2022-03-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast de dog inte av bomber, de dog av svält p.g.a sanktioner.
Spelar det någon roll hur dom dog ditt förbannade klappträ? USA mördade dom.
Citera
2022-03-16, 09:49
Medlem
Jag tycker det är helt sinnessjukt hur ni kan sitta och tro att Ryssland inte kan betala tillbaka 100 miljoner.

Har ni kollat i era egna länder?

https://usdebtclock.org

Vilka fan tror ni att ni är? tror ni att ni är exceptionella på något sätt? Det är västvärlden som har blivit en jävla soptipp. Ni har inte ett skit att säga till om.

Oroa er inte för Ryssland. Oroa er för det här
https://usdebtclock.org
Citera
2022-03-16, 09:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Spelar det någon roll hur dom dog ditt förbannade klappträ?
Not really. Vi var många som påpekade USA's ondska när detta var aktuellt.
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
USA mördade dom.
Indeed. Det är dock ingenting mot de 5 miljoner ryska barn som kommer att dö i månaderna som kommer p.g.a sanktioner som bland annat Jag stöder.

Jag mördar alltså ryska barn just nu.
Citera
2022-03-16, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Putin kanske skulle tänkt på det innan han tog dollarlån och sedan framställer sig som ett offer?
Begär inte för mycket nu . Varken av Putin eller av den du citerade!
Citera
2022-03-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Varför talar du om saker du inte har någon kunskap eller förståelse om?

Om jag har ett lån hos banken kan jag inte komma inrullandes en dag, med en trailer med bananer och säga att det då allt är värt lika mycket.

Tar du ett lån i en viss valuta, så skall den betalas tillbaka i samma valuta om man inte kommit överens om något annat.

Om Ryssland väljer att inte betala räntebetalningar och amorteringar på sina lån, så kommer de inte få några mer lån i framtiden, och då skiter det sig helt.

Om du vore skyldig banken 100 miljoner dollar så skulle banken acceptera en betalning i bananer istället för ingen betalning alls, var så säker.

Om du jämför ditt privata lån i Byfånarnas Sparbank med en stat som täcker 10% av jordens landmassa och säger att det är samma sak, så är du en idiot.
Senast redigerad av larsjohansson 2022-03-16 kl. 10:01.
Citera
2022-03-16, 10:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast de dog inte av bomber, de dog av svält p.g.a sanktioner.

Är det mer humanitärt då?

USA har släppt 360.000 bomber senaste 20 åren, dvs 50 bomber om dagen, varje dag, varje vecka, varje månad, varje år. Inte en enda av dessa bomber har de släppt på sin egen kontinent. Inte en enda bomb har de släppt för att skydda sina gränser. Precis som USA inte ville ha ryska missiler på Kuba så vill inte Ryssland ha de amerikanska i vare sig Georgien eller Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad är så positivt med Putin och hans Ryssland?

Tro mig, jag är ingen Putin eller Rysslandsälskare lika lite som jag var Trumpälskare. Jag kan dock förstå att Ryssland inte vill ha amerikanska kärnvapen i Ukraina. Betyder det att jag är Putinälskare då? Jag har svårt att förstå att folk 2022 så blint litar på MSM. Oavsett vilken skit de pumpar ut så kryllar det av hjärntvättade idioter som skriker ut sitt hat mot de som inte köper MSM lögner.

För övrigt så är Ukraina mer korrupt än Ryssland. Deras judiske president är finansierad av en judisk oligark inom gasindustrin. Bidens son "jobbade" definitivt i ukrainska gasindustrin och utreddes för korruption. Det verkar som om Pelosis, Kerrys och Romneys söner också jobbar för gasbolag i Ukraina. Varför jobbar topp-politikers söner för korrupta gasbolag i ett av världens mest korrupta länder? Varför har USA haft 25 bio-laboratorier med dödliga smittor som pest, hemmoragic feber, spetälska osv, flera av dem precis på gränsen till Ryssland? Man behöver inte älska Putin för att reagera på det, allra minst efter den så kallade corona-pandemin och allra helst efter man sett det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=ZmP6_gy-MIE
Citera
2022-03-16, 10:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Är ren fakta mothugg nu alltså?

Det var du som började kalla mig för ”jävligt pantad” så sitter du och projicerar nu eller vad är det frågan om?

