2022-03-16, 19:24
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fckptn
Jag önskar att jag kunde svara men jag vet inte ens vad ”den feministiska skolan och feministisk retorik” är.
Kvinnor och man ar likadana. Gender is a social construct.

Citat:
Däremot är jag tveksam till om det lett till ”incels”.
Incels som rorelse ar frukten av feminism. Du sager sjalv att mannen ar feminina, det ar ju for att dom har uppfostrats av kvinnor som har en vulgar och uteslutande negativ ide kring maskulinitet. Det kravs en man for att uppfostra en man.

Citat:
Det har alltid funnits ensamma och utstötta, män som kvinnor. När jag växte upp (född -77) kallades som väl nördar eller inget alls. Dom var lite udda bara, men dom hade liksom bara oss andra att hänga med så jag antar att don ”skärpte till sig” längs vägen för när jag ser tillbaka så har dom allra flesta familj eller har iaf haft.

Man blir ju som man umgås liksom och där är killar duktiga - att trots olikheter umgås i grupp och fostra varandra. Dessutom i tonåren är ju alla lite udda och flummiga…
Sant, men det praglas av samtiden. Var samtid just nu liknar ingenting av det vi sett tidigare. Alla jamforelser haltar pga digitaliseringen.

Citat:
Men nu iom digitaliseringen så har dessa ”nördar/incels” hittat varandra och kommit på den briljanta idén att dom får vara som dom är. Att det inte är dom det är fel på.
Du borde visa mer forstaelse for deras situation. Dom har blivit grundlurade.

Citat:
Och eftersom man blir som man ungås så permenteras beteendet… att vara en 45-årig oskuld är inte helt enkelt. Inte för det rent sexuella som man säkert kan lösa utan för det totalt onormala i att inte ha levt med någon. Det är nog det som är mest motbjudande - en man som inte vet hur han ska behandla en kvinna.
Jag haller med dig. Men hur ska detta motarbetas pa en hogre skala? Vi blir ensammare och ensammare och mer transaktionella i takt med att vi byter ut manniskor mot datorer.

>kultur
Citera
2022-03-16, 19:29
Medlem
1754s avatar
Man kan ju hoppas att man får lite kläm på stjärten och sexuella förslag skrikna efter sig nu när man passerar Ukrainska tjejer i grupp.

Eller är det bara Mena och Afrika-män som beter sig så mot tjejer?
Citera
2022-03-16, 19:44
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Vilket jävla skitsnack!! 🤣

Har du ens sett en tjej mer än på bild och diskuterat kvinnor med kvinnor, dvs utanför incelforumen? Om du hade gjort det hade du vetat att vi alltid velat ha samma sak. En riktig man.

Du menar att thaitjejer och spanjorskor går igång på en småfet, gnällig, svensk man då? En sån som bor i mammas källare och som inte förstår varför kvinnor inte attraheras av dem…?

Haha jajamen. Jag vettefan. Relaterar inte till något Försök igen
Citera
2022-03-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Haha älskar ordvalet med honor! Problemet ligger i dagsläget tyvärr på alla bostadsplatser / ekonomistatusen och välmående i landet. Vi har tyvärr inte kapacitet att ta in fler än MAX 200 000 i dagsläget. Tyvärr. (Men jag hade inte sagt nej till 800 000 honor fler honor i det här landet haha )

Sverige har väldigt stor andel singelhushåll.

Citat:
I*Sverige*2019 fanns det 1,9 miljoner ensamhushåll. Tittar vi på europeisk statistik, där de senaste uppgifterna är från 2011, var 27,5 procent av hushållen i EU ensamhushåll medan motsvarande svenska siffra låg på 36,2 procent.

Mansöverskott. Vill stanna i Sverige. You do the math.
Citera
2022-03-16, 20:09
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLManInTheNews
Kvinnor och man ar likadana. Gender is a social construct.

Incels som rorelse ar frukten av feminism. Du sager sjalv att mannen ar feminina, det ar ju for att dom har uppfostrats av kvinnor som har en vulgar och uteslutande negativ ide kring maskulinitet. Det kravs en man for att uppfostra en man.

Sant, men det praglas av samtiden. Var samtid just nu liknar ingenting av det vi sett tidigare. Alla jamforelser haltar pga digitaliseringen.

