2022-03-17, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Du som alltid verkar vilka hålla en konceptuell nivå i diskussionen kan väl inte vara så konkret endimensionell…? 🙂

Jag pratar om att ingen normal funtad kvinna med äggkartongen i funktionellt skick vill dejta en man boendes i mammas källare om någon av de inblandade är äldre än 18 år.

Det är en konceptuell, konsistent, genrell och universell sanning under förutsättning att mammor har källare, annars gäller samma för vind och förråd.

Varför utgår du från att så många svenska män bor hos deras mor när Sverige har världsrekord i singelhushåll. Sen att Sverige har blåst alla unga som vill ha en bostad genom massinvandringen som gör det dyrare och svårare.
Du utgår också felaktigt från att alla kvinnor vill skaffa barn.
Angående att bo hemma så är det kopplat till kultur och betydligt vanligare i t.ex. Italien och Sydamerika medans i Sverige så anses det vara pinsamt och avvikande att bo hemma.
Så nej det du skrev är inte en universell sanning då jag själv har dejtat kvinnor i andra delar av världen som definitivt inte tänker som du.

Du verkar inte heller ha någon som helst koll på bostadsmarknaden om du tror att alla över 18 år har möjlighet att skaffa bostad lite snabbt och smidigt.
Men visst är man över 25 år gammal i Sverige så anser de flesta att man är konstig om man bor hemma då vi separerar människor och slänger in de gamla på ålderdomshem och sitter hemma och trycker i våra lägenheter, världens ensammaste folk.
Dock så ser jag ingenting positivt i detta, snarare blir vi ännu mer osociala och egoistiska.
Jag vet att många i detta land tror att det Sverige gör är alltid bäst men så ser inte verkligheten ut.
Svårigheterna för män i Sverige att hitta en relation är så mycket större och mer komplex än deras bostadssituation.
Citera
2022-03-17, 04:43
Medlem
Citat:
Jag önskar att jag kunde svara men jag vet inte ens vad ”den feministiska skolan och feministisk retorik” är.

Däremot är jag tveksam till om det lett till ”incels”.

Det har alltid funnits ensamma och utstötta, män som kvinnor. När jag växte upp (född -77) kallades som väl nördar eller inget alls. Dom var lite udda bara, men dom hade liksom bara oss andra att hänga med så jag antar att don ”skärpte till sig” längs vägen för när jag ser tillbaka så har dom allra flesta familj eller har iaf haft.

Man blir ju som man umgås liksom och där är killar duktiga - att trots olikheter umgås i grupp och fostra varandra. Dessutom i tonåren är ju alla lite udda och flummiga…

Men nu iom digitaliseringen så har dessa ”nördar/incels” hittat varandra och kommit på den briljanta idén att dom får vara som dom är. Att det inte är dom det är fel på.

Och eftersom man blir som man ungås så permenteras beteendet… att vara en 45-årig oskuld är inte helt enkelt. Inte för det rent sexuella som man säkert kan lösa utan för det totalt onormala i att inte ha levt med någon. Det är nog det som är mest motbjudande - en man som inte vet hur han ska behandla en kvinna.

Gruppen 45-åriga oskulder är försvinnande liten så inte lönt att ens ta upp den däremot så missade du gruppen som har egen bostad och som har relationer av varierande tidslängd med kvinnor men bor själva plus givetvis kortvariga sexuella förbindelser. Du verkar också tro att alla måste ha målet att bilda familj när det inte är allas önskan. Alla vill inte ha barn.
Alla vill ju inte bo ihop med någon.
Du verkar extremt trångsynt och svartvit i ditt tänkande och när du kategoriserar människor.
Citera
2022-03-17, 04:54
Medlem
Citat:
Digitaliseringen betalar mitt uppehälle. Jag digitaliserar. Det gör du med tror jag. Men jag ser många baksidor även i yrkeslivet. Du vet precis som jag att på de senaste 600-2000 åren har samhället/samtiden bytt skepnad många gånger och under alla dessa ”samtider” har människan trott att hon står på toppen av upplysningen.

Hur mycket påverkade inte industrialiseringen där människor flyttade från bondesamhället in till städerna? Att gå från gemenskap till anonymitet i en stad där ingen känner en? Dom tror att det var där det materiella status-tänkandet uppstod. Man måste plötsligt hävda sig i en grå massa.

Angående att visa förståelse för deras situation så nej. Varför? Det är alltså underutvecklade manskaraktärer där somliga tycker att staten skall tillhandahålla levande knulldockor och som välkomnar traumatiserade ukrainskor i syfte att knulla dem så snart de passerat gränsen?

