Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Fast de dog inte av bomber, de dog av svält p.g.a sanktioner.
Är det mer humanitärt då?
USA har släppt 360.000 bomber senaste 20 åren, dvs 50 bomber om dagen, varje dag, varje vecka, varje månad, varje år. Inte en enda av dessa bomber har de släppt på sin egen kontinent. Inte en enda bomb har de släppt för att skydda sina gränser. Precis som USA inte ville ha ryska missiler på Kuba så vill inte Ryssland ha de amerikanska i vare sig Georgien eller Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Vad är så positivt med Putin och hans Ryssland?
Tro mig, jag är ingen Putin eller Rysslandsälskare lika lite som jag var Trumpälskare. Jag kan dock förstå att Ryssland inte vill ha amerikanska kärnvapen i Ukraina. Betyder det att jag är Putinälskare då? Jag har svårt att förstå att folk 2022 så blint litar på MSM. Oavsett vilken skit de pumpar ut så kryllar det av hjärntvättade idioter som skriker ut sitt hat mot de som inte köper MSM lögner.
För övrigt så är Ukraina mer korrupt än Ryssland. Deras judiske president är finansierad av en judisk oligark inom gasindustrin. Bidens son "jobbade" definitivt i ukrainska gasindustrin och utreddes för korruption. Det verkar som om Pelosis, Kerrys och Romneys söner också jobbar för gasbolag i Ukraina. Varför jobbar topp-politikers söner för korrupta gasbolag i ett av världens mest korrupta länder? Varför har USA haft 25 bio-laboratorier med dödliga smittor som pest, hemmoragic feber, spetälska osv, flera av dem precis på gränsen till Ryssland? Man behöver inte älska Putin för att reagera på det, allra minst efter den så kallade corona-pandemin och allra helst efter man sett det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmP6_gy-MIE