2022-03-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Försök inte! Så strukturerad är inte en "stream of consciousness". Har du ens läst James Joyce?

I sinnevärlden säger Skandiamannen så här:

1. "Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv."

2. "När SE kommer ner på Sveavägen står en person och beskriver klädseln, på den förmodade gärningsmannen, för en polisman. SE hör att det är hans klädsel som beskrives."

3. ...

Behöver jag ens fortsätta med fler exempel? Ridå, som det brukar heta här i tråden.

Är du säker på att du inte befinner dig i idévärlden? Mycket filosofiska tankar om etik och moral ...

Men lite verkstad!

Brukade Engström prata om sig själv i tredje person? Det var nytt för mig.

Engström, med hans egna ord, säger att en person som kommit sent till platsen lämnade ett signalement som han misstänker avser honom när han springer efter poliserna. Han tror alltså att ett felaktigt signalement kan ha fått fäste i utredningen. Han säger inte att han har blivit förväxlad med mördaren.

Är detta fundamenta okänt för dig trots att du lever i den här tråden?
Citera
2022-03-17, 20:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Nu är det samma medicine på SE och Putin.

Är det inte intressant vad det kan göra? Kombination med alkohol. Är det inte värt att titta på i SE-spåret?

3 år palmeutredning mot SE gav inget. Så nej, jag tycker inte man behöver förtala SE mer.
Citera
2022-03-17, 20:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men du vet att han är dör direkt men det vet väl varken Hage eller Glantz när dom kommer fram...!?

Det var du som såg tio pers stod och tittade på en döende....
Citera
2022-03-17, 20:40
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Där visade du verkligen att SE inte säger han blivit förväxlad med mördaren.

Men SE säger ju att han sprang efter poliserna på Tunnelgatan.

När han kommer tillbaka står någon och beskriver hans signalement för en polis.

Har denne någon då inte förväxlat den springande SE med gärningsmannen?

Hur står det till med logiken? Eller har du fastnat i dina seminarier om moralfilosofi?
Citera
2022-03-17, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast jag tycker inte det är så utstuderat för jag tror inte han hade någon plan..

Jag tror att han sköt mer i affekt o hade heller ingen flyktplan så därför hamnade han på Skandia igen efter 20min..

Nu gällde det väl varför han påstår att han sprang efter poliserna ett par-tre minuter efter mordet? Det är väl ett hittepå som rimligtvis måste ha nåt syfte om han sköt Palme? Hade det inte varit enklare att säga att han kutade in där strax efter mordet? Varför först när polisen kom? Risky business i lögnarbranschen måste jag säga.
Citera
2022-03-17, 20:44
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
1. Han är väl den enda misstänkte av de som vi vet var där, betyder ingenting, för det är inte Agatha Christie. Är det verkligen sant att SE är den ende av de som hade möjligheten vara i närheten som inte kan bekräftas varande på platsen? NF?

2. Varför är det suspekt?

3. PV har ju uppgett för Lampers han sprang in.

4. PV har uppgett för Lampers att han sprang in.

1. Den ende av de misstänkta, ja. Nej, jag är mer inne på att det är en story i likhet med "De misstänkta".

2. Därför att det är ett försvarstal, en defensiv position, som ingen har efterfrågat än.

3. Blev det ens någon bok av Lampers? Vem är PV?

4. Har Lampers failat? Vem är PV?
Citera
2022-03-17, 20:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nej, det är bara ytterligare ett tecken på din härskarteknik och obefintliga argumentation.

Vad finns det för likheter mellan SE och BP, menar du? Är inte olikheterna mångdubbelt fler?

Det det handlar om är att det i dina misstankar alltid finns något vittne som gjort samma som SE. Men det är bara misstänkt när SE säger saker. Double standard.

Nyss var det konstigt att han är ivrig ringa in observationen av LJ. Men det är inte misstänkt att andra vittnen ringer in sina vittnesmål.

Sen är det ju bara en gissning av dig han var ivrig ringa in och berätta om LJ.

På vilket sätt skulle hans observation av LJ rädda honom om LJ sett honom? Du sa det, jag får inte ihop det
Citera
2022-03-17, 20:46
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Det är alltså misstänkt att just Engström berättar om killen i gränden eftersom Engström är den ende misstänkte som gör det? Du skriver faktiskt så.

Om vittnet Bengt Palm, som inte heller är bekräftad som varandes på platsen, ringt in och meddelat detta, hade det varit konstigt då? Om vilket annat vittne som helst berättat hade det varit märkligt? Nej, just det. De är ju inte misstänkta. Vad dum jag är.

Om vittnet BP hade haft en handledsväska, keps, trekvartslång rockliknande plagg, ljugit om sin ankomst till mordplatsen, ljugit om att han hjälpt AH med framstupa, ljugit om en språngmarsch då han både missat ambulansens ankomst samt att hinna ifatt poliserna, varit den ende som fått fram signalement av LP, blivit avvisad av polis, hört ett supervittne beskriva hans signalement, inte berättat för någon på mordplatsen eller väktarna om att han troligen sett mördaren, stulit från media i sina berättelser, sett en liten slemsug men missat en hel ambulans etc, ja, då skulle BP vara misstänkt.

Hur många har fått frågan om dom sett BP på platsen förresten?
Citera
2022-03-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Nu gällde det väl varför han påstår att han sprang efter poliserna ett par-tre minuter efter mordet? Det är väl ett hittepå som rimligtvis måste ha nåt syfte om han sköt Palme? Hade det inte varit enklare att säga att han kutade in där strax efter mordet? Varför först när polisen kom? Risky business i lögnarbranschen måste jag säga.

Vad menar du med att det är utstuderat ?

Jag skulle påstå att om han är GM så ligger där 99% av all risk..

Att sen ljuga som GM är väl ingen direkt risk ?
Citera
2022-03-17, 20:48
Medlem
Citat:
Det var du som såg tio pers stod och tittade på en döende....

Nej...Jag skrev ju att det var panik då en döende man blöder...

Då skrev du att han var död ...

Då menar jag att det visste dom ju inte så paniken ligger ju kvar som att han var döende..
Citera
2022-03-17, 20:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Men SE säger ju att han sprang efter poliserna på Tunnelgatan.

När han kommer tillbaka står någon och beskriver hans signalement för en polis.

Har denne någon då inte förväxlat den springande SE med gärningsmannen?

Hur står det till med logiken? Eller har du fastnat i dina seminarier om moralfilosofi?

Har du svårt att skilja på skribenter? Nyss skrev du att Bemp pratade etik och moral. Antar det också var avsett för mig.

Han säger att polisen fått in ett förmodat felaktigt signalement.
Citera
2022-03-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ok, och du ser på håll att folk är i chock förstår jag? Vad finns för tecken på att någon annan än häxan LP har panik? Ja visst, precis vid skottet så påstås det väl att att någon skriker av skrämsel. Men det var inte mer än så.

Folk larmar i radio, i bil.

Han upptäcker ju "kaoset" på 10 m håll vad det verkar. Räcker inte det?

3 pers efter 20 sekunder, kanske 10 pers efter 40 sekunder. Oj vilket kaos. Det är väl dessutom ungefär när det blivit 10 pers som han upptäcker allt. Låter som helt rimligt i mina öron.

Nej ingen ser en döende man ligga. De ser en död man ligga. Kroppen kan du knappast kräva han ser.

Dom gör upplivningsförsök för dom vet inte om han är död...

Inte ens Lisbeth vet om Olof är död...klart det blir panik..

Glantz gör ju mun mot mun mot Olofs blödande mun...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in