2022-03-17, 17:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tre amerikaner bland de döda ukrainska soldaterna i Marinka (utanför Donetsk):
https://t.me/Doninside/11123
Bilder här:
https://twitter.com/RWApodcast/status/1504490162281226246
Citera
2022-03-17, 17:17
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Då är vi överens om att Rysslands ekonomiska system inte är kommunism och de som försvarar Rysslands agerande inte gör det för att de är kommunister?

Hur ställer sig kommunistiska partiet i Ryssland bakom invasionen och Putins agerande igenom åren? Det är ju ändå 2 största partiet i Ryssland, många ryssar som är gamla kommunister som Putin själv vill ju skapa ett "Sovjet 2.0"

Kommunister har ju genom åren stöttat Ryssland.

Men visst jag kan hålla med dig delvis att Putin och hans lakajer inte är kommunister.
Senast redigerad av Kedoslav 2022-03-17 kl. 17:19.
Citera
2022-03-17, 17:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kommer inte att ske, Ryssland erkänner inte Haag-domstolen. Det gör inte USA heller, vars prezz Bush.Jr är en smula "eftersökt"..

Det är därför han håller sig i USA/Texas, och har aldrig rest till europa efter han gick av.

Även så har väl USA hotat med att med våld frita amerikanska medborgare som ställs in för den domstolen...

Sen blir jag bara trött på alla som verkligen tror att Haag domstolen kan göra ett jävla skit mot Presidenter i länder med ett sådant våldskapital som USA,Ryssland och några fler besitter...
Citera
2022-03-17, 17:19
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vad menas? Har du inte följt eländet på twitter? Där Ukraina beväpnat civila! Där Azov dödat folk som försökt fly landet! Där Ukrainsk militär sitter på ett dagis och skrattar åt ryssen! Där man har en hink med någon röd vätska på ett övergivet sjukhus! Har ni även missat att oerhört många bilder som publiceras i media är tagna vid helt andra tillfällen?

Nä, flashback, skärpning, nu blir jag verkligen besviken på er, ni är ju inte ens med på banan vad som faktiskt händer i Ukraina!

Ni visste inte heller att frivilliga får sina pass rivna, och skickas först som kanonmat?

Ni vet alltså ingenting??

Ojdå, det skulle stå källa. Autokorrigering ställer till det.
Citera
2022-03-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ett par amputerade fötter stoppar inte en ukrainare. Ryssen får det jobbigt är min känsla.

https://mobile.twitter.com/ArmedForcesUkr/status/1504469357698510849

Jag tänkte skriva att det faktum att man är 75 år gammal, inte heller är ett hinder. Sedan såg jag att snubben är 55!

Sådär ser inte 55-åringar i min närhet ut.

Deras låga pensionsålder (60 år) blir med ens begriplig. Uppenbarligen ett hårt liv!
Citera
2022-03-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Kommer ihåg när det malaysiska flyget mh17 sköts ner och det skylldes på Ryssland av media. när det i själva verket var de ukrainska nationalisterna.

Well, två oberoende utredningar har ju kommit fram till samma sak. Det var inte Ukraina. BUK-roboten var rysk och fraktades dit och sen tillbaka. En så stor pjäs är ju tämligen enkel att följa. Inget man stoppar i fickan direkt.

https://www.bellingcat.com/news/uk-and-europe/2019/06/19/identifying-the-separatists-linked-to-the-downing-of-mh17/
Citera
2022-03-17, 17:21
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Är det ett krigsbrott när Azov sitter på ett dagis/sjukhus och skjuter mot ryssen?
Vad ska ryssen göra när civila skjuter mot dom sittandes i en lägenhet i ett höghus?

Har sett mycket skit senaste veckorna, som känns.

Vad gäller i krig egentligen, kan någon räta ut dessa frågetecken? Har man internationellt kommit överens om hur det är ok att döda sina medmänniskor i krig?

Jo, precis...
De kan hålla sig borta
Citera
Medlem
IKEA har nu lanserat långbordet Putin

https://twitter.com/DarthPutinKGB/status/1493448450490478597?ref_src=twsrc%5Etfw
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Varje land får bestämma alliansförsvar som går ihop med den globala försvarsstrategin.
När Kuba välkomnade ryska missiler till sig då var det inte nånting som USA kunde gå med på.
Det var nära ett tredje världskrig.

Intressant att du nämnde Kuba. Fick kubaner lämna Kuba om de ville?
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jass3s
Faktiskt inte, finns några hundra olika såna företag i sverige o de tar inte mer än 30min per bil

Det räcker inte.
Citera
2022-03-17, 17:22
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur ställer sig kommunistiska partiet i Ryssland bakom invasionen och Putins agerande igenom åren? Det är ju ändå 2 största partiet i Ryssland, många ryssar som är gamla kommunister som Putin själv vill ju skapa ett "Sovjet 2.0"

Kommunister har ju genom åren stöttat Ryssland.

Men visst jag kan hålla med dig delvis att Putin och hans lakajer inte är kommunister.

Vilka kommunister menar du stöttar det nutida Ryssland? Det verkar mer vara alt-right figurer som Tucker Carlson och Alex Jones för att nämna några som har uttryckt sitt stöd för Putin Regimen.
Citera
2022-03-17, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Har du varit där och sett detta med egna ögon? Om inte, visa källor och länka till bevisen.

Jag har sett vad som händer i Ukraina via en lins som sitter i mobiltelefoner uppkopplade till twitter, som befinner sig i var mans/kvinnas ficka, på plats, i Ukraina.

Det som förvånar mig, är att flashback, av alla ställen, totalt missat detta.

Ok, jag ska leta åt skiten. Återkommer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in