Citat:
Ursprungligen postat av
FLManInTheNews
100%
Helt klart.
Jag ar anda forsvarare av incels. Som jag ser det, ar dom slutprodukten av den moderne mannen som stoptes i den feministiska skolan. Motsatsen ar oss som struntar fullstandigt i feministisk retorik, vi ar biologiska vinnare for ingenting har forandrats inom oss. Dom som daremot "lyssnade" pa kvinnorna och formade sin maskulinitet kring en kvinna's ide, dom har ett rent helvete. Ingen har forlorat sa mycket som dom. Cirkeln bryts nu med incels som borjar vakna upp till vad problemet egentligen ar. Det tragiska ar att manga av dom saknar formaga att ta sig ur skiten, trots dom har en ok problemformulering.
90% av felons i USA vaxte upp med en singelmamma. Case closed.
Haha!
Jag önskar att jag kunde svara men jag vet inte ens vad ”den feministiska skolan och feministisk retorik” är.
Däremot är jag tveksam till om det lett till ”incels”.
Det har alltid funnits ensamma och utstötta, män som kvinnor. När jag växte upp (född -77) kallades som väl nördar eller inget alls. Dom var lite udda bara, men dom hade liksom bara oss andra att hänga med så jag antar att don ”skärpte till sig” längs vägen för när jag ser tillbaka så har dom allra flesta familj eller har iaf haft.
Man blir ju som man umgås liksom och där är killar duktiga - att trots olikheter umgås i grupp och fostra varandra. Dessutom i tonåren är ju alla lite udda och flummiga…
Men nu iom digitaliseringen så har dessa ”nördar/incels” hittat varandra och kommit på den briljanta idén att dom får vara som dom är. Att det inte är dom det är fel på.
Och eftersom man blir som man ungås så permenteras beteendet… att vara en 45-årig oskuld är inte helt enkelt. Inte för det rent sexuella som man säkert kan lösa utan för det totalt onormala i att inte ha levt med någon. Det är nog det som är mest motbjudande - en man som inte vet hur han ska behandla en kvinna.