Citat:
När ni skriver att alla ryssarna skulle vara Mongoler?
Så bör ni känna till att det bara finns 1 miljon Mongoler i Ryssland och detta då på en befolkning av totalt 146 miljoner invånare när man då även räknar in den ryska befolkningen boendes i Ukraina.
Den största andelen Mongoler lever i Kina och består av 5800,000 och i Mongoliet lever det 2700,000.
Så bör ni känna till att det bara finns 1 miljon Mongoler i Ryssland och detta då på en befolkning av totalt 146 miljoner invånare när man då även räknar in den ryska befolkningen boendes i Ukraina.
Den största andelen Mongoler lever i Kina och består av 5800,000 och i Mongoliet lever det 2700,000.
Folk syftar nog på att Moskvastaten samarbetade med de mongoliska ockupanterna och samlade in skatter till dem, ingick äktenskap med dem, under, minst, 150 år. Då lärde Moskoviterna det sätt som mongolerna krigade, dvs maximalt grymt och hänsynslöst, och internaliserade detta i sitt eget krigstänkande.
Själv använder jag mig inte av begreppet "mongol" när jag kritiserar Ryssland, utan begreppet "cancersvulst". Tattarer kan ha levt i öster redan innan Kyiv-riket grundades. Och vad gjorde ukrainarna när mongolhären stod utanför Kyiv? De stred, förstås, till siste man!
Så det, är, skillnad på folk och folk. Inte vad gäller genitik, men kultur! Det är där de avgörande skillnadena finns! Så det är kyiv-riket kontra den mentala byhålan Moskva, och det är celler som samarbetar organiskt för att försöka bygga upp något bra kontra den ryska cancersvulsten!
Se klippet, ryssarna räddar civila. Den som intervjuas säger att det var de ukrainska soldaterna som besköt dem i hemmet.