2022-03-17, 10:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Krister Petersson sa på pressträffen "... frågan är vad det var som fick vagnen att stjälpa". Det var säkert flera komponenter varav drickandet var en, motflyt på jobbet, ett inneboende Palmehat och dennes politik, umgänget i Palmefientliga kretsar, typ militärer (som hårt kritiserade och attackerade OP i samband med jakten på obefintliga(?) ryska ubåtar) etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej detta var inget KP sa under presskonferensen.

Korrekt, fel av mig

"... vi har ingen entydig bild just nu av vad det är som fick vagnen att stjälpa" sa han förstås.

Nästan samma men inte exakt, om man ska vara petig.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-03-17 kl. 10:51.
Citera
2022-03-17, 11:11
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Korrekt, fel av mig

"... vi har ingen entydig bild just nu av vad det är som fick vagnen att stjälpa" sa han förstås.

Nästan samma men inte exakt, om man ska vara petig.

När skulle han ha sagt detta? Har inte hittat något sådant uttryck alls från presskonferensen.
Ingen fråga av större vikt, även om det känns viktigt att rätt ska vara rätt.
Citera
2022-03-17, 11:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Dagen efter mordet uttalar han sig i Aftenposten om sådant som inte framkommit i media.
Ja, det jag tog upp där om att den flyende mannen stannade till en bit in i gränden är just ett exempel på sådant som SE inte verkar ha kunnat få från media. Det finns ett annat exempel också, och det är när SE ringer till polisen och säger att grändmannen var "i 20-årsåldern". Jämför man med de uppgifter som gick ut i media så fanns det även där en skillnad i ålder mellan SE och den förmodade gärningsmannen, men så här stor var den inte. En möjlig förklaring till att SE vill skarva på lite och överdriva den här åldersskillnaden skulle kunna vara att han vill få uppmärksamhet och göra sig märkvärdig. En annan möjlig förklaring är att han kanske vill betona och förstärka alla ev. olikheter mellan sig själv och den förmodade gärningsmannen. I så fall kanske för att minska risken att själv bli misstänkt (det fanns ju vittnesuppgifter om att gärningsmannen hade varit klädd som SE).

Kollar man på den rekonstruktion som SE och Folke Rydén gjorde i TV (se länk nedan) så ser man en liknande grej. I rekonstruktionen springer SE in i gränden helt utan avbrott, dvs. utan att stanna till en bit in och vända sig om och titta mot mordplatsen som den flyende mannen gjorde. Om rekonstruktionen ger en rättvisande bild av hur SE sprang så kan alltså SE själv omöjligen vara den flyende mannen:
https://www.youtube.com/watch?v=_U7QiVDk9z4
Senast redigerad av Draifos 2022-03-17 kl. 11:20.
Citera
2022-03-17, 11:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
När skulle han ha sagt detta? Har inte hittat något sådant uttryck alls från presskonferensen.
Ingen fråga av större vikt, även om det känns viktigt att rätt ska vara rätt.
https://sv-se.facebook.com/dn.se/videos/live-chefs%C3%A5klagare-h%C3%A5ller-presstr%C3%A4ff-om-palmemordet/4236622799688958

Efter 1.56.50, han svarar på en fråga om motiv.
Citera
2022-03-17, 11:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det jag tog upp där om att den flyende mannen stannade till en bit in i gränden är just ett exempel på sådant som SE inte verkar ha kunnat få från media. Det finns ett annat exempel också, och det är när SE ringer till polisen och säger att grändmannen var "i 20-årsåldern". Jämför man med de uppgifter som gick ut i media så fanns det även där en skillnad i ålder mellan SE och den förmodade gärningsmannen, men så här stor var den inte. En möjlig förklaring till att SE vill skarva på lite och överdriva den här åldersskillnaden skulle kunna vara att han vill få uppmärksamhet och göra sig märkvärdig. En annan möjlig förklaring är att han kanske vill betona och förstärka alla ev. olikheter mellan sig själv och den förmodade gärningsmannen. I så fall kanske för att minska risken att själv bli misstänkt (det fanns ju vittnesuppgifter om att gm hade varit klädd på samma sätt som SE).

Kollar man på den rekonstruktion som SE och Folke Rydén gjorde i TV (se länk nedan) så ser man en liknande grej. I rekonstruktionen springer SE in i gränden helt utan avbrott, dvs. utan att stanna till en bit in och vända sig om och titta mot mordplatsen som den flyende mannen gjorde. Om rekonstruktionen ger en rättvisande bild av hur SE sprang så kan alltså SE själv omöjligen vara den flyende mannen:
Han sprang dessutom med ett rappt steg i TV-inslaget. Det gjorde han förmodligen inte den där kvällen i lågskor på halkigt underlag, sannolikt alkoholpåverkad. Det man kan känna igen är möjligen den framåtböjda kroppshållingen och armvevet, har för mig LJ vittnat om sådant.
Citera
2022-03-17, 11:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
https://sv-se.facebook.com/dn.se/videos/live-chefs%C3%A5klagare-h%C3%A5ller-presstr%C3%A4ff-om-palmemordet/4236622799688958

Efter 1.56.50, han svarar på en fråga om motiv.

Aha, under frågestunden, förklarar varför jag inte fann detta.
Gott, då vet jag.