Det här med ”eget ansvar” verkar du applicera tydligt på skattebetalande och ”det förhatade välfärdssamhället Sverige”. Vad hände med ”eget ansvar” för den personliga utvecklingen? 🙂

Ditt problem är att du ser ner på människor som inte lever som du och nej jag pratar inte om någon som förväntat sig att få ligga med ukrainskor som flytt ett krig.
Du verkar helt låst vid att alla måste skaffa familj annars så är det något fel på personen.
Du verkar inte heller ha någon förståelse för hur det ser ut utanför ankdammen Sverige.
Du är en väldresserad hund som lever i den lilla mentala kub som Sverige skapat åt dig genom din uppväxt och hårda prägling. Du sitter i ett mentalt fängelse men porten är öppen fast du varken vågar eller vill kliva ut och se vad som finns utanför.
Citera
2022-03-17, 05:13
Medlem
Citat:
Social media som inkluderar jagandet av likes och snabb bekräftelse är ett hjärnförstörande sattyg som borde utrotas. Digitaliseringen av samhället är så mycket mer omfattande än så och allt är inte dåligt. Social media i kombination med algoritmer och anpassad reklam gör oss till produkter ja. Jag håller med dig 100%.

Men angående empati så har jag det till viss del. Men jag har också dåligt tålamod. Det är synd om väldigt många av väldigt många olika skäl. Det är synd om barn som får ADHD-etikett för att skolan är trist och svår, det är synd om föräldralösa, faderslösa, misshandlade, enbenta och blinda. Det är synd om ukrainare, om Putins barn och om pollenallergiker. Och det är synd om mig för att jag drog sönder mitt knä och om incels för att det ofta även bor spindlar i en källare.

Men ska vi bara nöja oss där? Säga till alla det är synd om att det faktiskt ÄR synd om dem ”så stackars lilla du, du ör härmed ansvarsbefriad. Det är härmed okej att för alltid beklaga dig över din osannolikt otursamma situation”.

Det förvånar mig att du säger detta, det om något är väl feminiserande tänk?

Skit händer helt enkelt. Ställ dig upp, borsta av dig och ta tag i livet. Att skylla ifrån sig kanske känns bra för stunden men har det någonsin hjälpt någon förändra livet. Och det är det här jag tror är källan till problemet.

Alternativ 1 - sitta och klaga i en bekväm soffa/stol och gnälla i grupp med likasinnade. Tycka synd om sig själv och vara självgod. Inte våga självanalysera hårt. Ha på myskläder. Äta chips och dricka Cola = ett jävligt bekvämt liv.

Alternativ 2 - Hitta självkänslan, motivationen och jävlar anammat. Söka nya vänner, äventyr och upplevelser. Gräva djupt i själen efter mod, manlighet och självkärlek. Göra en fysisk förändring, äta hälsosamt och medvetet. Klä sig snyggt. Träna tungt och regelbundet. Sluta jaga kvinnor och istället vara lite untouchable. Satsa på sig själv men vistas på platser där kvinnor finns.

Så - hur jobbigt är alternativ 2 att genomföra? Sjukt jävla asjobbigt är det. Men dom flesta för det ändå. Och kvinnor gör samma sak för att hitta en/rätt man att leva med.

Så om det kommer 200 000 Ukrianskor eller 200 miljoner spelar ingen roll här. Männen i mammas källare får helt enkelt ta tag i livet först och hitta en knullkompis sen.

Synd bara att 95% av alla män som inte har en relation knappast bor i mammas källare och många klär sig redan bra, äter nyttigt och tränar m.m.
Så hur ska de sticka ut i ett utseendefixerat samhälle där många redan gör likadant?
Du skulle nog behöva djupdyka i den svenska dejtingmarknaden om du tror att nyckeln är kläder och att gymma. Det räcker inte på långa vägar tyvär. Gå några mil i deras skor så skulle du förstå. Det behövs social status, pengar och framförallt social kompetens och en god förmåga att kommunicera, intressant personlighet och diverse gynnsamma personlighetsdrag. Sen så kan kravlistan beroende på vem du dejtar vara hur lång som helst.
Tyvär så räcker det inte att gymma och köpa nya kläder.
Det är mer komplext än så då kvinnor idag har hela världen att jämföra dig med. Vilket gör att de vet att det alltid finns någonting bättre där ute.
Citera
2022-03-17, 06:40
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Haha älskar ordvalet med honor! Problemet ligger i dagsläget tyvärr på alla bostadsplatser / ekonomistatusen och välmående i landet. Vi har tyvärr inte kapacitet att ta in fler än MAX 200 000 i dagsläget. Tyvärr. (Men jag hade inte sagt nej till 800 000 honor fler honor i det här landet haha )

Märkligt isf att det kommer en ny medelstor svensk stad av människor från Mellanöstern och Afrika då varje år, oavsett hur många ukrainare som kommer.

Eftersom att vi har en sån bostadsbrist i Sverige och har haft det så länge nu så kan man ju undra vart alla redan bor samt vart alla nya som kommer ska bo.

Det här borde innebära att väldigt få ungdomar har kunnat flytta hemifrån samt att det bor väldigt många migranter per lägenhet i utanförskapsområdena och som långtidsboende på migrantboendena, eller?

