2022-03-18, 00:00
Medlem
Kedoslavs avatar
Hoppas dom kör på en ordentlig motoffensiv mot Mariupol 👍

https://twitter.com/nexta_tv/status/1504538531984822279?s=20&t=-Rg0xhrKnqRYo8XHrVe_Jg
Citera
2022-03-18, 00:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Enligt polska tidningen fakt bränner ryssarna kropparna efter döda soldater och frivilliga i stålverksugnar i Donetsk för att dölja sina stora förluster. Skulle inte förvåna mig om det är sant, det är ju trots allt Putinregimen vi pratar om.

Vi kanske aldrig får veta hur många ryska soldater som dog i detta krig. De kommer hemligstämpla uppgifterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Lokala ukrainare sätter eld på ett övergivet grad system 👍
https://twitter.com/i/status/1504578164957274117

Oj ser lite farligt ut, jag tror raketerna kan explodera.
Citera
2022-03-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Kvalificerat skitsnack. "Vi små människor" kan visst göra något. Protestera mot kriget på alla sätt som går, ge bidrag till hjälporganisationer, gå med hemvärnet osv. Det finns massor att bidra med, och även det minsta är värt mycket om alla drar sitt strå till stacken. Vad vi inte ska göra är att luta oss tillbaka i soffan, äta och må medan andra kämpar för demokrati och frihet.

Visst förekommer mycket desinformation men du kan ju inte på allvar påstå att det som pågår i Ukraina riskerar att inte vara det minsta sant.

Jag hoppas att jag missförstod dig totalt.

Du kan göra små symboliska godhetsyttringar, men då vi har att göra med agendan av Deep State - vilket jag börjar ana mer och mer och syna bluffen - har du och jag som små myror noll och nada att göra, utom att INTE göra som de säger att vi ska. Säger de: Svart tar jag Vit. Säger de fly - stannar jag kvar. Och så vidare.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-18 kl. 00:03.
Citera
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Nej det är i princip samma sak, skillnaden denna gången är att USA planerat detta och nu driver propagandan stenhårt men från olika håll, väst media och Zelensky.

Bara läs en sådan sak som varför inget flyg från ryssland, vad kan det bero på ingen skriver om det alls!!!

Alla vet att man måste ta kontrollen över luftrummet det blev känt runt -41!

Så varför gör inte ryssarna det, varför går dom in i städerna med armen och skjuter bäbisar?

Jag trodde inte att det var möjligt att dupera så många människor men det är det, som tur så är det bara väst som är lurade, vi behöver ett värdsmaktskifte.

Korrekt, gamla torftiga diktaturer i Ryssland och Belarus måste störtas, men det är på god väg tack vare Vladolf Putlers paranoia.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Hahaha

Du är ju helt förvirrad. Hur skulle det vara ukrainska flyktingars fel att flyktingar från andra länder utnyttjar deras land som en passage till EU?

Jag menar att risken är hyfsat stor att det med tiden nog inte bara kommer dyka upp flyktingar från Ukraina vid deras gräns mot EU.

Vem är förvirrad? Du har inte ens fattat att det finns gränskontroller… Som sagt, när det går trögt i kriget dyrk flyktingkortet upp.

Apropå flyktingar det finns nu fler ukrainska flyktingar i Moldavien än i Ryssland, apropå befriaren...
Citera
2022-03-18, 00:02
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
"Mellan 50 och 100 bomber har släppts i flygattacker över Mariupol varje dag, enligt det ukrainska parlamentet."

Låter nästan lika illa som bombningen av Dreschen.

Va? Dresden fick ta tusentals per dygn i månader.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag håller delvis med och har delvis ändrat mig efter att ha sett filmen igen och i högre upplösning. Grg eller nåt annat vapen som skjuter granater med luftbrisad finns så vitt jag vet inte i Ukraina så du kan nog släppa det spåret. Det som talar emot granatkastare är att de flesta granaterna träffar. Hur bra eldledare och servis du än har så har inte granatkastare så stor precision. Det som talar för är att de flesta smällarna ser ut att komma uppifrån och smälla uppe på så att säga. Du kan ju inte träffa taket uppifrån med en rpg. Jag ser inte heller några strimmor sv rök efter raketer som man kanske hade kunnat se om det var rpg som kom flygande från sidan. Flera av smällarna är dessutom för stora för att komma ifrån en rpg eller p-skott. Möjligen är det en kombination av nåt slags pv-vapen som rpg och indirekt eld från granatkastare.
Borde kunna träffa taket med en RPG om man skjuter från ett tak.
Hemsk film för övrigt, även om jag gläds över den Ukrainska segern, lider jag med de stackars dödade soldaterna.
Det är inte som ett dataspel, det är verklighet.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Spännande att så många skriver att ryssarna visar tecken på stigande desperation. Jag tycker tvärtom att intensiteten i anfallen verkar låg, med några undantag. Det var lite mer fart de första dagarna, med luftangrepp, robotar mm. Jag har svårt att se att detta skulle eskalera inom ramarna för kriget som det ser ut nu. Det blir utnötning i stället, eller ett fredsslut — om inte något oförutsett inträffar, som drar in andra krigförande parter.
Citera
2022-03-18, 00:03
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Men hur ska man ens lita på siffror i detta "krig"? Rörliga filmer? Vittnesmål? ALLT kan vara fejk, och ibland bra gjort. (NEJ, Zelenskis framträdande i riksmedia där han gett upp var inte kronan i fejkredigering, men filmen tog sig ända till direktsändning ).

Och du vet inte ens om det är krig eller inte. Svårt det där….
Citera
2022-03-18, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Korrekt, gamla torftiga diktaturer i Ryssland och Belarus måste störtas, men det är på god väg tack vare Vladolf Putlers paranoia.
Du inser att detta är punkten när väst tappade kontrollen över världen och en ny värdsdel sakta nu tar över!
Citera
2022-03-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och du vet inte ens om det är krig eller inte. Svårt det där….

Så är det. Men du tror allt du ser och läser? Härligt.
Ingen aning Gubb-Sven hur lätt det är att manipulera bilder och videos idag? Nej, förstår att det är svårt för herrn att greppa.
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-03-18 kl. 00:11.
Citera
2022-03-18, 00:05
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Du inser att detta är punkten när väst tappade kontrollen över världen och en ny värdsdel sakta nu tar över!

Vilken ”ny världsdel”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in