2022-03-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Fin slowmo när en rySSk stridsvagn blir utslagen. En ryss tittar ut genom tornet men mådde nog inte så bra när ammunitionen small. Föraren lyckades lämna stridsvagnen men ålar sig fram efter en explosion i närheten. Skadad?
Ser det inte ut som om en ur besättningen viftar med en vit flagga?
Citera
2022-03-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Krigsbefäl kan ibland diskutera vad som är den bästa döden - tex en skott i pannan så att man släck direkt till Valhalla.

Jag tror att VP är för fåfäng och egenkär för att ta livet av sig pga detta krig
Hitchens kallade honom en "KGB veassel" och det stämmer ju.
Man vet aldrig var man har VP..
Det enda som är säkert är att han är urrysk, falsk, narcissistisk och nationalistisk.
Fisakot i Ukraina måste göra ont i hans ego ha ha
Citera
2022-03-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Igår ville ni ha fred.

Idag vill ni skicka mer vapen.

Goddag yxskaft!

Jag vill inte ha fred på Rysslands villkor. Vilka ni är, vet jag inte.
Citera
2022-03-17, 11:17
Medlem
Citat:
Det är mycket obehagligt att USA hjälper "Ukraina" som är en stat som har funnits i 30 år.

Det betyder att USA tar striden på Europeisk mark och det är inte särskilt goda nyheter.

Kriget utspelar sig i Europa om du inte kände till det. Men USA kan för all del föreslå att Ukrainas och Rysslands militärer reser till Washington för att utkämpa sista striden där.
Citera
2022-03-17, 11:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
T.ex.

Jag kan inte dra andra slutsatser av den här filmen än att Ukrainare blev bombade åt helvete.

https://twitter.com/aldin_ww/status/1504386479186927618?t=d-b29qH_lUJ8XMMefbC0vA&s=19

Men vännen, det är en artilleribeskjutning. Fanns det trupp där kanske det blev förluster, men det säger inget om den stora bilden. Hur det går för Ryssland kontra Ukraina nu. Eller hur det går för Azov eller dina älskade manliga tjetjener.

Du kan inte bygga din ’analys’ på ett några sekunders klipp på twitter.
Citera
2022-03-17, 11:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Ser det inte ut som om en ur besättningen viftar med en vit flagga?

Ser bara vit rök från tornet... Besättningen borde varit lite snabbare med flaggan om de skulle ha en chans. Typ vid första träffen
Citera
2022-03-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Ryska attackhelikoptrar lobbar iväg sina raketer.

Inte så noga vart dom hamnar så länge det är Ukrainas mark.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/tfu2b7/ka52mi28n_seen_near_popasna_eastern_ukraine/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Oj! De är verkligen livrädda för MANPADS. Men de kommer hem till basen utan raketer och raketerna landade nog i närheten av en stad och då blir man nog inte skjuten för att ha deserterat.

Inte ens det där lär väl övertyga rysstrollen om att de skiter i hur många barn de dödar.
Citera
2022-03-17, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Kan lika gärna vara ryssen som släppte en bomb och skyller på azov.

Inget vet.50/50

Från vilket flyg då? Kommer info nu att skyddsrummet under teatern klarat sig, och att folk evakueras. Det sägs också att Azov skulle placerat bomber både över och under taket på teatern, men låtit folk lämna innan smällen... Många bud blir det...
https://twitter.com/AAglush/status/1504372461260865537?t=nRKq_9sUt9wXOjOivo7j_A&s=19
https://twitter.com/Faaytuks/status/1504394263437746179?t=1SE1O57x0JqleIuve83AeA&s=19
Citera
2022-03-17, 11:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är mycket obehagligt att USA hjälper "Ukraina" som är en stat som har funnits i 30 år.

Det betyder att USA tar striden på Europeisk mark och det är inte särskilt goda nyheter.

Historiskt sett är Ukraina via Kievriket en mycket - mycket - äldre statsbildning än Ryssland.
Citera
2022-03-17, 11:25
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Det kan inte vara värre än Zelensky som säger att han vinner kriget samtidigt som han senast igår framför USAs kongress grät och bad om en no fly zone.

Så ni vinner kriget, men bölar och ber pappa USA efter hjälp?

Okej!

Det är väl inte jättekonstigt att Zelensky är lite desperat och ledsen när Ryssland invaderat hans land och bombar skiten ur sjukhus, barnhem och bostäder?

Sen har jag väl inte påstått att "vi" vinner. Jag bara noterar att det måste vara en jävligt retarderad plan Putin hade om allt rullar på i enlighet med den.
Citera
2022-03-17, 11:26
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Från vilket flyg då? Kommer info nu att skyddsrummet under teatern klarat sig, och att folk evakueras. Det sägs också att Azov skulle placerat bomber både över och under taket på teatern, men låtit folk lämna innan smällen... Många bud blir det...
https://twitter.com/AAglush/status/1504372461260865537?t=nRKq_9sUt9wXOjOivo7j_A&s=19
https://twitter.com/Faaytuks/status/1504394263437746179?t=1SE1O57x0JqleIuve83AeA&s=19

Det är vanlig rysk propagand. Varje dag skjuter ryssarna artilleri mot ukrainska städer. Dagen efter när krutröken lagt sig och bilder från skadade civila byggnader kommer fram påstår ryssen att det inte var dom, utan Ukraina som sprängt sig själva. Ryska källor är ju ett skämt, patetiskt..
Citera
2022-03-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är väl inte jättekonstigt att Zelensky är lite desperat och ledsen när Ryssland invaderat hans land och bombar skiten ur sjukhus, barnhem och bostäder?

Sen har jag väl inte påstått att "vi" vinner. Jag bara noterar att det måste vara en jävligt retarderad plan Putin hade om allt rullar på i enlighet med den.
Det är väl mestadels Ukrainska soldater som flyger åt helvete.

Civila dör i krig, det är oundvikligt. Krig är ett helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in