2022-03-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
1. Därför att han är den ende av de misstänkta, och av de som bevisligen hade möjlighet att vara i närheten, som inte kan bekräftas varande på platsen efter skotten.

2. Är det någonsin okej? Hade det inte varit suspekt vem som än ringer in och meddelar det?

3. Ingen, om de inte var poliser.

4. Ingen, eftersom det inte var någon från Sveavägen som sprang efter under de första minuterna.

Fler snillrika frågor?

Det är alltså misstänkt att just Engström berättar om killen i gränden eftersom Engström är den ende misstänkte som gör det? Du skriver faktiskt så.

Om vittnet Bengt Palm, som inte heller är bekräftad som varandes på platsen, ringt in och meddelat detta, hade det varit konstigt då? Om vilket annat vittne som helst berättat hade det varit märkligt? Nej, just det. De är ju inte misstänkta. Vad dum jag är.
Citera
2022-03-17, 20:23
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
1. Därför att han är den ende av de misstänkta, och av de som bevisligen hade möjlighet att vara i närheten, som inte kan bekräftas varande på platsen efter skotten.

2. Är det någonsin okej? Hade det inte varit suspekt vem som än ringer in och meddelar det?

3. Ingen, om de inte var poliser.

4. Ingen, eftersom det inte var någon från Sveavägen som sprang efter under de första minuterna.

Fler snillrika frågor?

1. Han är väl den enda misstänkte av de som vi vet var där, betyder ingenting, för det är inte Agatha Christie. Är det verkligen sant att SE är den ende av de som hade möjligheten vara i närheten som inte kan bekräftas varande på platsen? NF?

2. Varför är det suspekt?

3. PV har ju uppgett för Lampers han sprang in.

4. PV har uppgett för Lampers att han sprang in.
Citera
2022-03-17, 20:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ser dom en död man ligga ?

Det är verkligen inte så att 10pers kommer dit lite långsamt o sen står o kollar på en död man direkt..

Det är folk som springer dit...Det är folk som gör upplivningsförsök..

Det är folk som larmar o andra som frågar om folk har larmat...

Troligen var det lite panikartat då Lisbeth vill ha dit ambulans ..

Det blöder kraftigt o folk hamnar såklart i ett uppspelt tillstånd...

Palme är död innan han träffar marken.

Ja det blir kaos när ett par personer frågar om någon larmat...

Vad menar du med kommer dit lite långsamt? För jag säger det tar tid? SG var framme efter kanske 15 sekunder, AH efter 20. Sen tillkommer några personer när sekunderna ramlar iväg.
Citera
2022-03-17, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jo jag är intresserad av hur medicinering påverkar hjärnan. Det var därför jag ställde frågor om det.

Men jag kan säga nej, jag är inte intresserad av vilken medicin det gällde för varken SE eller KP. Någon slags integritet ska vi väl ha.

Men KP såg lite annorlunda ut, man ser liknande skillnader hos Putin. Det kan ju tyda på att allt inte var så bra. Kanske pressen av att va i riskgrupp?

Nu är det samma medicine på SE och Putin.

Är det inte intressant vad det kan göra? Kombination med alkohol. Är det inte värt att titta på i SE-spåret?
Citera
2022-03-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja hur tolkar du det om Engström är GM ?

Varför säger han som GM att han sprang i gränden efter poliserna annars då ?

Jag tror inte att Engström är GM. Jag behöver inte ha någon som helst åsikt om varför han som mördare säger en sån sak. Ni som tror att han sköt Palme behöver ha en förklaring. Och en rätt bra sådan, eftersom han i det scenariot rimligtvis har en tanke med att hitta på något så utstuderat.
Citera
2022-03-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Jag tror inte att Engström är GM. Jag behöver inte ha någon som helst åsikt om varför han som mördare säger en sån sak. Ni som tror att han sköt Palme behöver ha en förklaring. Och en rätt bra sådan, eftersom han i det scenariot rimligtvis har en tanke med att hitta på något så utstuderat.

Fast jag tycker inte det är så utstuderat för jag tror inte han hade någon plan..

Jag tror att han sköt mer i affekt o hade heller ingen flyktplan så därför hamnade han på Skandia igen efter 20min..
Citera
2022-03-17, 20:31
Medlem
Citat:
Har du i materialet sett några indikationer på att medicinering påverkade Engström vid den här tiden? En sån som Thomas Pettersson har ägnat år åt leta efter personlighetsförändringar hos Engström vid den här tidpunkten utan att lyckas.

