2022-03-17, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Titta youtube tex. Han håller tydligen seminarier runt om i Europa om denna konflikt nu med. Bla i Bryssel för en massa EU och Nato-folk.
Ja det e helt otroligt. Hur kan det vara någon efterfrågan. Mannen har fel i allt han försöker analysera.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, 2 stridsvagnar kör fast o de två som ska rädda dem kör också fast. Så 4 förlorade stridsvagnar....

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tg8f93/how_two_russian_tanks_tried_to_cross_the_river/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Äsch, det är väl bara att köra dit 4 till för att dra upp de som fastnat
Citera
Medlem
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tfqmg0/russian_ural_truck_ambushed_location_unknow/

hur kan en lastbil ta så lite skada av en bazooka? är vapnet kanske inte effektivt ifall den träffar ytan istället för insidan? sitter ju folk där bak som inte verkar tagit någon skada..
Citera
2022-03-17, 16:09
Medlem
Jag är också enig med Frankrike -Moskva ljuger - för att erhålla krigsstillestånd - så att de kan föra mera ammunition till fronten.

Allt precis allt som kommer fråmn Kreml är lögn - och så har det varit i över 1000 år...
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Ja enligt uppgifter har 50 stycken av totalt 100 bataljoner försatt ur stridbart skick.

Undrar över hur de räknar på antalet soldater. 100 bataljoner borde bli ungefär 80-90 000 man, men enligt uppgifter skall kanske det dubbla ha invaderat.

Resten är väl flyg och underhåll.

Hur som helst verkar det uppenbart att Ukraina har överlevt och att Ryssland inte kan vinna såvida de inte kör med kärnvapen eller annat.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
AdBlue eller Urean i det är inte grispiss även om det verkar vara något allmänt vedertaget.

Rent mekaniskt så krävs inte AdBlue det är korrekt men bilar är programmerade att inte kunna starta utan det, tro mig, jag vet!
Dvs, motorn slutar inte att gå när din AdBlue är slut men du kan inte starta den igen.

Lite av en storm i ett vattenglas, vi klarar oss ypperligt utan om det krävs och viljan finns.. i en krissituation tex.
Sen har det länge varit, iaf regional brist på just AdBlue.

Gissningsvis försöker transportföretag tex bara uppmärksamma politikerna på ett potentiellt problem.

Näe jag vet att de inte är "grispiss" ! jag kommer bara inte ihåg allt jag fick lära mig på ykbn!!! för lastbilskortet hehe!

Jag vågar inte säga mot dig angående start osv! det är säkert mkt möjligt men om de är programmerade till det bör det ju rimligtvis gå att göra en omprogrammering på en verkstad om det verkligen skulle krisa?
Citera
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Problemet är ju att motorerna är anpassade för Adblue och jag skulle inte bli förvånad om de kan ta skada utan denna tillsats. För tunga fordon lär det märkas tidigare pga av att de kör längre och har högre belastning.

Dessutom så kommer vissa fordon att få sämre effekt och vissa kommer inte ens att starta om de

Urea som är huvudkomponenten i Adblue kan man utvinna från urin om jag har förstått det rätt. Men i Ryssland så utvinns den via en naturgas vilket är betydligt lättare.

Att bygga upp en industri som utvinner Adblue ur urin kommer att ta tid och har knappast lika hög kapacitet som att utvinna den ur en gas.
Det finns chip/otimering att köpa.
https://www.chipperformance.nl/en/adblue/
Citera
2022-03-17, 16:11
Medlem
Väst fortsätter att trycka in vapen och pengar i Ukraina.
Putins helvetiska straff (för de som la sig i kriget) lyser med sin frånvaro.

Mycket snack och lite verkstad...

https://www.aljazeera.com/news/2022/3/17/whats-in-the-new-us-military-aid-package-to-ukraine

Att ryssarna förnedras, har inte bara med korruption och inkompetens att göra (två ryska paradgrenar). Ukrainarna biter ifrån oväntat hårt.

Att de kan göra det, kan de tacka Väst för.

Och nu verkar även marken svika Putin.
Hans stridsvagnar kör fast i leran. Fint att se.
Citera
2022-03-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jag är också enig med Frankrike -Moskva ljuger - för att erhålla krigsstillestånd - så att de kan föra mera ammunition till fronten.

Allt precis allt som kommer fråmn Kreml är lögn - och så har det varit i över 1000 år...
Frankrike och Ryssland e väl lika goda kålsupare. Frankrikes livslögn var att dom inte skulle lägga sej platt för Hitler. Den striden fick ryssarna ta istället. Det kan ju vara så att Ryssland e pressat nu att acceptera saker i förhandlingar som dom aldrig gått med på för 3 veckor sedan.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/tfqmg0/russian_ural_truck_ambushed_location_unknow/

hur kan en lastbil ta så lite skada av en bazooka? är vapnet kanske inte effektivt ifall den träffar ytan istället för insidan? sitter ju folk där bak som inte verkar tagit någon skada..

Hela hytten dör ju och de bak är nog skapligt skärrade/shell shocked till den grad att de inte ens hittar pitten längre så de är i praktiken utslagna och ett lätt mål för finkalibrig eld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Härliga grabbar!
Ukrainian nationalists, during the retreat from Volnovakha, finished off their wounded with shots in the head, adviser to the prime minister of the DPR told RIA Novosti
https://t.me/intelslava/22330

Hade skjutit min familj hellre än att lämna dem skadade till ryska soldater.
Slipper de bli våldtagna eller ligga plågade, jag har 0 förtroende för ryska soldaters empati.

Finns alltid undantag även bland ryssarna.
Men tyvärr. NJET

Sen kan jag inte spekulera mer än att ukrainska soldaterna, nazister eller ej inte dödar sina egna för nöjes skull, utan av barmhärtighet.
Citera
2022-03-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Nyare fordon, EURO 6, blir okörbara utan Ad-Blue (om avgasreningen är av den typen, dvs det sitter en scr-katalysator på fordonet).

Motorer tar ingen skada av att köras utan AD-BLUE, bara miljön.

Blir de okörbara så är det ju ett problem även om motorn inte tar skada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in