2022-03-17, 10:05
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Trodde ni svenskar älskade att slicka serbarslen?
Nejdå, vi hjälpte till att skicka Nato för att städa upp bland råttorna
Citera
2022-03-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Har 134 obesvarade meddelanden. Ni är på mig som hökar.

Ni kommer inte kunna bli som mig, jag är ledsen.

Nä, det är inte alla som kan bli ett ryskt troll
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Du är väl medveten om att bara försvarsbudgeten inom NATO (ink USA) är över 30 gånger större än Rysslands så om vi bortser från kärnvapen och håller oss till konventionella stridskrafter så skulle NATO utplåna Rysslands armé på nolltid om det väl kom till det läget.

Det vet Putin och det var därför han direkt började yla om kärnvapen och även NATO som försöker att på alla sätt undvika att behöva ge något direkt militärt svar då det mer eller mindre omgående skulle förinta Putins armé och inte ge honom något annat val än att använda kärnvapen.

Återger bara vad jag läst och hört i intervjuer. Tror inte man ska stirra sig blind på budgeten.
Ryssland vad jag vet har för att bygga upp sin arme betalat i rubel medan tex Frankrike betalat i euro/dollar, men Ryssland har därigenom fått ganska mycket för sina pengar.

A ja du behöver ju inte ta i så du spricker. Att Nato skulle utplåna Rysslands arme på nolltid kan du ju glömma direkt. Vinner gör de nog, men det blir ingen överlägsen vinst. NATO är ingen övernaturlig arme från an annan galax Hehehe
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Azovs blodiga provokation i Mariupol misslyckades
På morgonen den 17 mars sa Verkhovna Radas vice Serhiy Taruta att bombskyddet under Dramateatern i Mariupol överlevde efter att byggnaden sprängdes av ukrainska nynazister.
"Bombskyddet överlevde. Skräpet började monteras ner, människor kommer ut levande”, skrev Taruta.
Påskyndad av all ukrainsk och svensk mediainformation om 1 500 människors död från början till slut visade sig vara en lögn.
https://rusvesna.su/news/1647506720
Nej det var ingen lögn.

Fanns skyddsrum där.

Bra försök.
Citera
2022-03-17, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Folket är helt ointressant i krig - det är mest i vägen.
cynismen vaknat..men det är inte helt ointressant - för om Marioupolborna kan tänka sig fly mot Ryssland så ligger de ju illa till på alla plan..
Citera
2022-03-17, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Azovstyrkorna var 300 man! Hur fan kan Ryssland misslyckas med att ta kål på dom utan att jämna en hel stad med marken och utan att döda tusentals civila? Är det ett gruppboende från Mongoliet som Putina skickat dit?

Ryssarna har än en gång visat att de är kassa. De hänger inte med.
Detta krig kommer att lägags i mappen "klassiska ryska fuckups".
Det kommer att skrivas flera böcker om detta krig - och hur man inte ska göra.
Det kommer absurda nyheter varje dag. Vad hände med de ryska fallskärmsjägarna?
Var det fake news? Såg ut som ett skämt. De bara slog i backen och dog: FWUUMPH!
De hoppade i dagsljus också, som utvecklingsstörda, förlåt, nivåsänkta personer.
Ryska soldater verkar intelligensvarierade, minst sagt.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Enligt Aftonbladet och Expressen så var pandemin över sommaren 2020.

Men om du vill leka idiot med cherry picking som passar dina argument och världsbild, så fortsätt.

Typiskt vänsterblivnas beteende

Mer seriöst.

Säg EN enda nyhetsförlaga i världen som aldrig har publicerat färdiga artiklar av misstag?

Shot!

För det första, var kom Aftonbladet och Expressen in i bilden och för det andra, källa på det påståendet?

Det är ju som är vänsterbliven och försvara bolsjevikernas invasion för att avnazifiera Ukraina, hur får du annars ihop det?

Den enda jag kan komma på som gjort ett lika stort misstag som RIA är Bagdad Bob, men jag vet inte om du är tillräckligt allmänbildad för att känna till honom?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Azovs blodiga provokation i Mariupol misslyckades
På morgonen den 17 mars sa Verkhovna Radas vice Serhiy Taruta att bombskyddet under Dramateatern i Mariupol överlevde efter att byggnaden sprängdes av ukrainska nynazister.
"Bombskyddet överlevde. Skräpet började monteras ner, människor kommer ut levande”, skrev Taruta.
Påskyndad av all ukrainsk och svensk mediainformation om 1 500 människors död från början till slut visade sig vara en lögn.
https://rusvesna.su/news/1647506720
Du tror på allvar att vi ska lyssna på din ryska källa, som finansieras utav den ryska staten?

Du är ett skämt.
Citera
2022-03-17, 10:09
Medlem
Citat:
Azov har 60 000 man i östra ukraina.

Majoriteten omringade. Dom svälter ihjäl just nu. Många byter om till civila kläder och försöker fly.

Vissa kommee tyvärr undan, men inte alla.

Azov har inga 60.000 man. Snarare 600 man, om ens det? Det är diverse förband från Ukrainas krigsmakt som är där utöver Azov.
Citera
2022-03-17, 10:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Azov har 60 000 man i östra ukraina.

Majoriteten omringade. Dom svälter ihjäl just nu. Många byter om till civila kläder och försöker fly.

Vissa kommee tyvärr undan, men inte alla.

Är det verkligen sant?

Enligt oberoende uppgifter har den ryska offensiven (återigen) helt stannat av.

Det verkar råda brist på materiel.

Har ryssarna verkligen förmåga att bekämpa Azov?

Vad har du för källor?
Citera
2022-03-17, 10:10
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Har 134 obesvarade meddelanden. Ni är på mig som hökar.

Ni kommer inte kunna bli som mig, jag är ledsen.

Ja det blir så när du låter bli att besvara allt där du blir överbevisad och tagen med brallorna nere.

Måste vara ett hårt liv med tanke på att du blev medlem här februari 2022 :-)
Citera
2022-03-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda

Jag inbillar mig att den tekniska nivån är mycket högre än det vi har sett från Ryssland men fan vet. Förmågan är som sagt helt oprövad och obevisad.

Förmågan är ganska lättbedömd, efter 3 veckors misslyckad invasion. Det går åt h-e.
Det har tjatats om Rysslands dolda resurser sedan dag 1. Händer inte ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in