2022-03-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag avsåg NATO:s förmåga. Den är helt obevisad och oprövad.

När anfölls ett NATO-land senast? I NATOs uppgifter ingår även defense. Verkar funka bra.

Ukraina-kriget är såklart intressant av tusen anledningar men närheten till NATO-landet Polen är högt upp på listan. Vapen och allt möjligt annat förs hela tiden in via Polen. Putin vågar inte peta på polsk mark eller polskt luftrum. Det kan ha att göra med NATOs förmåga ......
Citera
2022-03-17, 10:29
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Mina källor kommer direkt ifrån Kreml. Jag känner black-ops spec ops agenter där inne.
Du menar att en person som inte vet hur en bomb fungerar har källor från "black-ops spec ops agenter"?
Citat:
Vad är det som är farligaste med en bomb? är det själva smällen eller tryckvågen som blir??
Det är bara dagisnivå, det är synd att du hittills inte har utvecklats såpass mycket så att du kan ha en vuxen diskussion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryska förluster hittills:
~14000 man
444 tanks
1435 armored fighting vehicles
86 plan
108 helikoptrar

Inga framsteg alls, inte ens små framryckningar dom senaste tre dagarna.
Putin får smisk ordentligt.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3432128-russian-invaders-lost-about-14000-troops-ukraines-general-staff.html

Inte trovärdig då du länkar till en Ukrainsk propagandist.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag analyserar informationen som finns på marken.

Du läser aftonbladet.

Men du skojade ju förut om att du fick info direkt från Kreml och sen erkände du att du eventuellt missförstått allt. Nu ändrar du dig och ’analyserar’. Faktum är ju att du bara är en ung pojke. Dina ordval och populärkulturella referenser ger en tydlig bild.

Att du lämnar öppet för att du missförstått gör dina analyser tämligen värdelösa.
Citera
2022-03-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Saken är den att Ryssland inte använt något av sina mer potenta och kraftfullare vapen och vapensystem i detta krig. De har använt sitt flygvapen uppseendeväckande sparsamt, speciellt första halvan av kriget.
Ryssland saknar förmåga att kommunicera och samordna luft och mark stridskrafter. Därmed har Ryssland inte fått ut den fulla slagkraften hos befintliga förband.
Citat:
Emligt en militär bedömare jag lyssnade på igår så kunde Ryssland sätta in hundratals mer stridsflygplan i Ukraina och bombat med sina långdistansmissiler som har kapaciteten att avlossa 10 gånger mer missiler än vad de gjort fram till nu.
Ryska militärer missbedömde situationen helt. Invasionen fick göra paus, bland annat för att man skulle hinna gräva fram tillräckligt med missiler och granater för att kunna fortsätta. Precisionsmissilerna är slut och nu kör man med budget varianten.
Citat:
Han spekulerade också att det nog var därför Ryssland sätter in tjetjener och syrier i Ukraina. Ryssarna har en aktiv arme på 900000 man, men de vill använda dem för en ev. konfrontation med USA/NATO.
Ryssland har ytterligare 300 000 man i stridande förband och säkerligen vill man inte offra dessa som kanonmat.
Övriga 600 000 sysslar med administration, reparation, sjukvård, logistik och förråd.
Citera
2022-03-17, 10:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Tvärtom, vi får en och annan glimt av sanningen om vad som pågår.

Offentligt tydligast hittills är ju Marina Osyannikova.

Jag undrar lite stilla för mig själv...
Varför inga sådana här kupper sker i andra länders tv-apparater?
Hela världen bevakar ju detta genom genom bla statlig television, men av någon outgrundlig anledning är det bara i Ryssland som en mångårigt statligt anställd tv-redaktör stormar in i tv-rutan under dagens viktigaste nyhetsprogram.

Om det nu enligt trollfabriken är så lättbegripligt att speciellt västvärlds-länder är så inihelvete fel ute med rapportering om Natos sanslöst perversa utbredande & dom homosexuella biovapen-labbande kärnvapenhotande terroristnazistjudarna i Kiev, så undrar jag då åter igen stilla...
Varför kuppas inte väst-tv?
Det borde ju skett tusentals tv-stormningar vid det här laget, då det är så mycket tveksamheter med västmedias rapportering.

Helvete så svårt jag har att begripa detta!
Kan någon vänlig själ försöka förklara för mig?
Citera
2022-03-17, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Rysk vinst är ofrånkomlig. Det enda som kommer ske är att Ryssland ökar våldet och bombandet.

Switchblade är oerhört mycket mer effektiva än exempelvis dom 28 polska MIG-planen som aldrig sattes in.
Och Ukraina får 100 st, det är ett enormt tillskott, äntligen har Sleepy Joe vaknat.
Citera
Medlem
Norr och öster om dnpr är väl i princip Ryssland nu, och det var nog det som var målet med operationen.

Snart blir det kaffe kaka och penna karta.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Alla "våra" källor finansieras av våra stater (SVT, BBC m.fl.) eller av judarna som äger och styr nästan all mainstreammedia i Västvärlden. Rysk statlig media är givetvis vinklad på vissa sätt men "vår" media har bevisligen och gång på gång ljugit om allt som är viktigt under flera decenniers tid. "Vår" media är ännu mer politiskt samordnad och styrd och ljuger generellt otroligt mycket. Massinvandringen, "klimatet", krigen i Afghanistan, Irak, Libyen, Syrien, Trump, "pandemin" m.m. Idel lögner och påhitt.
Är du såpass invalid att du inte förstår mitt inlägg?

Du vill likställa SVT med rysk media?

Det finns ingen idé för mig att fortsätta denna diskussion. Det är sorgligt att du likställer SVT med rysk media, det säger tillräckligt.

Jag säger inte att SVT aldrig har rapporterat felaktiga nyheter, men att likställa det med rysk media som gång på gång har visat propaganda under detta krig är bara löjligt.

Jag tycker synd om dig!
Citera
2022-03-17, 10:33
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Att du skriver Slava ukraina hjälper ungefär lika mycket som att skriva hur synd det är om Ukraina.

Dom får fortfarande stryk av Ryssen. Din text når inte fram till fronten.

Civilbefolkningen i Ukraina får, tyvärr, mycket stryk av den ryska cancersvultsten, ja. Den ksn nämligen inte strida, storskaligt, på annan sätt. Det enda som intresserar den är att utvidga territoriet så långt ifrån Moskvastaten som möjligt. Den kan, omöjligt, interagera med andra celler/stater på ett fredligt sätt och bygga en bättre framtid för alla.

Den ryska cancersvulsten kan bara sprida död och förintelse i sin jakt på en allt större "intressesfär" och territorium. Eftersom den är för värdelös för att kunna strida mot soldater så ger man sig på värnlösa civila istället.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Dom verkar göra ett utomstående arbete i Ukraina så Putin borde vara nöjd.

Ska ringa och fråga honom men inte säkert att jag får svar.

Han kan inte berätta allt.

Va!??
Du är ju så välinformerad att man kan tro att du hänger halvvägs ur Putins rövhåla.
Du har ju fullkomligt bombat denna tråd med ryskt ditt & datt sedan dag 1, och nu menar du att din ledare nog inte pratar med dig?

Varifrån får du all info då?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Vad är det för antitankvapen UC använder här?

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tfscjn/armored_truck_got_hit_by_ua_personell/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in