2022-03-17, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jämför man en karta från 10 mars med en karta från 17 mars så ser man att ryssarna knappt har avancerat alls på en vecka:

10 mars (Karta - UK Ministry of Defence)
https://twitter.com/DefenceHQ/status/1501887804833419273/photo/1

17 mars (Karta - UK Ministry of Defence)
https://twitter.com/DefenceHQ/status/1504412370445217792/photo/1

Ryssarna verkar ha kört fast helt.
Propaganda från britterna.

Länka något oberoende...
Citera
2022-03-17, 15:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Jo utrikesdepartementet vill man ju vara penpals med - en samling gymnasieelever.

Haha jag felläste ditt inlägg så mitt fel där :P! jag skrev bara till den myndighet i Sverige jag kunde hitta mail till som har någon slags relevans... för det här.

För jag tycker att Sverige bör göra mer för folket i Gammalsvenskby
Citera
2022-03-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Det typiska är väl att man har tjäle från att det fryser fram till tjällossning, framåt vårkanten? Dvs 1 period med tjäle per säsong. Tjäle innebär att marken är frusen en bit ner från markytan.

Eller menar du kalenderår?

lols
Citera
2022-03-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha jag felläste ditt inlägg så mitt fel där :P! jag skrev bara till den myndighet i Sverige jag kunde hitta mail till som har någon slags relevans... för det här.

Ja det är snällt av dig.

Tyvärr så vet inte 99% av svenska folket vad Gammalsvenskby är för något.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Får de det gängse straffet för utlänningar som begår våldtäkt i Sverige? Nio års husarrest med option på utlämning till avrättning i USA? Det borde de få om vi är konsekventa.

Trådens - i hård konkurrens - löjligaste person.

Våldtäkt och sexköp är inte samma enligt lagen.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Propaganda från britterna.

Länka något oberoende...

Se till att ge mig en källa på enbart 100 tusen soldater är inne i Ryssland kommunist innan du du ens uttalar dig om ordet propaganda till andra människor.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Har Ivan inte avancerat nånting på 2-3 dagar? Bra! Bara ös med vapen till ukrainarna och pengar så dom kan få slut på "2a armen i världen".
Vårlera och problem med logistik som gör det krångligt. Små framsteg görs men det kommer nog krävas en del förstärkning och omgruppering innan de kan börja avancera på allvar in i Kiev. Florerar många rykten just nu om hur Ryssland misslyckats och kan komma att ge upp detta, men jag anser det bara är bullshit. Dock borde de som nu håller på Ryssland bli lite oroade över Putins senaste tal. Det där såg inte ut som en man som hade läget under kontroll, långt ifrån.
Citera
2022-03-17, 15:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ja det är snällt av dig.

Tyvärr så vet inte 99% av svenska folket vad Gammalsvenskby är för något.

Det är nog ganska många svenskar som känner till Gammalsvenskby...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Håller med! De har ändå behållt svenskan och våra traditioner i vad, 2-300 år? Och nu ska vi bara sitta i tystnad medan de skjuts till höger och vänster.
Estonia 2.0 från regeringens sida.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ny uppdatering om teatern som bombades

"Skyddsrummet i teatern som bombades i Mariupol ska vara intakt efter onsdagens attack.

Det uppger en talesperson från borgmästarens kontor, som också skriver att överlevare börjar komma ut ur rasmassorna.

Det är fortfarande oklart hur många som dött i attacken."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina.

Nu kan alla rysstroll släppa sin propganda kring teatern. Argumentet har varit att det är omöjligt att Ukrainare skulle ha gömt sig där då det inte skulle ha något skyddsrum, vilket den uppenbarligen hade.

Rysstrollen bli mindre och mindre trovärdig desto mer dom ljuger. Även om dom påstår något som mot förmodan skulle vara sant så kommer ingen att tro på det. Det kommer ta tid innan rysstrollen kan bedömas trovärdiga men det är deras eget fel. Men det har dom inte tänkt på.
Citera
2022-03-17, 15:14
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Två Ukrainska SU-25 skjuts ner, en av piloterna hinner katapultera precis innan nedslag men troligen ingen lyckad sån.

Plats: Kherson oblast

https://t.me/intelslava/22604

Det kan omöjligen stämma. Ryssland har haft luftherravälde sen dag 1. Det har jag läst på internet.
Citera
2022-03-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Vårlera och problem med logistik som gör det krångligt. Små framsteg görs men det kommer nog krävas en del förstärkning och omgruppering innan de kan börja avancera på allvar in i Kiev. Florerar många rykten just nu om hur Ryssland misslyckats och kan komma att ge upp detta, men jag anser det bara är bullshit. Dock borde de som nu håller på Ryssland bli lite oroade över Putins senaste tal. Det där såg inte ut som en man som hade läget under kontroll, långt ifrån.
puten har aldrig haft läget under kontroll, hade han varit kapabel att ta hand om sitt land hade det inte sett ut som det gör idag, en före detta kgb agent som ska leda landet...kan ju bara gå åt ett håll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in