2022-03-17, 14:56
Medlem
Strumppappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur får vi till en sådan ändring i lagen?

Börja lobba lagstiftare som den du har på bild. Är ju inte enkelt, men dumpen verkar ha muskler och resurser till att göra det och det finns brett folkligt stöd för att skärpa lagstiftning. Börja på lokal nivå, snacka med förtroendevalda, delta på olika kongresser och sammanträden. Få politiker till att ta ställning öppet om hur de vill ha. Att påverka politiken är långt enklare i Sverige än vad folk tror Det krävs bara lite initiativ och vilja.
Citera
2022-03-17, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
Börja lobba lagstiftare som den du har på bild. Är ju inte enkelt, men dumpen verkar ha muskler och resurser till att göra det och det finns brett folkligt stöd för att skärpa lagstiftning. Börja på lokal nivå, snacka med förtroendevalda, delta på olika kongresser och sammanträden. Få politiker till att ta ställning öppet om hur de vill ha. Att påverka politiken är långt enklare i Sverige än vad folk tror Det krävs bara lite initiativ och vilja.

Väl rutet, detta är det korrekta tillvägagångssättet. Det finns nog ingen normal individ som inte vill att barn skyddas från vuxna som exploaterar barn, men pöbel-Dumpens uthängningar är inte ett normalt eller vettigt tillvägagångssätt.

Att rubba rättssystemet för lite klicks och swish-donationer är ju minst sagt förkastligt.
Citera
2022-03-17, 15:04
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Det är ju ett väldigt hypotetiskt scenario, det är ju inte som att dumpen upptäcker och hindrar pedofilers faktiska interaktioner med barn. Det är ju lockbetena som de går på. Efter att ha blivit exponerad finns det ju inget som hindrar dem från att återgå till att jaga efter barn och det är ju det många gör då återfallsbenägenheten är så stor. Mitt argument är att riskerna med att privatister exponerar folk utväger potentiella fördelar. Alltså riskeras rättssäkerheten utan att egentligen skapa någon större nytta.

Finns det något bevis för att detta arbetssätt får pedofiler och våldtäktsmän att sluta gå efter barn? Min oro är att denna sorts jakt får potentiella sexförbrytare att bli mer säkerhetsmedvetna och gå allt mer under jord.

Du svarade inte på min fråga. Och det är den frågan som är viktig i det här.
Dumpen har dessutom fortsatt span själva på männen. Och som sagt, allt material lämnas vidare till polisen. Blir betydligt svårare för dessa "män" att hitta barn när dom är bevakade på internet.
Svara gärna på min fråga nu. Förstår att frågan är stark och hemsk, men det är ju så verkligheten kan se ut tyvärr. Jag vet ju vad jag och majoriteten valt i alla fall.
Citera
2022-03-17, 15:05
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Du vet ju inte ens vad en pedofil är, du urvattnar bara hemskheterna genom att vara outbildad och tämligen korkad pöbelfantast. Pedofili är inriktat mot pre-pubertala barn och det du tänker på är hebefili.

Haha tack för din åsikt gubben!
Citera
2022-03-17, 15:07
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4556
Varför tror du att dumpen skapades? Tror du dumpen hade funnits om rättsväsendet lagt mer resurser på barn?
Rekommenderar dig att läsa på lite om det här problemet.
Jag är säker på att Dumpen skapades för att tillfredsställa högafflarnas behov av att få hata pedofiler. Rättsväsendet lägger redan stora resurser på övergrepp mot barn, så jag ser inte riktigt behovet av en folkdomstol om det är rättvisa som eftersträvas.

Jag har följt debatten sedan incestpaniken på 1980-talet, så jag vill nog hävda att jag redan är påläst på ämnet.
Citera
2022-03-17, 15:07
Medlem
Citat:
Haha tack för din åsikt gubben!

Jag är ingen gubbe, du är dock en blåst idiot.
Du kan inte ens skilja på begrepp och beter dig som en obildad och okunnig pöbel. Väx upp och inse problematiken kring att vuxna människor på Dumpen utger sig för att vara pedofilmammor som förgriper sig på barn, gör reklam på Tiktok som är sida dominerad av barn för att sedan länka till sin sida där dom lägger ut runkvideos och kukbilder samt grova sexchattar som dessa barn sedan blir exponerade inför. Sämst.
Citera
2022-03-17, 15:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nu uttryckte jag väl mig kanske lite klumpigt, vad jag menar är att lagstiftningen är (vad jag uppfattat) ganska mild när det kommer till sexförbrytelser. Straffen är i regel låga och man kan komma undan med mycket, iaf om man ser mot hur andra länder har det.
Tvärtom så är det få brott som ens kommer i närheten av de påföljder som övergrepp mot barn ger. De enda som jag kan komma på är mord och synnerligen grova narkotikabrott.
Citera
2022-03-17, 15:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralpredikan
Det är isåfall Sara som åker fast har de sagt i deras podd. Hon står som utgivare. Och då träder Patric in. Och åker han fast så finns det säkert andra. De har själva sagt att de mer än gärna sitter inne för detta.

Jag har inte svårt att respektera folk som står upp för sin övertygelse.
If you can't do the time don't do the crime.

Citat:
Jag tycker det finns "etiska tveksamheter" att vilja träffa ett barn i sexuellt syfte.

Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Finns inga "etiska tveksamheter" när det gäller svin som söker barn i sexuellt syfte, inga alls.

