2022-03-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Antagligen ett gammalt sovietvapen. Hade det där varit en NLAW eller en Javelin så hade lastbilen med alla passagerare varit smulor.

RPG-22 från 80-talet. Fruktansvärt mycket effektivare än en Javelin hade varit i det här fallet, då målet är alldeles för nära skytten.

Pansarskott är designade för penetration, inte för att spränga oskyddad trupp på ett lastbilsflak.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nej. Därför bad jag om källa. Finns den på riktigt?

Du får helt enkelt lita på vad jag säger, inte fan tänker jag sitta här och leta åt just den videon. Vad har jag för det? Då får du faktiskt betala mig, alternativt kalla mig lögnare.

Det ligger till som jag säger, om du tror på det eller ej skiter jag faktiskt i!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Var det inte du som skrev att Ryssland inte bombar städer?
Dom har bytt taktik verkar det som. Inget jag kan göra åt.
Citera
2022-03-17, 17:02
Medlem
Kommer ihåg när det malaysiska flyget mh17 sköts ner och det skylldes på Ryssland av media. när det i själva verket var de ukrainska nationalisterna.

Vad Nato (USA) vill göra är att dela upp Ryssland i mindre länder som är lättare att kontrollera och mindre sannolikt att bli mäktiga. Det som avgör ett lands makt är befolkning och sedan mark.

Det är många anledningar till vad som hänt och händer inte bara 1 som folk verkar runda ner det till som resurser.
Senast redigerad av ForumsHack 2022-03-17 kl. 18:01.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nere i vid Kherson tycks de som Ukrainska armen går på offensiven, tagit över en by vid Kherson.

https://liveuamap.com/en/2022/17-march-ukrainian-military-regained-control-over-posadpokrovske

Står att Khersons borgmästare säger att de ryska trupperna lämnat staden. Stämmer det så är det ett rejält tillbakaslag. Från Kherson går det anfalla andra viktiga linjer mot andra fronter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trådens - i hård konkurrens - löjligaste person.

Våldtäkt och sexköp är inte samma enligt lagen.

På väg att bli samma.
Citera
Medlem
leachs avatar
En sak jag undrar är vart alla soldaterna som lämnat sina fordon som INTE blivit bombade tar vägen.Måste ju vara tusentals. Tar dom av sig kläderna och låtsas vara mentalsjuka ukrainare som behöver hjälp?
Citera
2022-03-17, 17:03
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Fan jag tänkte ju inte på det att kriminella gör allt för att fly och undkomma myndigheter, även vid krig.

Du som verkar ha sån insikt i exakt hur dessa organiserade kriminella gör och tänker kan ju berätta vad dessa gör nu när dom är fria.

Roande med oväsentliga sidospår när ert krig inte går som förväntat.
Citera
2022-03-17, 17:03
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Stämmer. Putin är också en oligark, troligtvis den värsta utav dem.

Precis! Han och hans regim har startat detta onödiga krig mot ett oskyldigt land och nu får han och de ryska folket betala konsekvenserna av de agerandet. Hade jag varit Ryss hade jag gått ut protesterat och försökt störta denna regim som dödar inte bara sina egna ryssar utan folk runtom i hela världen.
Citera
2022-03-17, 17:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Den internationella legala processen är igång. Slutet blir förhoppningsvis att krigsförbrytaren Putler döms

France welcomes the important ruling issued on 16 March 2022 by the International Court of Justice on the war in Ukraine. Among other things, the ruling orders Russia to suspend the military operations begun on 24 February 2022, whose stated pretexts are to prevent and punish an alleged genocide in the Luhansk and Donetsk regions in Ukraine.

https://www.diplomatie.gouv.fr/en/country-files/ukraine/news/article/war-in-ukraine-international-court-of-justice-17-mar-22
Citera
2022-03-17, 17:04
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimst
RPG-22 från 80-talet. Fruktansvärt mycket effektivare än en Javelin hade varit i det här fallet, då målet är alldeles för nära skytten.

Pansarskott är designade för penetration, inte för att spränga oskyddad trupp på ett lastbilsflak.

Ja Javelin gör väl sig bäst på någon kilometers avstånd? Med pansarskott blir det lite mer utdraget som i videon... Javelin hade satt igång grillpartyt direkt.

https://streamable.com/sicnpd
Citera
2022-03-17, 17:05
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Står att Khersons borgmästare säger att de ryska trupperna lämnat staden. Stämmer det så är det ett rejält tillbakaslag. Från Kherson går det anfalla andra viktiga linjer mot andra fronter

De får vi hoppas på att de stämmer 👍 att ännu en stad har befriats ifrån Putins Orcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in