Du svarar inte på frågan. Förstår du inte frågan? Vad var det som var svårt att förstå? En skuld är relevant i proportion till hur stor inkomsten är. Tjänar du en miljard om dagen är en skuld på 150 miljarder ingenting. Om du däremot bara tjänar tusen kronor i månaden är en skuld på 1 miljon mycket mer.
Citera
2022-03-16, 10:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Är ren fakta mothugg nu alltså?

Det var du som började kalla mig för ”jävligt pantad” så sitter du och projicerar nu eller vad är det frågan om?

Du svarar inte på frågan. Förstår du inte frågan? Vad var det som var svårt att förstå? En skuld är relevant i proportion till hur stor inkomsten är. Tjänar du en miljard om dagen är en skuld på 150 miljarder ingenting. Om du däremot bara tjänar tusen kronor i månaden är en skuld på 1 miljon mycket mer.
Citera
2022-03-16, 10:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Putin kanske skulle tänkt på det innan han tog dollarlån och sedan framställer sig som ett offer?

Du skriver massa ord men du svarar inte konkret på frågan.

Ryssland har lån i dollar. Ryssland har dollar. Ryssland vill betala sina skulder. Ryssland förbjuds betala sina skulder i dollar. Hur kan det bli Rysslands problem?
Citera
2022-03-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

USA har släppt 360.000 bomber senaste 20 åren, dvs 50 bomber om dagen, varje dag, varje vecka, varje månad, varje år. Inte en enda av dessa bomber har de släppt på sin egen kontinent. Inte en enda bomb har de släppt för att skydda sina gränser. Precis som USA inte ville ha ryska missiler på Kuba så vill inte Ryssland ha de amerikanska i vare sig Georgien eller Ukraina.

Tro mig, jag är ingen Putin eller Rysslandsälskare lika lite som jag var Trumpälskare. Jag kan dock förstå att Ryssland inte vill ha amerikanska kärnvapen i Ukraina. Betyder det att jag är Putinälskare då? Jag har svårt att förstå att folk 2022 så blint litar på MSM. Oavsett vilken skit de pumpar ut så kryllar det av hjärntvättade idioter som skriker ut sitt hat mot de som inte köper MSM lögner.

För övrigt så är Ukraina mer korrupt än Ryssland. Deras judiske president är finansierad av en judisk oligark inom gasindustrin. Bidens son "jobbade" definitivt i ukrainska gasindustrin och utreddes för korruption. Det verkar som om Pelosis, Kerrys och Romneys söner också jobbar för gasbolag i Ukraina. Varför jobbar topp-politikers söner för korrupta gasbolag i ett av världens mest korrupta länder? Varför har USA haft 25 bio-laboratorier med dödliga smittor som pest, hemmoragic feber, spetälska osv, flera av dem precis på gränsen till Ryssland? Man behöver inte älska Putin för att reagera på det, allra minst efter den så kallade corona-pandemin och allra helst efter man sett det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=ZmP6_gy-MIE
OK. Tack för ditt svar.

För mig handlar det om att det är Putin som är aggressorn i den här sörjan. Det kortsluter för mig alla andra resonemang. Naturligtvis finns problem; Stora i Ryssland, smärre i Ukraina. De löses bäst under fredstida förhållanden.
Citera
2022-03-16, 10:07
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Staterna som sanktioneras kan alltid välja att allokera om resurserna så att mindre pengar går till deras militär och mer pengar går till att föda dess folk.

Den kommande massvälten i Ryssland blir främst något som Putin är ansvarig för eftersom han hellre köper stora bomber till sin militär och släpper på bostadshus i Ukraina än köper mat till sitt folk.

din övriga whataboutism lämnar jag därhän eftersom du är en av forumets mer vettiga motståndarskribenter och jag vill inte att du blir bannad för OT så att jag blir utlämnad till att behöva diskutera med alla mentalt handikappade nyreggade ryssvänliga.
Citera
2022-03-16, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Men är du helt jävla blåst eller?

Det är ju DU som inte förstår vad du pratar om.

Ryssland får flera miljarder om dagen i gas och oljeförsäljning.

Deras ekonomi består inte av ett jävla korthus som t.ex USAs gör.

Rysslands gas och oljeintäkter kommer fortsätta trilla in, men om petrodollarn dör så är det bye bye för USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in