1. Han hade reumatiska besvär.

2. Han ramlade ner från en stege på Muskö. Bröt nacken och fick gå med stålställning.

Vilka mediciner fick han mot detta?
Citera
2022-03-17, 20:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja, det var min initiala förhoppning. Men nu har vi väl letat, med ljus och lykta, i åratal utan resultat.

Däremot är han desto mer synlig före dådet som "Tensonmannen" och efter, på David Bagares gata.

Är det BP du tänker på? Exemplifiera! Jojo, men inget av dessa vittnen har väl ringt in och sagt att de sprang på Tunnelgatan och därför blev förväxlade med gärningsmannen?

Är det verkligen nödvändigt att iscensätta ett försvarstal, dagen efter, som ingen har efterfrågat?

Ett försvarstal? Det är din tolkning.

Spelar ingen roll för argumentet "det fanns andra vittnen som inte förekommer i andras vittnesmål" om dessa andra säger de blivit förväxlade med mördaren eller inte. Dels för att du för ett cirkelresonemang, dels för att det kanske fanns ett vittne som uppgav något liknande hans signalement.

BP är bara en av flera. Ytterligare tecken på din double standard.
Citera
2022-03-17, 20:32
Medlem
Citat:
Palme är död innan han träffar marken.

Ja det blir kaos när ett par personer frågar om någon larmat...

Vad menar du med kommer dit lite långsamt? För jag säger det tar tid? SG var framme efter kanske 15 sekunder, AH efter 20. Sen tillkommer några personer när sekunderna ramlar iväg.

Men du vet att han är dör direkt men det vet väl varken Hage eller Glantz när dom kommer fram...!?
Citera
2022-03-17, 20:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Det är alltså misstänkt att just Engström berättar om killen i gränden eftersom Engström är den ende misstänkte som gör det? Du skriver faktiskt så.

Om vittnet Bengt Palm, som inte heller är bekräftad som varandes på platsen, ringt in och meddelat detta, hade det varit konstigt då? Om vilket annat vittne som helst berättat hade det varit märkligt? Nej, just det. De är ju inte misstänkta. Vad dum jag är.

Nej, nu har du rört ihop det. Jag skrev att:

1. Han är den ende, av alla som ringer in, som själv har sprungit på Tunnelgatan, och blivit förväxlad med GM.

2. Han är den ende av de misstänkta, och av de som bevisligen hade möjlighet att vara i närheten, som inte kan bekräftas varande på platsen efter skotten.

Jo, jag känner väl till er ständiga käpphäst BP. Men har han betett sig en tiondel så suspekt som SE?

Ja, du är eventuellt något på spåren vad gäller det sistnämnda. Forska gärna vidare på det!
Citera
2022-03-17, 20:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Försök inte! Så strukturerad är inte en "stream of consciousness". Har du ens läst James Joyce?

I sinnevärlden säger Skandiamannen så här:

1. "Han tror att det signalement, som har lämnats på en man i mörk rock, kan gälla honom själv."

2. "När SE kommer ner på Sveavägen står en person och beskriver klädseln, på den förmodade gärningsmannen, för en polisman. SE hör att det är hans klädsel som beskrives."

3. ...

Behöver jag ens fortsätta med fler exempel? Ridå, som det brukar heta här i tråden.

Är du säker på att du inte befinner dig i idévärlden? Mycket filosofiska tankar om etik och moral ...

Men lite verkstad!

Där visade du verkligen att SE inte säger han blivit förväxlad med mördaren.
Citera
2022-03-17, 20:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ett försvarstal? Det är din tolkning.

Spelar ingen roll för argumentet "det fanns andra vittnen som inte förekommer i andras vittnesmål" om dessa andra säger de blivit förväxlade med mördaren eller inte. Dels för att du för ett cirkelresonemang, dels för att det kanske fanns ett vittne som uppgav något liknande hans signalement.

BP är bara en av flera. Ytterligare tecken på din double standard.

Nej, det är bara ytterligare ett tecken på din härskarteknik och obefintliga argumentation.

Vad finns det för likheter mellan SE och BP, menar du? Är inte olikheterna mångdubbelt fler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in