Citat:
Ursprungligen postat av
Moodys
Du väljer att avsiktligt misstolka mig. Nej, jag är självklart inte ok med det. Är inte det jag säger. Menar att detta är en tragik utan dess like för honom och hans familj. Utan att gå in närmare på varför. Dom har redan gått genom helvetet, hans barn och fru (nej inget kriminellt).
Och för de som känner honom och hans familjs historik, så kommer tyvärr slutet på denna historia sluta illa.
Och nej, är verkligen inget jag vill eller önskar.
Dumpen har onekligen blod på sina händer, den sista är nog den som är mest usel. Medvetet så delar dom med sig av uppgifter för att personen ska hittas. Både smeknamn, bilmärke och Sara känner ett behov av att säga var han bor flera gånger. I detta fallet är det även Dumpens groteska "fiskare" (som tidigare utgett sig för att vara pedofilmammor som förgriper sig på sina barn) som skriver om att dom ville "mysa" för att få upp intresset. Detta är så mycket brottsprovokation som det kan bli.
Påhittat "offer", tunt material, försök till brottsprovokation och en uthängning som sätter mannens partners säkerhet och liv på spel. Hon är det riktiga offret i detta och det krävs bara en skör partner för att något likt detta ska vara nog för att dennes respektive ska ta sitt liv. En simpel blurrning och samtal till partnern hade varit mer än nog, men att hänga ut honom på detta sättet är bara förkastligt.