Citat:
Ursprungligen postat av
Sviskonboll
Vad menar du? Att du blir tröttare än dem och på så sätt förlorar? Du måste träna upp flåset, men framför allt måste du förbättra tekniken. Jag gissar att du spänner dig och gödslar energi i onödan. Lär dig att utnyttja din vikt till din fördel. Det handlar om att lura motståndaren i en viss riktning och där bryta balansen. Just då kan man komma åt en utsträckt arm eller en fri hals. Men om du spänner dig och tar i gör motståndaren det samma. Följ istället med.
De ja markerade! SPOT ON.
+ att jag försöker försvara mig mer än jag attackerar då jag upplever dom mkt snabbare göra sina moves än mig. Om jag försöker göra ngt har en mindre motståndare redan sett det och gått 2 steg före mig.
Den enda gången jag har någon chans är typ när man kör som riktig brottning, tar tag i motståndaren och tar i för kung och fosterland, trycket ner i marken sen lägga sig på. Men då är man helt slut efter 2 min.
Jag vill bli tekniskt duktig och inte bara en stor snubbe som bodyslamar
Värt att lägga till är att detta problemet ovan är inget jag upplever på samma sätt med killar i min storlek. Värt att lägga till nr2 är att jag tränar 2 dagar i v nu. Det kanske är (och känns lite lite), hur mkt rekommenderar ni?
Mvh
Lasse