Vart bor alla idag och vart ska alla som kommer bo?

Reinfeldt kanske menar att alla ska bo i skogarna och på fälten som han flög över på sin flygresa över Sverige?
Citera
2022-03-17, 10:41
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Trollradarn har sprängts av överbelastning...

Ont: Ser inget problem med detta egentligen om båda parterna är med på det. Det är en form av transaktion, den svenske mannen får sex och den ukrainska kvinnan får mat och husrum i utbyte. Gammal hederlig prostitution.
Citera
2022-03-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Märkligt isf att det kommer en ny medelstor svensk stad av människor från Mellanöstern och Afrika då varje år, oavsett hur många ukrainare som kommer.

Eftersom att vi har en sån bostadsbrist i Sverige och har haft det så länge nu så kan man ju undra vart alla redan bor samt vart alla nya som kommer ska bo.

Det här borde innebära att väldigt få ungdomar har kunnat flytta hemifrån samt att det bor väldigt många migranter per lägenhet i utanförskapsområdena och som långtidsboende på migrantboendena, eller?

Reinfeldt kanske menar att alla ska bo i skogarna och på fälten som han flög över på sin flygresa över Sverige?

Politikernas respons på dessa frågor:
Vi tänkte inte på det. Vi har varit naiva.
Citera
2022-03-17, 14:48
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Du verkar inte förstå vilken kvot jag menar.
Jag tror jag forstod precis. Intetsagande, hursom.
Citera
2022-03-17, 15:11
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Jag avhåller mig från en konsekvensanalys, det finns inget som säger att A och B är relaterade.

A) Det säljs mest glass på sommaren
B) Det drunknar flest på sommaren

Drunknar folk verkligen av glass? 😉
Ehumm konsekvensanalys ar det enda jag ar intresserad av. Jag jobbar inom ett kvantyrke och kan inte linda mig kring din ide att undvika logik saledes. Marker att det ar valdig skillnad mellan vilken branch man arbetar inom.

Regression och korrelation tex, du skippar dem, OK. Du ska nog inte tala om digitalisering...

Citat:
Jag är en lösningsorienterad person, att diskutera för diskuterandets skull gör mig frustrerad. Det därför jag brukar terminera mina FB konton och vägra besöka FB pga bortkastad tid och energi, men jag glömmer mig och återkommer ibland. 🙂
Fair enough. Kanner igen mig pa sista delen

Citat:
En annan tanke är att män är det ”svagare könet” egentligen i detta eftersom män (min gissning) nog behöver kvinnor mer än kvinnor behöver män. En tjej är rätt nöjd med en katt, en dildo och ett lager med Ben & Jerrys. Det är nog en försvinnande liten del kvinnor som lider av sexbrist medan män verkar få fysiska/psykiska problem av det.

Men jag kan såklart ha helt fel här, berätta gärna.
Det ar precis tvartom, biologiskt betingat. Men eftersom det ar ur spel kan jag delvis halla med dig. 2022 finns det fler alphakvinnor an alphaman. Ni ar nog fan fler till antal, speciellt i Sverige. Vilket ar forklaringen till varfor allting ruttnar i dekadens just nu.

En katt, dildo, netflix, och Ben & Jerrys som substitut for en familj AR hojden av dekadens. Allt jobbigt i livet byttes ut mot komfort. Ovantat. Vet inte hur du inte ser det. Tror du en man i sin peak valjer komfort som ledord? Det gor kvinnor. Har du sett serien survivor eller naked and afraid?
Senast redigerad av FLManInTheNews 2022-03-17 kl. 15:49.
Citera
2022-03-17, 15:26
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Man kan bo 12 i en lagenhet! Klart det finns plats! Flytta hemifran som ung man ar ingen rattighet. Ni ska bo med mamma tills hon ar dod och begraven precis som hela sydeuropa. Varfor ska svensken ha det battre?

Okad press/efterfragan pa bostadsmarknaden genom migration ar livlinan med 0 styrranta och stegrande inflation och lanesattning. Blodig konkurrens haller varderingarna uppe!
Citera
2022-03-17, 15:58
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Jag tror jag forstod precis. Intetsagande, hursom.

Jo. Kan väl inte vara roligt att någon kommer in och påstår det uppenbara - att sex inte är en rättighet.

Men, men…
Citera
2022-03-17, 16:35
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det är mer komplext än så då kvinnor idag har hela världen att jämföra dig med. Vilket gör att de vet att det alltid finns någonting bättre där ute.
100%

En global marknad, obegransat med arbitrage gallande partnersval. Utveckligen det driver ar en hyperkonkurrens som ar transaktionell.

Sa cirkeln sluts med prostitution- en kvinna i det fattigaste och rikaste landet har nu massor gemensamt. Att skaffa sig en fotomodell eller taifru, vad ar skillnaden? En transaktion vs. en annan.
Senast redigerad av FLManInTheNews 2022-03-17 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in