2022-03-18, 09:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Hade inte helt 100% koll, därför så avslutade jag sista delen av inlägget med ett frågetecken.

Men saken är klar, CP har, sett till deras förutsättningar, varit formstarka under de sista par månaderna.

Du har aldrig koll.
Citera
2022-03-18, 09:29
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ögonen blöder av att läsa vissa resonemang härinne alltså. "Liverpool är inte så himla bra, om man bara tar bort hela deras anfall/försvar/mittfält"...

Ja, skulle säga att just nu är vårat försvar och mittfält det som håller högst klass just nu, att vissa användare här inne skriver annat för att slicka såren bekymrar mig inte direkt. Att förlora med 6-0 mot ett lag över 2 matcher och ligga bakom med 20p är knappast "2 värvningar ifrån för att utmana" när man dessutom inte haft Europaspel.

F.ö är det CL lottning idag. Skrivet i sten att City får Villareal eller Benfica.
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-18 kl. 09:36.
Citera
2022-03-18, 10:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja, skulle säga att just nu är vårat försvar och mittfält det som håller högst klass just nu, att vissa användare här inne skriver annat för att slicka såren bekymrar mig inte direkt. Att förlora med 6-0 mot ett lag över 2 matcher och ligga bakom med 20p är knappast "2 värvningar ifrån för att utmana" när man dessutom inte haft Europaspel.

F.ö är det CL lottning idag. Skrivet i sten att City får Villareal eller Benfica.

Det är lite "om Liverpool bara inte gjort massa mål och förlorat fler matcher hade de inte ens varit topp 4" över resonemanget... Liverpool är just nu jävligt, jävligt bra. Kanske bäst i världen. Det är inget kul att medge när man håller på en rival, men det är bara så. Sen blåser det hårt på toppen och betyder inte att titlarna är hemma före man spelat om det. Men men, det handlar ju främst om att skapa ett narrativ man klarar av att leva med.

Tack för påminnelsen! Ställt klockan nu.

Benfica eller Villareal skulle smaka fågel ja, men de känns väl vikta för City ja. Det blir typ Real för Liverpool...
Citera
2022-03-18, 11:04
Medlem
Drickbacks avatar
Trent skadad, bristning så han blir borta några veckor för både Liverpool & landslaget och Salah känner av sin fotskada så får se om han lirar mot Nottingham.
Verkar som Klopp väljer Ali över Kellerher vilket är förvånade tanke på det är en cupmatch.
Citera
2022-03-18, 11:07
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
När utmanade Spuds toppen på allvar, om jag får fråga? Antar att du menar att Tottenham ska utmana om titeln, vinna titlar osv med det inlägget?

2019 var vi ju i Champions League-final och jag har för mig att det var året innan vi slutade trea, 2016 så var vi ju med i matchen om att vinna titeln fram till våren men sen gick ju det också åt helvete. Mellan 2016-2019 var en bra period där vi åtminstone var topp-3, och med lite tur så hade vi kunnat vinna ligan något år av dem säsongerna.

Och ja, det var det jag menade. Conte har ju gjort klart för Levy att han inte vill träna Tottenham om inte ledningen verkligen satsar på att försöka vinna titeln. Han är ju inte van vid att träna ett patetiskt mittenlag som Spurs är för tillfället.
Citera
2022-03-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Trent skadad, bristning så han blir borta några veckor för både Liverpool & landslaget och Salah känner av sin fotskada så får se om han lirar mot Nottingham.
Verkar som Klopp väljer Ali över Kellerher vilket är förvånade tanke på det är en cupmatch.
Tror och hoppas Klopp drog en Fergie, dvs fakeskada nu under landslagsuppehållet med meningslösa träningsmatcher annars blir det svettigt
Citera
2022-03-18, 12:08
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yidarmy123
2019 var vi ju i Champions League-final och jag har för mig att det var året innan vi slutade trea, 2016 så var vi ju med i matchen om att vinna titeln fram till våren men sen gick ju det också åt helvete. Mellan 2016-2019 var en bra period där vi åtminstone var topp-3, och med lite tur så hade vi kunnat vinna ligan något år av dem säsongerna.

Och ja, det var det jag menade. Conte har ju gjort klart för Levy att han inte vill träna Tottenham om inte ledningen verkligen satsar på att försöka vinna titeln. Han är ju inte van vid att träna ett patetiskt mittenlag som Spurs är för tillfället.

Om bara Tottenham gjort 1 mål mer än Liverpool så hade dom vunnit CL.
Citera
2022-03-18, 12:21
Medlem
Drickbacks avatar
Gott med en bra lottning, Benfica borta blir bra det 👍🏻
Citera
2022-03-18, 12:58
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Gott med en bra lottning, Benfica borta blir bra det 👍🏻

Verkar som måååånga underskattar Benfica. Visst låter det ''enkelt'' utav lagen som är kvar men man ska inte underskatta lag som gått så här långt nu. Liverpool spelade väl inte så bra mot Inter så visst fan ska Benfica kunna ge Liverpool motstånd.
Citera
2022-03-18, 13:07
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Verkar som måååånga underskattar Benfica. Visst låter det ''enkelt'' utav lagen som är kvar men man ska inte underskatta lag som gått så här långt nu. Liverpool spelade väl inte så bra mot Inter så visst fan ska Benfica kunna ge Liverpool motstånd.

Handlar väl knappast om underskattning. Mer att Benfica och Villareal är de två svagaste lagen som är kvar i turneringen. Således är det en väldigt bra lottning för Liverpool.

Om allt går som det "ska" (vilket det sällan gör) så har vi två enormt fina semifinaler att se fram emot. Jag gillar den här lottningen skarpt!
Citera
2022-03-18, 13:15
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Benfica var absolut det lättaste laget på pappret men som du säger matchen ska spelas också 🤨
Fanns ju betydligt starkare att få, hade AM & Bayern bytt lott så hade lottningen varit 100 %-ig för Liverpool.
Hade ni fått Benfica hade du också räknat med stora chanser att gå vidare och fiasko om man åker ut mot dom.
Citera
2022-03-18, 13:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Handlar väl knappast om underskattning. Mer att Benfica och Villareal är de två svagaste lagen som är kvar i turneringen. Således är det en väldigt bra lottning för Liverpool.

Om allt går som det "ska" (vilket det sällan gör) så har vi två enormt fina semifinaler att se fram emot. Jag gillar den här lottningen skarpt!

Är med zlikyr här. Finns inga dåliga lag kvar i turneringen, bara väldigt bra och mindre bra. Klart man väljer Villareal eller Benfica av de man potentiellt kan lottas mot.

Med det sagt är ju ingenting klart, man måste gå in med 100% också.

Benfica ligger 3a i Liga Portugal, bakom Sporting som ditt City mosade och Porto som åkte ur Liverpools grupp. Så ja, drömlottning, klart man firar, nu ska man se till att vinna också.

Nästan så man funderar vad Liverpool mutat UEFA med.

Enda sättet lottningen kunde blivit bättre, var om ifall Atletico och Bayern bytt plats. Annars var det exakt vad Klopp legat och drömt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in