2022-03-17, 10:33
Avstängd
dacks avatar
När ni skriver att alla ryssarna skulle vara Mongoler?
Så bör ni känna till att det bara finns 1 miljon Mongoler i Ryssland och detta då på en befolkning av totalt 146 miljoner invånare när man då även räknar in den ryska befolkningen boendes i Ukraina.
Den största andelen Mongoler lever i Kina och består av 5800,000 och i Mongoliet lever det 2700,000.
Citera
2022-03-17, 10:33
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Switchblade är oerhört mycket mer effektiva än exempelvis dom 28 polska MIG-planen som aldrig sattes in.
Och Ukraina får 100 st, det är ett enormt tillskott, äntligen har Sleepy Joe vaknat.

På det stora hela är dessa drönare meningslösa. Hittar du på nu eller är du seriös? Har du ens sett dem?
Citera
2022-03-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Enligt Aftonbladet och Expressen så var pandemin över sommaren 2020.

Kan du länka ?

Eller är det bara mer substanslöst känslor…

Citat:
Men om du vill leka idiot med cherry picking som passar dina argument och världsbild, så fortsätt.

Annars är det ju bara dina känslor ditt postmodernistiska mongo.

Citat:
Typiskt vänsterblivnas beteende

Ja du visar prov på att vara det, om och om igen….

Citat:
Mer seriöst.

Säg EN enda nyhetsförlaga i världen som aldrig har publicerat färdiga artiklar av misstag?

Shot!

Är det inte meningen att du först ska objektivt bevisa att det är så, inte bara att dina känslor spelar dig ett spratt?
Citera
2022-03-17, 10:34
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det som kommer få Putin o Lavrov på fall är just hyckleriet för ingen står ut med det i väst. Alla affärspartners, familj, barn till Putin o Lavrov lever lyxliv på franska rivieran, kensington i London, NY, Monaco, Schweiz..Biarritz i Frankrike är ett sådant ställe. Det borde vara enkelt att spåra familjen och döttrarna till Putin i Biarritz och Lavrovs dotter i Kensington i London !!?? Varför skall de komma undan när oskyldiga barn bombas och traumatiseras i Ukraina ?

Om familjen kidnappas till Putin o Lavrov borde inte det kunna få dessa herrar att tänka om lite ?
Nu när Putin har uppmanat sitt folk att nedkämpa de ryssar som har en västlig livsstil, så borde vi såklart gripa hans och Larvos familjer och utlämna dem direkt till ryska folket som en fredsgåva där vi visar ryska folket att vi är villiga att hjälpa dem med att jaga ned och ta fast deras förrädare i väst. Putin och Larvo kan ju knappast klaga över det heller. Det var ju exakt det de ville.
Citera
2022-03-17, 10:35
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Dom verkar göra ett utomstående arbete i Ukraina så Putin borde vara nöjd.

Ska ringa och fråga honom men inte säkert att jag får svar.

Han kan inte berätta allt.

Haha. Inte ens du kunde förmå dig att skriva "utomordentligt".

Om ryssen anser att invasionen så här långt "går bra" är man ju nyfiken på hur det ser ut när det "går lite trögt".
Citera
2022-03-17, 10:35
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Detta klipp från Tv4 Nyheterna känns som ren propaganda för att väcka negativa känslor gentemot Ryssland. En Ukrainsk pappa som begraver sin nedskjutne pilot-son. Jag får intrycket av att pappan fejkar dessutom. Bedöm själva:
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13754270

Ja fy vad hemskt, väcka känslor för ett land som blivit angripet av sin mångdubbelt större granne som dessutom verkar vara galen...

Det måste ju stoppas omedelbart!
Citera
2022-03-17, 10:37
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vad är det för antitankvapen UC använder här?

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tfscjn/armored_truck_got_hit_by_ua_personell/

https://en.wikipedia.org/wiki/RPG-22
Citera
2022-03-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Ja fy vad hemskt, väcka känslor för ett land som blivit angripet av sin mångdubbelt större granne som dessutom verkar vara galen...

Det måste ju stoppas omedelbart!

Du missförstod mig, jag menar att det kan vara sunt av en redaktör att se nyktert på ett inslag som man sänder. Detta klipp får motsatt effekt till sympati, gör mig endast misstänksam.
Citera
2022-03-17, 10:39
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Du missförstod mig, jag menar att det kan vara sunt av en redaktör att se nyktert på ett inslag som man sänder. Detta klipp får motsatt effekt till sympati, gör mig endast misstänksam.

Gör dig misstänksam,
de flesta andra vet ju mycket väl vad som händer i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
När ni skriver att alla ryssarna skulle vara Mongoler?
Så bör ni känna till att det bara finns 1 miljon Mongoler i Ryssland och detta då på en befolkning av totalt 146 miljoner invånare när man då även räknar in den ryska befolkningen boendes i Ukraina.
Den största andelen Mongoler lever i Kina och består av 5800,000 och i Mongoliet lever det 2700,000.

Nog en ”blandad” referens till ”fiende från öst” och att flertalet bär på på DNA från ghengis och hans många våldtäktsarmer…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
På det stora hela är dessa drönare meningslösa. Hittar du på nu eller är du seriös? Har du ens sett dem?

Jag har sett dom på bild och det är imponerande. Som ett förarlöst flygplan. Men kriget kanske är slut innan Ukraina har lyckats programmera dom. Det är väl tveksamt om USA sänder in teknisk assistans det skulle inte Kineserna gilla.

Men ingenting kan jämföras med ukrainastyrkornas höga stridsmoral.
Citera
2022-03-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Ryssland saknar förmåga att kommunicera och samordna luft och mark stridskrafter. Därmed har Ryssland inte fått ut den fulla slagkraften hos befintliga förband.

Ryska militärer missbedömde situationen helt. Invasionen fick göra paus, bland annat för att man skulle hinna gräva fram tillräckligt med missiler och granater för att kunna fortsätta. Precisionsmissilerna är slut och nu kör man med budget varianten.

Ryssland har ytterligare 300 000 man i stridande förband och säkerligen vill man inte offra dessa som kanonmat.
Övriga 600 000 sysslar med administration, reparation, sjukvård, logistik och förråd.

Kanske du har rätt i vissa saker, men jag litar nog hellre på personer som arbetar med det militära på olika sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in