Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-17, 14:40
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Då borde man jobba för att lobba mot en striktare lagstiftning. I många andra länder är det olaglig att stämma träff för sex med minderårig, vare sig detta barn existerar eller inte. En sådan ändring i lagen hade varit långt mer effektiv än att vara medborgargarde

Men vad är det du inte hajjar? Läs på om vad dumpen vill. Det handlar om så mycket mer än att ge pedofiler ett ansikte. Dom vill att lagstiftningen ska bli bättre. Dom kämpar på flera olika sätt för barnens säkerhet. Men många verkar ha fått för sig att dom hänger ut pedofiler för att dom tycker det är roligt.
Vad hade du föredragit om du har barn?
Att dumpen haffar en man som tänkt våldta ditt barn eller att du får ett samtal från polisen att ditt barn redan blivit våldtaget av en 63åring?
Citera
2022-03-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Ja jag kan helt klart ha kommit ihåg fel gällande TikTok, absolut. Och har jag kommit ihåg fel så är jag den första att erkänna det Inget mer med det.

Men ang fiskarna så tror jag inte dom gör/visar något innan dom fått bekräftat vad för "typ" av person som befinner sig på andra sidan, och vad dennes avsikt är.

Försökte inte att vara otrevlig, sorry om det upplevdes som så.
Fast dom kan ju i många fall inte bekräfta vem dom har att göra och frågar allmänheten om vem personerna i fråga ens är till och med efter konfrontation.

Missförstå mig inte, jag tycker det är vedervärdigt med vuxna som efter suspekta och ofta extrema sexchattar som är ute efter att möta barn. Jag tycker dock att Dumpen sköter sig uselt och oansvarigt och att dom har skapat en pöbel som ska agera istället för rättssystemet och det är farligt. Vi bor i det civiliserade landet Sverige och inte i något U-land där pöbeln "tar ut sin rätt".
Citera
2022-03-17, 14:41
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Detta stör mig väldigt mycket. Om man skall ta till en primitiv syn på sexualitet så är det faktiskt inget konstigt med att sätta på en 14-åring, eftersom att de flesta 14-åringar är könsmogna. Med en primitiv syn så är hebefili betydligt mer naturligt än till exempel homofili, helt enkelt på grund av att den senare läggningen omöjligen kan producera några barn.

Och nej, innan någon högaffel får dille så vill jag tillägga att jag inte stör mig på (icke-aktivistiska) homosexuella, och att man som vuxen inte bör sätta på barn och tonåringar.

Bra svar.
Citera
2022-03-17, 14:43
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Försökte inte att vara otrevlig, sorry om det upplevdes som så.
Fast dom kan ju i många fall inte bekräfta vem dom har att göra och frågar allmänheten om vem personerna i fråga ens är till och med efter konfrontation.

Missförstå mig inte, jag tycker det är vedervärdigt med vuxna som efter suspekta och ofta extrema sexchattar som är ute efter att möta barn. Jag tycker dock att Dumpen sköter sig uselt och oansvarigt och att dom har skapat en pöbel som ska agera istället för rättssystemet och det är farligt. Vi bor i det civiliserade landet Sverige och inte i något U-land där pöbeln "tar ut sin rätt".

Upplevde absolut inte dig som otrevlig
Citera
2022-03-17, 14:46
Medlem
Ang. det går åt helvete-mannen.
Med tanke på hur han gjort bort sig och var rädd för frugan, och hans FB fortfarande är öppen och inte nedstängd, tror ni han tog den lätta vägen ut eller står han på knäna fortfarande och ber att få komma hem?
Citera
2022-03-17, 14:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Då borde man jobba för att lobba mot en striktare lagstiftning. I många andra länder är det olaglig att stämma träff för sex med minderårig, vare sig detta barn existerar eller inte. En sådan ändring i lagen hade varit långt mer effektiv än att vara medborgargarde

Hur får vi till en sådan ändring i lagen?
Citera
2022-03-17, 14:50
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikk.soerensen
Med tanke på hur han gjort bort sig och var rädd för frugan, och hans FB fortfarande är öppen och inte nedstängd, tror ni han tog den lätta vägen ut eller står han på knäna fortfarande och ber att få komma hem?

