Citat:
Du som alltid verkar vilka hålla en konceptuell nivå i diskussionen kan väl inte vara så konkret endimensionell…? 🙂
Jag pratar om att ingen normal funtad kvinna med äggkartongen i funktionellt skick vill dejta en man boendes i mammas källare om någon av de inblandade är äldre än 18 år.
Det är en konceptuell, konsistent, genrell och universell sanning under förutsättning att mammor har källare, annars gäller samma för vind och förråd.
Jag pratar om att ingen normal funtad kvinna med äggkartongen i funktionellt skick vill dejta en man boendes i mammas källare om någon av de inblandade är äldre än 18 år.
Det är en konceptuell, konsistent, genrell och universell sanning under förutsättning att mammor har källare, annars gäller samma för vind och förråd.
Varför utgår du från att så många svenska män bor hos deras mor när Sverige har världsrekord i singelhushåll. Sen att Sverige har blåst alla unga som vill ha en bostad genom massinvandringen som gör det dyrare och svårare.
Du utgår också felaktigt från att alla kvinnor vill skaffa barn.
Angående att bo hemma så är det kopplat till kultur och betydligt vanligare i t.ex. Italien och Sydamerika medans i Sverige så anses det vara pinsamt och avvikande att bo hemma.
Så nej det du skrev är inte en universell sanning då jag själv har dejtat kvinnor i andra delar av världen som definitivt inte tänker som du.
Du verkar inte heller ha någon som helst koll på bostadsmarknaden om du tror att alla över 18 år har möjlighet att skaffa bostad lite snabbt och smidigt.
Men visst är man över 25 år gammal i Sverige så anser de flesta att man är konstig om man bor hemma då vi separerar människor och slänger in de gamla på ålderdomshem och sitter hemma och trycker i våra lägenheter, världens ensammaste folk.
Dock så ser jag ingenting positivt i detta, snarare blir vi ännu mer osociala och egoistiska.
Jag vet att många i detta land tror att det Sverige gör är alltid bäst men så ser inte verkligheten ut.
Svårigheterna för män i Sverige att hitta en relation är så mycket större och mer komplex än deras bostadssituation.
)