Ni två visar anmärkningsvärd hög acceptans för att i övrigt stå för standardhöjningen bland alla dessa förtappade sodom och gomorra-användare . Min gräns går vid att söka sig till forum där barn finns OCH inleda kontakt med en minderårig. Det vore lika acceptabelt som att hitta sambon "söka nya vänner på Tinder", helvete vad rökt han hade varit.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Rättsväsendet kanske?

Citat:
Då borde man jobba för att lobba mot en striktare lagstiftning. I många andra länder är det olaglig att stämma träff för sex med minderårig, vare sig detta barn existerar eller inte. En sådan ändring i lagen hade varit långt mer effektiv än att vara medborgargarde

Som sagt, Dumpen säger att deras ambition är att uppnå lagändring. Lagen vi har gör skillnad på fysiskt/fiktivt barn vilket omöjliggör den utmärkta möjligheten att verka preventivt. Lagen ska givetvis ha preventiv utformning och inte ta hänsyn till om barnet existerar eller ej. Det enda som är intressant är gäddans ambition och intention att ragga på barn.
Citera
2022-03-17, 15:12
Medlem
N0IItoleranss avatar
Allmänt svar till er som hyllar rättssamhället.

Tycker ni rättssamhället fungerar här?
https://www.expressen.se/nyheter/frias-efter-osund-relation--med-flicka-i-10-arsaldern-/

Det jag vill tillägga att inget samhälle, inte ens den hårdaste polisstaten klarar sig utan att civilsamhället sköter de flesta konflikter eller orätter. Jag ringer inte snuten när min son betett sig illa hemma. Utan de flesta regler och reglering av moral sker ute i samhällena, på jobbet, I skolan, I hemmet, i media o ja överallt där vi människor är. Även nätet är ett sånt ställe där rättssamhället även om 20 procent av alla heltidsarbetande jobbade med det o skatten var svinhög inte skulle klara sig utan civila samhället
Där kan dumpen spela en roll.
Om ni inte gillar metoderna eller tycker att gäddorna inte förtjänar det de får är en annan sak.

Jag hade önskat att de namngav alla så vi kunde skydda våra barn bättre även om man listat ut vilka de flesta är.
Citera
2022-03-17, 15:15
Medlem
Jasmine4556s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag är ingen gubbe, du är dock en blåst idiot.
Du kan inte ens skilja på begrepp och beter dig som en obildad och okunnig pöbel. Väx upp och inse problematiken kring att vuxna människor på Dumpen utger sig för att vara pedofilmammor som förgriper sig på barn, gör reklam på Tiktok som är sida dominerad av barn för att sedan länka till sin sida där dom lägger ut runkvideos och kukbilder samt grova sexchattar som dessa barn sedan blir exponerade inför. Sämst.

Om det är någon som är en blåst idiot så är det du som skickar peddokramar till höger och vänster. 😊 Ser ingen som helst problematik i att pedofiler blir uthängda. Märks att du inte har något vidare att komma med då du väljer att hänga upp dig på att märka ord. Våldtar man barn är man pedofil i allas ögon förutom dina och dina peddokramande vänner här på flashback. Men du väljer att hänga upp dig på att det egentligen är hebefili... Det är fortfarande barn vi pratar om oavsett.
Att du dessutom kastar ur dig skällsord mot mig bevisar bara åter igen att du verkligen inte har någonting att komma med. Puss och kram gubben
Senast redigerad av Jasmine4556 2022-03-17 kl. 15:17.
Citera
2022-03-17, 15:15
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
I sammanhanget dvs gruppnamnet + 54-åring som raggar på 13-åring går det alldeles utmärkt och raljera om gruppen som pedofilgrupp.

I samtliga dumpenuthängningar där exakt den informationen används i konfrontationen med dumpengäddorna så erkänner dem. Vissa nekar först och sedan erkänner dem. Den aktuelle 54-åringen nekade inte.

Det har tidigare i denna tråd publicerats en rapport från "Svenskarna och internet" som bland annat visar åldersfördelningen bland olika sociala medieplattformars användare - KiK är en fjortisapp.

Sluta tjata om pedofilanklagelser. Männen hängs inte ut pga pedofili utan för deras chattar och bokade dejter som signalerar att de aktivit vänt sig till ett barn i sexuellt syfte. Aktiviteten är olaglig sedan år 2009, männen behöver inte genomföra fysiskt övergrepp för att begå lagbrott.

Se ovan.

Huruvida mannen/männen är pedofiler eller inte är ointressant, se ovan.

Nej mannen i fråga har inte erkänt något, och det finns många andra fall där uthängningarna är ytterst tveksamma.

Så du hade alltså inga argument mot just den här mannen utan är tvungen att nämna andra uthängningar, bra då vet vi.

Det framkommer inte överhuvudtaget att han söker upp barn i sexuellt syfte, eller att det skulle röra sig om en pedofil.
Citera
2022-03-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Lagen ska givetvis ha preventiv utformning och inte ta hänsyn till om barnet existerar eller ej. Det enda som är intressant är gäddans ambition och intention att ragga på barn.

Då stöder ni alltså även att brotts- och bevisprovokation införs inom alla andra fält? Poliser får sätta dit er för försök till narkotikaköp genom att låtsas sälja kokain till Patrik. Polisen får sätta dit er för försök till sexköp genom att låta en polis spela hora och locka Patrik till sexköp. Polisen kommer älska dessa nya verktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in