Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Justja, ingen får diskutera eller ens nämna något ens i närheten som är pro-ryskt, även om det är sant.
Då är man psykopat, horunge, förtjänar att dö etc.
Jag tar inte er dårar seriöst för fem öre längre. Jag tycker genuint det är sorgligt att majoriteten sväljer den gigantiska propaganda-kuken rakt av.
Finns väldigt mycket litterärt om just det här ämnet. Gemensamt mot ett mål, rätt eller fel spelar ingen roll, känslor går före fakta, ena sidan ljuger alltid men den andra (givetvis den ni stöttar) har alltid rätt för den bekräftar era känslor och åsikter..
Det är absurt mycket snack om likheten med Hitler hit och dit i tråden..
Ironin är att det är alla dessa "mörda alla ryssar, skicka hem dom" som beter sig som regelrätta nazister där man ger sig på ett helt folk, oavsett.
Det väst gör nu med sin massiva propaganda maskin är samma sak Churchill gjorde mot Tyskland för att uppvigla hat och krig mot ett helt folk (FACT)
Likheterna är slående. Det gick åt helvete för USA och övriga Europa innan WW2 men Tyskland blomstrade och var tvunget att förhöras.
"Germany is too strong, We must destroy her" sa Churchill.
Nu har folk glömt att inflationen skenade redan innan denna militära konflikt och att allt var på väg åt helvete ändå - nu har man ju dock fått sin syndabock som man kan skylla allt på.
Helt bisarrt - är ni verkligen så körda i huvudet att ni bara ser svart eller vitt?
Ja, stora intellektuella tänkare som du lyckas inte övertyga oss härinne med ditt osande svammel kryddat med svordomar och könsord. Väst/Nato/Juden bl a bl a bla beöver varken hetsa eller svartmåla Ryssland då de på egen hand bedriver aggressions och erövringskrig.
Det är tsar Putin som attackerat Ukraina, inte väst.
Det är tsar Putin som cyniskt och med berått mod attackerar civila mål som sjukhus och teatrar, inte väst.
Det är tsar Putin som hotar grannländer och omvärlden med kärnbomber, inte väst.
Tsar Putin säger nu att han vill rena Ryssland från "avskum". Med tanke på din egen uttrycksförmåga förstår jag att du attraheras av sådant vulgärt språk. Vi andra bara skakar på huvudet och hoppas att det finns någon modig ryss som vågar kliva fram och avpolletera den där krigsgalningen.