Jag tänker att alla kanske inte är superaktiva med sociala medier så det kanske inte är det första man tänker på. Visserligen var denna man bara bekymrad över sig själv och vad hans fru skulle göra. Så för sitt egos skull borde han inte vilja synas. Men utöver att vara en egoistisk äcklig pedofil kanske han är jävligt trög också.
Citera
2022-03-17, 14:50
Medlem
Citat:

Det var någon som skrev att personen i fråga hade ett väldigt tragiskt trauma inom familjen och att detta kommer drabba nära och kära väldigt illa så Facebook lär ju vara det sista individerna i fråga tänker på. Känns tragiskt nog endast som en tidsfråga innan Dumpens usla uthängningar resulterar i att oskyldiga nära och kära till dom uthängda männen råkar illa ut.

Det framkom även att mannen som tog sitt liv efter uthängningen hade någon pöbel hos sig som hälsade på hos den stackars familjen vars liv redan har slagits i spillror.
Citera
2022-03-17, 14:51
Medlem
Lysturkens avatar
Älskar den där sekvensen när Patrik tappar det och höjer rösten för att gäddans bortförklaring är så oerhört korkad:

"Hon kan ju fara med osanning, hon kan ju fara med osanning"
"MEN VARFÖR ÅKER DU UT FÖR ATT TRÄFFA NÅN SOM ÄR 13 ÅR!!!"

11:10 in i klippet: https://dumpen.se/2022/03/15/nu-gar-det-at-helvete-napp-igen/

Spelar väl för fan ingen roll om hon ljugit om sin ålder. Man utgår ju alltid ifrån att personen man ska träffa är så gammal som hen utger sig för att vara. 🤣

MEN VARFÖR ÅKER DU UT FÖR ATT TRÄFFA... 🤣🤣
Citera
2022-03-17, 14:51
Medlem
USK1s avatar
Citat:

Kan ju vara så att hans hjärna fryst likt en påse ärtor från Findus och att tänka på att stänga ner facebook inte står högt på listan. Går dock inte lägga till honom som vän. men man kan skicka pm, då ser man ju iaf om det levereras eller ej. Och den är ju iaf "stängd" för icke vänner åtminstone.

Eller så har han bara inte hunnit stänga ner den, utan sitter fortfarande och bönar och ber "det kommer gå åt helvete med frugan, skilsmässa å allt:"
Citera
2022-03-17, 14:53
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Men vad är det du inte hajjar? Läs på om vad dumpen vill. Det handlar om så mycket mer än att ge pedofiler ett ansikte. Dom vill att lagstiftningen ska bli bättre. Dom kämpar på flera olika sätt för barnens säkerhet. Men många verkar ha fått för sig att dom hänger ut pedofiler för att dom tycker det är roligt.
Vad hade du föredragit om du har barn?
Att dumpen haffar en man som tänkt våldta ditt barn eller att du får ett samtal från polisen att ditt barn redan blivit våldtaget av en 63åring?

Det är ju ett väldigt hypotetiskt scenario, det är ju inte som att dumpen upptäcker och hindrar pedofilers faktiska interaktioner med barn. Det är ju lockbetena som de går på. Efter att ha blivit exponerad finns det ju inget som hindrar dem från att återgå till att jaga efter barn och det är ju det många gör då återfallsbenägenheten är så stor. Mitt argument är att riskerna med att privatister exponerar folk utväger potentiella fördelar. Alltså riskeras rättssäkerheten utan att egentligen skapa någon större nytta.

Finns det något bevis för att detta arbetssätt får pedofiler och våldtäktsmän att sluta gå efter barn? Min oro är att denna sorts jakt får potentiella sexförbrytare att bli mer säkerhetsmedvetna och gå allt mer under jord.
Citera
2022-03-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Jag tänker att alla kanske inte är superaktiva med sociala medier så det kanske inte är det första man tänker på. Visserligen var denna man bara bekymrad över sig själv och vad hans fru skulle göra. Så för sitt egos skull borde han inte vilja synas. Men utöver att vara en egoistisk äcklig pedofil kanske han är jävligt trög också.

Du vet ju inte ens vad en pedofil är, du urvattnar bara hemskheterna genom att vara outbildad och tämligen korkad pöbelfantast. Pedofili är inriktat mot pre-pubertala barn och det du tänker på är hebefili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in