Du borde visa mer forstaelse for deras situation. Dom har blivit grundlurade.

Jag haller med dig. Men hur ska detta motarbetas pa en hogre skala? Vi blir ensammare och ensammare och mer transaktionella i takt med att vi byter ut manniskor mot datorer.

>kultur

Digitaliseringen betalar mitt uppehälle. Jag digitaliserar. Det gör du med tror jag. Men jag ser många baksidor även i yrkeslivet. Du vet precis som jag att på de senaste 600-2000 åren har samhället/samtiden bytt skepnad många gånger och under alla dessa ”samtider” har människan trott att hon står på toppen av upplysningen.

Hur mycket påverkade inte industrialiseringen där människor flyttade från bondesamhället in till städerna? Att gå från gemenskap till anonymitet i en stad där ingen känner en? Dom tror att det var där det materiella status-tänkandet uppstod. Man måste plötsligt hävda sig i en grå massa.

Angående att visa förståelse för deras situation så nej. Varför? Det är alltså underutvecklade manskaraktärer där somliga tycker att staten skall tillhandahålla levande knulldockor och som välkomnar traumatiserade ukrainskor i syfte att knulla dem så snart de passerat gränsen?

Det här med ”eget ansvar” verkar du applicera tydligt på skattebetalande och ”det förhatade välfärdssamhället Sverige”. Vad hände med ”eget ansvar” för den personliga utvecklingen? 🙂
Citera
2022-03-16, 20:16
Medlem
Knastratts avatar
Citat:
Sex ar ingen rattighet, men en forutsattning for nationens fortlevnad. Fragor pa det?

Jag tror att människor som finner varandra naturligt fyller den kvoten och att människor som kräver att få sex bara för att andra får det ändå känns rätt överflödiga. Frågor på det?
Citera
2022-03-16, 20:18
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung666
Asså jag har ett liv utanför flashback me vettu. Tror du jag springer runt o skriker detta jag skriver här ute på PK-stan eller?? Då hade jag för fan blivit inlåst. E man smart så får man dela ut korten på rätt plats.

Jag försöker få folk att tänka utanför sin box. De e därför jag är som jag är...

Anledningen till att du inte vågar stå för dina tankar och fantasier irl beror på att du innerst inne vet hur skeva de är. Du ser krigsflyktingar som objekt det är fritt fram att knulla. Du skriver mer eller mindre rakt ut att du bara hjälper människor i nöd om du får knulla, näst intill att jämföra med våldtäkt i min värld.

Nu tror jag liksom andra att du är ett troll och svarar endast eftersom det redan startats mängder av trådar i samma ämne. Även om du tror att du trollar bra (vilket jag verkligen hoppas) finns det gott om andra sjuka individer därute och jag vill inte ge dom mitt tysta medgivande.
Citera
2022-03-16, 20:18
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Digitaliseringen betalar mitt uppehälle. Jag digitaliserar. Det gör du med tror jag. Men jag ser många baksidor även i yrkeslivet. Du vet precis som jag att på de senaste 600-2000 åren har samhället/samtiden bytt skepnad många gånger och under alla dessa ”samtider” har människan trott att hon står på toppen av upplysningen.

Hur mycket påverkade inte industrialiseringen där människor flyttade från bondesamhället in till städerna? Att gå från gemenskap till anonymitet i en stad där ingen känner en? Dom tror att det var där det materiella status-tänkandet uppstod. Man måste plötsligt hävda sig i en grå massa.
Off-topic. Ingen kommentar. Ingenting kan jamforas med social media och "hive mind".

Manniskor ar en produkt av logaritmer.

Citat:
Angående att visa förståelse för deras situation så nej. Varför? Det är alltså underutvecklade manskaraktärer där somliga tycker att staten skall tillhandahålla levande knulldockor och som välkomnar traumatiserade ukrainskor i syfte att knulla dem så snart de passerat gränsen?
Har du ingen empati? Ar det deras fel att dom inte hade en pappa? 90% av alla felons i USA har en singelmamma. Ser du inte monstret?

