2022-03-16, 09:28
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Varför får då inte Ryssland betala sin skuld i de dollar de uppenbarligen har? Jag ställde frågan till dig tidigare och du verkar ha duckat den.
Svarade väl på det?
De har ingen tekniskt möjlighet helt enkelt pga sanktioner.
Ska de skicka ett sändebud med kontanter eller låta Kina göra betalningen?
Citera
2022-03-16, 09:30
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
500.000 döda irakiska barn.
Madeleine Albright Believes it is worth it
https://www.youtube.com/watch?v=kgkYcHg8xeI

Det där klippet handlar om sanktioner mot Irak, inte om bombningar. Försök igen.
Citera
2022-03-16, 09:31
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleo95
Varför skall ryssar " leva som på medeltiden"?
Ryska valutan blir värdelös.
Hur tror du ryska medelklassen kommer hantera att återgå till byteshandel?
Citera
2022-03-16, 09:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Ryssland har en extremt liten statsskuld och mestadels självförsörjande.

Så dom klarar nog sig. 😉

Ursäkta men du är helt jävla pantad i ordets faktiska bemärkelse. Förstår du skillnaden mellan att äga ett hus som kostar 100k kronor och du tjänar 2000 kr i månaden och ha ett hus som är belånat på 5 miljoner kronor och du tjänar 1 miljon om året?
Citera
2022-03-16, 09:33
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Svarade väl på det?
De har ingen tekniskt möjlighet helt enkelt pga sanktioner.
Ska de skicka ett sändebud med kontanter eller låta Kina göra betalningen?

Så hur kan det då bli Rysslands problem om de har pengar och vill betala sina skulder men man förbjuder dem? Ser du inte själv inkonsekvensen i det? Som jag skrev tidigare, man kan låta jude-bankirerna roffa åt sig infrastruktur och naturtillgångar i Grekland men att försöka sig på samma sak med kärnvapenmakten Ryssland tror jag inte kommer fungera. När dessutom andra kärnvapenmakter som tex Kina och Indien ser hur deras partner i BRICS behandlas så kanske de omvärderar sin syn på "goda väst".
Citera
2022-03-16, 09:34
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja det är ju klart, medelryssen är ju fattig som en råtta.
Jaså? Jag kom hit från en liten by i södra Ryssland ensamstående med 2 barn och köpte bostadsrätt på 78 kvm i Stockholm stad.
Hur bor du? Bostadslån i 40 år? Tror du att du inte fattig bara därför att du får låna till hus och bil?
Citera
2022-03-16, 09:35
Medlem
Citat:

Man undrar om hatet från somliga i tråden är betingad reflex efter ha följt jude-MSM eller om hatet kommer någon annanstans ifrån.

Madeleine Albright Believes it is worth it
https://www.youtube.com/watch?v=kgkYcHg8xeI

Varför får då inte Ryssland betala sin skuld i de dollar de uppenbarligen har? Jag ställde frågan till dig tidigare och du verkar ha duckat den.
Vad är så positivt med Putin och hans Ryssland?
Citera
2022-03-16, 09:36
Medlem
Kleo95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Ryska valutan blir värdelös.
Hur tror du ryska medelklassen kommer hantera att återgå till byteshandel?
Värdelös eller inte återstår att se...Skrattar bäst den som skrattar sist...Personligen sparar jag i ryska rubel ( har ca 4 mln kronor) och sitter lugnt i båten...
Vad menar du med byteshandel?
Citera
2022-03-16, 09:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Fast de dog inte av bomber, de dog av svält p.g.a sanktioner.
Citera
2022-03-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ursäkta men du är helt jävla pantad i ordets faktiska bemärkelse. Förstår du skillnaden mellan att äga ett hus som kostar 100k kronor och du tjänar 2000 kr i månaden och ha ett hus som är belånat på 5 miljoner kronor och du tjänar 1 miljon om året?

Haha vad är det du inte förstår?

Jämför bara med USA t.ex som har statsskuld på över 125% av BNP.
Försvinner petrodollarn så är dom körda för att hela deras ekonomi förlitar sig på den.

Så är inte fallet med Ryssland och det är mest långivaren som kommer lida nu och inte dom.
Citera
2022-03-16, 09:44
Medlem
Greenspams avatar
Citat:
Så hur kan det då bli Rysslands problem om de har pengar och vill betala sina skulder men man förbjuder dem?
Putin kanske skulle tänkt på det innan han tog dollarlån och sedan framställer sig som ett offer?
Citera
2022-03-16, 09:44
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
De omöjligt att svenskar är såhär störda och hjärntvättade, det är snarare så att de är betalada av olika nwo organisationer och partier för att sitta här dagarna in och ut och spy galla. Globohomo problemet är inte att leka med.

Ja tack vet jag Ryskmedia som är kontrollerad av Putin. Där är allt alltid sanningsenligt. Kriget existerar inte ens, det är bara en liten militäroperation. Det är tur att man får 10-15 år fängelse i Ryssland om man är uttrycker nånting annat. Då städar man bort all fake-news i sann demokratisk anda!
Senast redigerad av fittslem 2022-03-16 kl. 09:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in