2022-03-18, 07:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Enligt de källor jag hört så har man cirka 50-60st kvar. Därav ett skäl varför det ryska flyget inte syns till.

Därför 70-90 plan är bättre än 50.

"Ukraina" har inga 50-60 Su eller MiG samt att du förstår väl att den här konflikten, rent taktiskt, och de facto är över? Det är slut men NATO och väst kommer dra ut på det. Det sjukaste är de som kommer att dö fast allt egentligen redan är över.
Citera
2022-03-18, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
"Ukraina" har inga 50-60 Su eller MiG samt att du förstår väl att den här konflikten, rent taktiskt, och de facto är över? Det är slut men NATO och väst kommer dra ut på det. Det sjukaste är de som kommer att dö fast allt egentligen redan är över.

Nu drömmer du. Du hade nog blivit arresterad av Putin om du hade varit hans General och ljugit. Krig är alltid sjuk. Det to talibanerna 20 år "vinna". Skulle de ha gett upp? Vietnameserna 30år.
Citera
2022-03-18, 07:54
Medlem
SpOeNdis avatar
https://t.me/intelslava

Värt att kolla, ser hur civila driver azov ifrån byggnader där civila är, se hur azov tvingar civila tillbaka in i Mariupol...

Hur ukrainare ser och behandlar utländska "legosoldater"

Och alla svenska raketer i ryssarnas händer 😂
Senast redigerad av SpOeNdi 2022-03-18 kl. 07:57.
Citera
2022-03-18, 07:56
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Varför lägga i ruiner om Ukraina gett sig, snarare att det blir mer ruiner ju mer dom kämpar och får vapen utifrån

Det är en naturlig effekt att slåss för sitt liv när fienden anfaller i syfte att mörda. Varje land som blir invaderat , iaf dom flesta, försvarar sig efter bästa förmåga. Se bara vad dom länder USA gått in i gjorde. Dom lade sig knappast platt på marken och väntade på att få sina länder förstöras. Ryssland hade inte behövt invadera Ukraina, men putler är rädd för några stycken nazister" så man kan förvänta sig allt möjligt.
Citera
2022-03-18, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rW5Kdc
kolla vad er fd minister till feminist slyna har att säga

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/margot-wallstrom-behovs-kvinnor-vid-forhandlingsbordet

Margot Wallström: Behövs kvinnor vid förhandlingsbordet

Det är fullskaligt krig och hon skriker om kvinnor vid förhandlingarna, man undrar varför någon inte tar och dödar den här horan

Mindre machoism och mer feminism skulle förmodligen fått slut på kriget.
Citera
2022-03-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
På den punkten tänker jag inte gå i polemik med dig i egenskap av den mest kompetenta militärstrategen på flashback

Vad skulle vi ens ta oss till utan dina kloka analyser?
Puh..du får googla själv på urban krigföring.
Citera
2022-03-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det är en naturlig effekt att slåss för sitt liv när fienden anfaller i syfte att mörda. Varje land som blir invaderat , iaf dom flesta, försvarar sig efter bästa förmåga. Se bara vad dom länder USA gått in i gjorde. Dom lade sig knappast platt på marken och väntade på att få sina länder förstöras. Ryssland hade inte behövt invadera Ukraina, men putler är rädd för några stycken nazister" så man kan förvänta sig allt möjligt.

Det kan jag hålla med om men frågan var om det skulle bli mer ruiner om dom inte kämpade
Citera
2022-03-18, 07:59
Medlem
Går kriget nu så dålig för Lille putin att han avskedar erfarna generaler för misstag han själv borde avskedas för.
Tycker mig känna igen strategin när en diktator känner sig hotad, förbannad och rädd på en och samma gång. Byt ut avskeda och skyll på allt på andra.
Men det skapar utan tvivel splittring och osäkerhet in det ryska militära toppskiktet och det gynnar ju Ukraina som trots militär underlägsenhet verkar vara enigheten och effektiviteten själva i sina attacker mot inträngande ryssar.

Puitn har blivit en driftkuku i omvärlden om än en instabil och farlig liten varelse för den fria världen.
Citera
2022-03-18, 08:00
Medlem
Citat:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/margot-wallstrom-behovs-kvinnor-vid-forhandlingsbordet

Det är fullskaligt krig och hon skriker om kvinnor vid förhandlingarna, man undrar varför någon inte tar och dödar den här horan

Rent psykologiskt så kan det vara bra att använda sig av kvinnor mot Ryssarna, Speciellt om de ska förhandla med Putin. Och gärna en som snorar och hostar.
Citera
2022-03-18, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Rent psykologiskt så kan det vara bra att använda sig av kvinnor mot Ryssarna, Speciellt om de ska förhandla med Putin. Och gärna en som snorar och hostar.
utveckla
Citera
2022-03-18, 08:02
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:

Har Wallström blivit gammal och dement ? Hon verkar ha en väldigt naiv uppfattning om omvärlden och det var väl därför som hon fick sparken som utrikesminister.
Citera
2022-03-18, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det kan jag hålla med om men frågan var om det skulle bli mer ruiner om dom inte kämpade

Vad spelar det för roll?

Det är en ytterst svenskt fredsskadad tanke att ge sig och acceptera befängda krav som dessa.

Jag påminner dig om att som bosatt i Sverige förväntas du att på alla sätt du kan strida mot och försvåra för en eventuell ockupant, inom totalförsvarsplikten. Det är till och med så att Sverige som stat inte kan kapitulera, utan man förväntar sig att alla som omfattas av totalförsvarsplikten ska kämpa till sista blodsdroppen. Tänk på "varje meddelande om att motståndet ska upphöra är falskt" och vad det egentligen betyder.

Jag ser det som något ganska självklart egentligen men tror att det har undgått de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in