Hade "vagnen stjälpt" i nära anslutning till mordet hade det varit lättare att förstå.
Vi har inte ens uppgifter på någon ånger, ångest eller en eskalering av missbruket.
I detta avseende finns inget att hämta som skulle styrka SE's skuld.
Citera
2022-03-17, 13:35
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Vilken härskarteknik är det? Är det fel att jag försöker få till ett bättre diskussions/debattklimat?

Där har du fel då det är din tolkning. Det kan vara ett misstag. Vilket av dom det är, är en spekulation.

Där delar du 99 % av alla intresserades kunskap. Och jag tycker det är det enda sakliga felet jag har hört om.

med tanke på alla misstag Polisen gjort. Är det förvånande att 1 misstag finns med där då ? Ett fel bevisar inte att allt annat är fel. Underlag för att granska? Absolut. Har det kommit fram nått mer ? Nej.

Liknelsen är inte hållbar då en bank har större säkerhetssystem än en villa i Täby.

Det är inte vapenfrågan som gör SE misstänkt. Det är inte styrkan i indicierna.

När tror du han kliver ut på Sveavägen ?

Det är ett enormt fel, det lurar svenska folket. De verkar inte ha gått ut och rättat det heller. Det är chockerande att det finns med, tyder på att något är väldigt fel. Man har inte faktagranskat sin presentation, man ljuger eller missat och vägrar rätta till?

Vill de lura svenska folket att tro som dom?

23:21:35ish eller senare.
Citera
2022-03-17, 14:46
Medlem
Citat:
Krister Petersson sa på pressträffen "... frågan är vad det var som fick vagnen att stjälpa". Det var säkert flera komponenter varav drickandet var en, motflyt på jobbet, ett inneboende Palmehat och dennes politik, umgänget i Palmefientliga kretsar, typ militärer (som hårt kritiserade och attackerade OP i samband med jakten på obefintliga(?) ryska ubåtar) etc etc.

Drickandet (skvallret), motflyt på jobbet (en lögn), hat mot Palme (ett rent påhitt), ”typ militärer” (skriver Filter det…;0).

Du är så offside i alla dina inlägg att du hamnar på läktaren.

Och du missar ständigt att reflektera över att din idol Thomas Pettersson ljuger om vad Skandiamannen sa i Aftenposten.
Citera
2022-03-17, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blutobluto
Drickandet (skvallret), motflyt på jobbet (en lögn), hat mot Palme (ett rent påhitt), ”typ militärer” (skriver Filter det…;0).

Du är så offside i alla dina inlägg att du hamnar på läktaren.

Och du missar ständigt att reflektera över att din idol Thomas Pettersson ljuger om vad Skandiamannen sa i Aftenposten.

Jag vet inte om du svarat men jag provar att fråga. Tror du att SE pratade med Lisbeth och sprang in i gränden?
Citera
2022-03-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Samma märkliga resonemang när jag tar upp att om Engström är sen till brottsplatsen så borde Engström både se o höra saker ....

Tänk dig själv att du går fram 60m till en brottsplatsen då en person just blivit avrättad o minst 10personer springer fram o en hysterisk Lisbeth skriker...

Detta borde ju vara Engström visuella bild när han promenerar framåt om han är sen till brottsplatsen om han är framme ca 40-50sek efter skotten...

Men då menar SE förnekarna att det är sannolikt att man inte märker något?

Det du för fram här är dravel om hur det ”borde” vara.

Du var inte där, till skillnad från Skandiamannen, som kom till mordplatsen efter dådet och hjälpte till efter bästa förmåga.
Citera
2022-03-17, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Du som pratar om att blunda för fakta och ändå bestämma sig, kan du besvara frågan:

Var någonstans framgår det att den som rycker OP i benen är Skandiamannen?

Du skriver att: "Han bekräftas som närvarade av huvudvittnen som 'en vaktmästare från Skandia' efteråt." Detta har jag inte lyckats hitta.

Går det att få en eller flera källhänvisningar för detta?

Du får läsa på om fallet du jobbar halvtid på, minst. Jag tänker inte göra det åt dig.

Tänk källor utanför Filter-bubblan.
Citera
2022-03-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det jag tog upp där om att den flyende mannen stannade till en bit in i gränden är just ett exempel på sådant som SE inte verkar ha kunnat få från media. Det finns ett annat exempel också, och det är när SE ringer till polisen och säger att grändmannen var "i 20-årsåldern". Jämför man med de uppgifter som gick ut i media så fanns det även där en skillnad i ålder mellan SE och den förmodade gärningsmannen, men så här stor var den inte. En möjlig förklaring till att SE vill skarva på lite och överdriva den här åldersskillnaden skulle kunna vara att han vill få uppmärksamhet och göra sig märkvärdig. En annan möjlig förklaring är att han kanske vill betona och förstärka alla ev. olikheter mellan sig själv och den förmodade gärningsmannen. I så fall kanske för att minska risken att själv bli misstänkt (det fanns ju vittnesuppgifter om att gärningsmannen hade varit klädd som SE).

Men så bra, poletten är på väg att trilla ner och det hedrar dig.

Betraktar man materialet utan den kriminellt slöa åklagaren och skvallerblaskan Filter som filter så går det sakta men säkert upp för varje normalintelligent människa att Skandiamannen är omöjlig som gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in