2022-03-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför ska det gå snabbt?
Därför att den styrka som Ryssland har attackerat med är illa rustad för ett längre engagemang. Redan efter 3-4 dagar iakttogs hur ryska soldater köpte drivmedel av lokalbefolkningen eller plundrade matbutiker.

Den styrka som Ryssland gått in med är också för liten för att ta och hålla en stad som Kiev. Det har inte heller kommit någon andra våg av rysk trupp. I nuläget verkar det inte finnas någon, utan Putin har försökt beställa utländsk trupp.
Citera
2022-03-18, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar Vladolf?
Vladolf sitter väl inte i uniform eller militärkläder bakom sitt skrivbord och säger...kämpa..kämpa..kämpa.
Det gjorde Adolf..och gör swelunski.
Citera
2022-03-18, 09:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ja du hävdar att alla som är emot putte är vänsterliberarer.

Oh, really, citera mig vart?
Citera
2022-03-18, 09:31
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Nej, det är den sedan länge avskydda liberala, västerländskt sinnade klicken - Rysslands motsvarighet till PK-eliten i Väst - som ligger risigt till. Förrädare och avskum, utan någon som helst känsla av samhörighet med det ryska folket, som lät blodsugare plundra landet under Jeltsin och som har underminerat ryska intressen i decennier. Deras lojalitet vilar hos globalistråttorna i Väst, som vill krossa Ryssland. De kommer att hållas jävligt kort under denna stora samhällsomvandling.

Det finns många olika sorters avskum.
Att man själv försöker tävla med dom andra sorterna
om att vara den största skithögen gör inget bättre.
Citera
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det verkar som att motståndet för Putin ökar bland topparna. Putin kör på i äkta Stalinanda och tar bort såna som är emot honom. Stalin avrättade ju 3 av landets 5 fyrastjärniga generaler, 13 av 15 trestjärniga generaler, 8 av 9 amiraler och 50 av 57 övriga toppbefäl. Det gjorde ju knappast gott för röda armén att all spetskompetens försvann.

Mycket tyder på att slutet faktiskt är mycket nära för putin. Om jag ska sia så skulle jag säga max 1 vecka till han är död eller "försvunnen".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej nej. Du har fått det om bakfoten. Det är Putin som är en nazistisk och fascistisk marionettdocka. De som håller i trådarna är nazister som överlevde andra världskriget, såsom Göbbels, Himmler och ett par mindre kända. De lever fortfarande tack vare alienteknologi.

Men intressant teori Odenplan69 har om att CIA skulle ha tränat nazister inne i själva kommunistiska Sovjetunionen i 40 års tid - utan att varken den sovjetiska regeringen eller KGB upptäckte det. Nog för att underrättelseverksamheter infiltrerar varandras länder, men om detta skulle vara sant måste det nog vara någon form av rekord
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, det var och är ju sant.
Bara att skriva under då för Zelensky, eller hur?
Citera
2022-03-18, 09:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Mycket snack om att "vi måste förstå Ryssland, sätta oss in i dess historia".
Om jag ser en buse slå ned en medmänniska och sparka på denne, då är inte min första tanke att "försöka förstå busen, att sätta mig in i hans historia".
Citera
Medlem
Ny uppdatering från Ukrainas försvarsministerium
https://www.facebook.com/MinistryofDefence.UA/posts/277964324516027
OBS detta är från Ukrainas försvarsministerium inget är mina egna påståenden.
De totala stridsförlusterna för fienden från 24.02 till 15.03 var ungefär:
14200 Personal / Personer
450 Pansarvagnar
1448 Bepansrade stridsfordon / APV
205 Artillerisystem
72 MLRS raketartillerifordon
43 Luftvärns system
93 Flygplan
112 Helikoptrar
879 Motorfordon / fordon
3 Fartyg / båtar / kutter
60 Bränsletankar
12 UAV operativ-taktisk nivå
11 Specialutrustning
Data uppdateras. Beräkningen kompliceras av den höga intensiteten i fientligheterna.

De senaste av tidigare listor
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bara att skriva under då för Zelensky, eller hur?

Ja om ryssarna uppräthåller sin del av budapestfördraget så är det ju så.
Citera
2022-03-18, 09:33
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, hade du väntat dig att Putin skulle sitta med en kikare i någon stabsvagn på ukrainska vischan? Men, kan hålla med om att Zelensky varit bättre på sociala medier än ryssarna varit. Man verkligen känner lukten av mögel och krutrök när man tittar på Zelenskys bunkervideor.

Nej, jag hade förväntat mig att Putin, om invasionstrupper närmade sig Moskva, skulle fly ungefär 500 mil därifrån. Där skulle han sedan sitta i ena änden av ett 15-metersbord och ge direktiv om att skicka fram fjuniga rekryter mot spärrelden.

Ja, ingen tvekan om vem som leder propagandakriget. Har Putin ens noterat att det inte är 1983 längre? "Vi kickar ut utländska journalister, och förbjuder tocken däringa smarta medier. Då kommer alla tro på det vi sänder ut på tjock-tv:n."
Citera
2022-03-18, 09:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
https://t.me/intelslava

Värt att kolla, ser hur civila driver azov ifrån byggnader där civila är, se hur azov tvingar civila tillbaka in i Mariupol...
Det hade jag gärna velat se. Tyvärr hittar jag inget av det på din länk.
Lust att vara lite mer specifik och länka till det aktuella klippet du pratar om istället för att bara dumpa hela kanalen i knät på oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in