2022-03-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
"Rysslands invasion av Ukraina tycks ha stannat av, enligt en brittisk underrättelserapport. Det gör att Ukraina, enligt överstelöjtnanten och militärstrategen Joakim Paasikivi, har "en reell möjlighet" att vinna kriget."

Du läste inte nyhetsinslaget jag länkade? Jag tror nog att brittisk underrättelsetjänst vet vad de talar om.

Så kan det vara. Men britterna, som alla andra underrättelsetjänster har haft fel förr. Det kan också vara västerländsk propaganda.

Men har britterna rätt så är det illa för Ryssarna.
Citera
2022-03-18, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det fetade visar ju direkt på att det är fake. "Hittade" man kanske också brev från en bekymrad moder eller hustru i ryggsäcken?
Så meningen " utgå alltid från att ryssen ljuger tills motsatsen bevisats" gäller ju än och har ingen bäst före datum.
Har aldrig hört talas om teenesse flagga.
Citera
2022-03-18, 08:38
Medlem
Jag skummade snabbt igenom Aftonbladet och såg bl a:

1) Putin har vid samtal med Erdogan framfört 7 krav på Ukraina för att avsluta kriget.

2) Totalt under kriget har 43 vårdanläggningar angripits av Ryssland.

3) I natt/morse har missiler riktats mot en fabrik nära flygplatsen i Lviv och en missil har också träffat flygplatsen. Den verkar inte vara utslagen enligt media.

4) En del bränder har uppstått i Kiev efter beskjutning.

Aftonbladet följer kriget ganska dåligt anser jag.

Jag hoppas att Putin och Lavrov drabbas av sjukdom snart. Dom måste straffas som gjort världen denna skada.
Citera
2022-03-18, 08:44
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
"Rysslands invasion av Ukraina tycks ha stannat av, enligt en brittisk underrättelserapport. Det gör att Ukraina, enligt överstelöjtnanten och militärstrategen Joakim Paasikivi, har "en reell möjlighet" att vinna kriget."

Du läste inte nyhetsinslaget jag länkade? Jag tror nog att brittisk underrättelsetjänst vet vad de talar om.
Varför ska det gå snabbt?
Citera
2022-03-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja puti lyckas tydligen med konststycket att rasera inte bara Rysslands ekonomi utan även Ukrainas.
Men skillnaden är nog att Ukraina säkert kommer få allt stöd i uppbyggnaden av landet från väst.
Men matpaket till ryssarna skall vi givetvis bidra med.
Ska vi bidra med matpaket till ett land med världens största åkermark och en av världens största vete..havre..korn..majs exportland?.
Citera
2022-03-18, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag skummade snabbt igenom Aftonbladet och såg bl a:

1) Putin har vid samtal med Erdogan framfört 7 krav på Ukraina för att avsluta kriget.

2) Totalt under kriget har 43 vårdanläggningar angripits av Ryssland.

3) I natt/morse har missiler riktats mot en fabrik nära flygplatsen i Lviv och en missil har också träffat flygplatsen. Den verkar inte vara utslagen enligt media.

4) En del bränder har uppstått i Kiev efter beskjutning.

Aftonbladet följer kriget ganska dåligt anser jag.

Jag hoppas att Putin och Lavrov drabbas av sjukdom snart. Dom måste straffas som gjort världen denna skada.

Lets put som voodoo magic on those bastards!
Citera
2022-03-18, 08:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Jag vill se dem förnedras mer än att de bli sjuka.
Citera
2022-03-18, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Har aldrig hört talas om teenesse flagga.
Den är välkänd (men det betyder inte att man kan lita på rysspropaganda)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tennessees_flagga
Citera
2022-03-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinodosarius
Lets put som voodoo magic on those bastards!

Jag tror det kan fungera. Eller en religiös rit som koncenterar kraften. Alla medel tillåtna för att bekämpa ondskan.
Citera
2022-03-18, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Håller nog med dig, men frågan jag ställer mig är hur mycket Kina eller Iran har bidragit med för att ha skapat den här situationen.
Förlorarna kan vi ju redan räkna ut att det blir Ukraina och Ryssland.
Även EU och övriga västvärden förlorar ju i alla fall ekonomiskt.
De som verkar bli vinnarna är Kina och delvis Iran.
Visst kostar det väst men än har ju inga västliga ledare vad jag vet börjat att som Putin tala i termer av dåliga tider och uppoffringar för befolkningen, ev. bara lite prat om dyrtider och lägre tillväxt. Väst har den ekonomiska fallhöjden ,det har tydligen inte Ryssland.
Kina kan säkert bli en vinnare om man politiskt lyckas balansera mellan behovet av rysk energi och behovet av handel med väst.
Citera
2022-03-18, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag vill se dem förnedras mer än att de bli sjuka.

Dom borde aldrig mer kunna göra statsbesök i civiliserade länder.
Citera
2022-03-18, 08:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Nej det är sant. Ukraina har aldrig haft bollen, det är en skurkstat som är kontrollerad av korrupta politiker från USA så som Obama (iofs så är han från Kenya), Pedo Joe, Hunter Biden etc etc. 2013 installerade Obama dom där labben som forskade om biologiska vapen... Som Pentagon financierade. Du vill inte förstå vad den här invasionen handlar om eller så är du ett nazitroll som är betald av George Soros.

Fakta: Putin går in och förstör labben (finns samarbete med andra aktörer)
CIA har tränat nazis sen 1950 i Ukraina.
Kina kommer gå in i Thaiwan och göra samma sak.
Azov är riktiga svin och gör vad som helst, dom skiter fullständigt i det Ukrainska folket.
Ukraina har använts som en HUB för trafficing, penningtvätt, drog och vapenhandel m.m.

I slutet av dagen kommer du att vakna och tacka Putin för att han har bollar och gör det här.

Nej nej. Du har fått det om bakfoten. Det är Putin som är en nazistisk och fascistisk marionettdocka. De som håller i trådarna är nazister som överlevde andra världskriget, såsom Göbbels, Himmler och ett par mindre kända. De lever fortfarande tack vare alienteknologi.

Så. För nu var det helt öppet för fantasier va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in