Citat:
Det här med ”eget ansvar” verkar du applicera tydligt på skattebetalande och ”det förhatade välfärdssamhället Sverige”. Vad hände med ”eget ansvar” för den personliga utvecklingen? 🙂
Underforstatt det personliga ansvaret. Det ar roligare att diskutera det mindre sjalvklara
Citera
2022-03-16, 20:21
Medlem
FLManInTheNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastratt
Jag tror att människor som finner varandra naturligt fyller den kvoten och att människor som kräver att få sex bara för att andra får det ändå känns rätt överflödiga. Frågor på det?
Jag har faktiskt en foljdfraga; Om du tycker den kvoten ar naturligt fylld, varfor dor fler svenskar an vad det fods nya?

Jag vet svaret, du tankte inte sa langt.
Citera
2022-03-16, 20:43
Medlem
Fckptns avatar
Citat:
Off-topic. Ingen kommentar. Ingenting kan jamforas med social media och "hive mind".

Manniskor ar en produkt av logaritmer.

Har du ingen empati? Ar det deras fel att dom inte hade en pappa? 90% av alla felons i USA har en singelmamma. Ser du inte monstret?

Underforstatt det personliga ansvaret. Det ar roligare att diskutera det mindre sjalvklara

Social media som inkluderar jagandet av likes och snabb bekräftelse är ett hjärnförstörande sattyg som borde utrotas. Digitaliseringen av samhället är så mycket mer omfattande än så och allt är inte dåligt. Social media i kombination med algoritmer och anpassad reklam gör oss till produkter ja. Jag håller med dig 100%.

Men angående empati så har jag det till viss del. Men jag har också dåligt tålamod. Det är synd om väldigt många av väldigt många olika skäl. Det är synd om barn som får ADHD-etikett för att skolan är trist och svår, det är synd om föräldralösa, faderslösa, misshandlade, enbenta och blinda. Det är synd om ukrainare, om Putins barn och om pollenallergiker. Och det är synd om mig för att jag drog sönder mitt knä och om incels för att det ofta även bor spindlar i en källare.

Men ska vi bara nöja oss där? Säga till alla det är synd om att det faktiskt ÄR synd om dem ”så stackars lilla du, du ör härmed ansvarsbefriad. Det är härmed okej att för alltid beklaga dig över din osannolikt otursamma situation”.

Det förvånar mig att du säger detta, det om något är väl feminiserande tänk?

Skit händer helt enkelt. Ställ dig upp, borsta av dig och ta tag i livet. Att skylla ifrån sig kanske känns bra för stunden men har det någonsin hjälpt någon förändra livet. Och det är det här jag tror är källan till problemet.

Alternativ 1 - sitta och klaga i en bekväm soffa/stol och gnälla i grupp med likasinnade. Tycka synd om sig själv och vara självgod. Inte våga självanalysera hårt. Ha på myskläder. Äta chips och dricka Cola = ett jävligt bekvämt liv.

Alternativ 2 - Hitta självkänslan, motivationen och jävlar anammat. Söka nya vänner, äventyr och upplevelser. Gräva djupt i själen efter mod, manlighet och självkärlek. Göra en fysisk förändring, äta hälsosamt och medvetet. Klä sig snyggt. Träna tungt och regelbundet. Sluta jaga kvinnor och istället vara lite untouchable. Satsa på sig själv men vistas på platser där kvinnor finns.

Så - hur jobbigt är alternativ 2 att genomföra? Sjukt jävla asjobbigt är det. Men dom flesta för det ändå. Och kvinnor gör samma sak för att hitta en/rätt man att leva med.

Så om det kommer 200 000 Ukrianskor eller 200 miljoner spelar ingen roll här. Männen i mammas källare får helt enkelt ta tag i livet först och hitta en knullkompis sen.
Citera
2022-03-16, 20:51
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Du begriper inte för du saknar all form av intelligens och logik. Man måste även besitta basala matematikkunskaper. Nu orkar jag inte förklara detta igen men du kan läsa mina senaste inlägg. Sen ett litet tips: "Om den dumme teg, betraktades även han som vis"

Vad har viljan att utnyttja krigsflyktingar med matematik att göra? Dina tidigare inlägg kan jag offra tid att läsa vid tillfälle, dock antar jag att de inte kommer visa mer än att du är en presumtiv våldtäktsman.
Citera
2022-03-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung666
Det spelar ingen roll, nu handlar det om KNULL!!!

Så uttrycker sig en svensk incel / ungkarl som resonerar som en karlslampa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in