2022-03-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det sägs att 20000 civila har dött bara i Mariopol. Det är säkert inte bättre i Charkiv, Cherson och många andra platser. Hur många som frusit ihjäl har vi ingen aning om. Och så minst 10000 soldater från vardera sidan.
Fy fan vilken slakt Putler åsamkat.
Citera
2022-03-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tänkte anmäla för trams men jag ska svara.

Jag är svensk och mer nationalistisk än tillåtet antar jag. Det är först och främst Sveriges roll i världen jag försvarar. Och jag menar på allvar att vi är på väg att hamna på fel sida av historien. Vi har massiva egna problem men nu omfamnar vi den geopolitik som försatt oss i den situation vi är i. Och det är inte första gången. Vi har duktigt med nyttiga idioter, atlantisister, som dragit in oss i rent kontraproduktiva operationer där vi har fått stå för notan i slutändan som Irak, Afghanistan, Libyen etc.

Så även avskalat från min antiwar-ideologi så räcker ovanstående för att ta ställning.

Putin är president i Ryssland och det är ryssarna sak att avgöra vem som ska vara det. Jag hoppas att du läste det jag länkade till. Då borde du som jag inse att ingen annan president i Ryssland skulle ha agerat annorlunda. Tvärtom kan jag mycket väl tänka mig en mer aggressiv president.

Se ovanstående.

Irak? Vad har vi gjort där?
Citera
2022-03-16, 09:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Nu säger du emot dig själv..

Är inte Ukrainas president, president i Ukraina?

Varför lägger du dig i deras land?
Nu måste det ha snurrat till i skallen på dig. Nej, jag är inte Putin, inte ens en av hans supportrar eller väljare.
Citera
2022-03-16, 09:32
Medlem
Stones avatar
"Klockan tickar ner mot statsbankrutt för Ryssland om landet inte betalar räntor på två dollarlån under onsdagen, varnar kreditvärderingsinstitutet Fitch Ratings enligt nyhetsbyrån Bloomberg.

Det handlar om 117 miljoner dollar, motsvarande drygt 1,1 miljarder kronor, i ränta – och frågan är nu om Ryssland kommer att betala eller inte.

Sanktionerna som västvärlden har infört för att straffa Ryssland för invasionen av Ukraina försvårar det hela. En del av den ryska centralbankens utländska tillgångar har frusits och kan därför inte användas för att betala.

Från ryskt håll har man tidigare sagt att man kommer att betala – men i rubel. Men enligt låneavtalen ska skulderna betalas i dollar.

Om Ryssland inte betalar under onsdagen får landet 30 dagar på sig att lösa problemet. Ställer Ryssland in betalningarna inträder det som kallas statsbankrutt, något som inte inträffat sedan 1998 i Ryssland men då på grund av inhemska skulder. (TT)"

Väst får inte betalt för att de fryst alla ryska tillgångar. Väst kallar sedan Ryssland statsbankrupt bara för att de inte får sina pengar. Nej, Putin behåller pengarna och skriver av Ryssland från alla lån och skiter i att betala dem. Han behåller pengarna.
Citera
2022-03-16, 09:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej, stämmer inte.

Bullshit. Du försvarar Rysslands rätt att förtrycka och mörda människor i grannländer. Inklusive Sverige.

Svenskar är misstänksamma mot Ryssland. Bara en landsförrädare eller ett ryskt troll skulle påstå något annat.

Med andra ord: Den ryska nazismen behöver krossas i grunden. Ryssland behöver lida enorma förluster av civila i det här kriget. Det behövs många miljoner döda ryska barn innan de kan tillåtas ovillkorligen kapitulera.

Varje etnisk republik måste brytas loss och Ryssland ska avmilitariseras och förbjudas inneha någon form av vapen.
Det sorgliga i denna konflikt mellan ukrainare och ryssar som är helt förståelig egentligen är att ledarskiktet i Sovjet många gånger bestod av andra än ryssar. Lenin var jude, Stalin georgier, flera faktiskt ukrainare osv.
Citera
2022-03-16, 09:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Antingen ska Ryssland betala eller så får de finna sig i att bli annekterade av väst som ser till att dom betalar.

Tror det är större risk för atomvapenkrig än ovanstående scenarion. Ryssland kommer aldrig acceptera en förlust i Ukraina vilket får mig att fundera på vad för status quo kan rimligen uppnås men en sådan finns tyvärr inte utan ett scenario där alla förlorar. Inte ens om ryssarna sätter en kula i Putin och drar ut trupperna från Ukraina kommer man att acceptera att betala vite. Pengarna finns inte och ett krigsskadestånd mot Ryssland i nuläget, oavsett hur rätt det än må anses, kan liknas vid versaillesfreden fast med skillnaden att nu har "Tyskland" atomvapen.
Citera
2022-03-16, 09:34
Medlem
Kiev fick smaka på en fet smäll imorse, oklart vad det var för något, kanske ammodepo.

https://t.me/intelslava/22472

Blyat!
Citera
2022-03-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
"Klockan tickar ner mot statsbankrutt för Ryssland om landet inte betalar räntor på två dollarlån under onsdagen, varnar kreditvärderingsinstitutet Fitch Ratings enligt nyhetsbyrån Bloomberg.

Det handlar om 117 miljoner dollar, motsvarande drygt 1,1 miljarder kronor, i ränta – och frågan är nu om Ryssland kommer att betala eller inte.

Sanktionerna som västvärlden har infört för att straffa Ryssland för invasionen av Ukraina försvårar det hela. En del av den ryska centralbankens utländska tillgångar har frusits och kan därför inte användas för att betala.

Från ryskt håll har man tidigare sagt att man kommer att betala – men i rubel. Men enligt låneavtalen ska skulderna betalas i dollar.

Om Ryssland inte betalar under onsdagen får landet 30 dagar på sig att lösa problemet. Ställer Ryssland in betalningarna inträder det som kallas statsbankrutt, något som inte inträffat sedan 1998 i Ryssland men då på grund av inhemska skulder. (TT)"

Väst får inte betalt för att de fryst alla ryska tillgångar. Väst kallar sedan Ryssland statsbankrupt bara för att de inte får sina pengar. Nej, Putin behåller pengarna och skriver av Ryssland från alla lån och skiter i att betala dem. Han behåller pengarna.

Ja men du kan titta på Argentina vad som händer med ett land som gå i konkurs.
Citera
2022-03-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu måste det ha snurrat till i skallen på dig. Nej, jag är inte Putin, inte ens en av hans supportrar eller väljare.
Jag ställde en fråga till dig . . . .
Citera
2022-03-16, 09:36
Medlem
Tjetjenien ska ta emot ukrainska krigsfångar…. Vill inte ens veta vad för behandling som väntas där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kiev fick smaka på en fet smäll imorse, oklart vad det var för något, kanske ammodepo.

https://t.me/intelslava/22472

Blyat!
Lite andra vinklar

https://t.me/intelslava/22478
https://t.me/intelslava/22483
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja men du kan titta på Argentina vad som händer med ett land som gå i konkurs.

Mern vem säger att Ryssland går i konklurs? Väst. Puitin kommer nationalisera IKEA, han skiter i IKEA. Han betalar inte lånen, han skiter i dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in