2022-03-16, 08:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Har du hört talas om Stockholmssyndromet?

Ja, det har exakt alla människor gjort. Hur är det relevant här?
Citera
2022-03-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Samtal i pressrummet i Vita huset. Skrämmande ignorans från reportrarna som ska vara de främsta man har i USA. Förutom helt renons på kontext förstår de inte USA:s position i världen numera; att man inte längre bara kan lägga en no-fly zon över andra länder t.ex. USA kan inte ingripa utan att hela situationen riskerar att explodera (video):

Ryan Grim
@ryangrim
This is wild
https://twitter.com/ryangrim/status/1503923776207175680?s=20&t=Ss5Eh6vqhc4A38fCGjsQ3A

Vart tog fredsrörelsen vägen?
Hur går de för er idag?
Enligt IMF så kan ni ej betala era skulder idag.

Enligt historien hände de sist under Jeltsin

Är lill putte lika dålig som Jeltsin.
Citera
2022-03-16, 08:36
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Taxametern tickar fortfarande och de ryska förlusterna kommer att bli rekordhöga. Hur skall ryssarna har råd att ersätta dessa då hyllorna i matbutikerna gapar tomma. Tomma magar bygger inga stridsfordon.

Ryssland är fucked!

Ryssland skickar nu förstärkningar ifrån bl.a Fjärran-östern. Det är slut med Ryssland om, maximalt, 2 månader!
Citera
2022-03-16, 08:37
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Samtal i pressrummet i Vita huset. Skrämmande ignorans från reportrarna som ska vara de främsta man har i USA. Förutom helt renons på kontext förstår de inte USA:s position i världen numera; att man inte längre bara kan lägga en no-fly zon över andra länder t.ex. USA kan inte ingripa utan att hela situationen riskerar att explodera (video):

Ryan Grim
@ryangrim
This is wild
https://twitter.com/ryangrim/status/1503923776207175680?s=20&t=Ss5Eh6vqhc4A38fCGjsQ3A

Vart tog fredsrörelsen vägen?

Ryssland betalar folk för att skriva på Flashback och andra sociala medier istället för att sponsra fredsrörelsen.
Citera
2022-03-16, 08:37
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ok, en tjomme på Youtube kanske håller med dig också. Men ändå

Du kan ju kolla på kartor om du vill. Det är nog bäst att du väljer ut dem själv, liksom du själv väljer att dra de slutsatser du förmår att dra.

Kriget avgörs på marken, alltså vare sig på nätet eller i en flashbacktråd.

https://twitter.com/Cyberspec1/status/1503670018617528325
Senast redigerad av Arnstad 2022-03-16 kl. 08:40.
Citera
2022-03-16, 08:38
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Två personliga frågor till dig:

Varför älskar du Ryssland?

Vad är det som är så bra med Ryssland?
Tänkte anmäla för trams men jag ska svara.

Jag är svensk och mer nationalistisk än tillåtet antar jag. Det är först och främst Sveriges roll i världen jag försvarar. Och jag menar på allvar att vi är på väg att hamna på fel sida av historien. Vi har massiva egna problem men nu omfamnar vi den geopolitik som försatt oss i den situation vi är i. Och det är inte första gången. Vi har duktigt med nyttiga idioter, atlantisister, som dragit in oss i rent kontraproduktiva operationer där vi har fått stå för notan i slutändan som Irak, Afghanistan, Libyen etc.

Så även avskalat från min antiwar-ideologi så räcker ovanstående för att ta ställning.

Putin är president i Ryssland och det är ryssarna sak att avgöra vem som ska vara det. Jag hoppas att du läste det jag länkade till. Då borde du som jag inse att ingen annan president i Ryssland skulle ha agerat annorlunda. Tvärtom kan jag mycket väl tänka mig en mer aggressiv president.
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Bortsett från allt annat: Vad fan ser du för fördelar med Putins Ryssland jämfört med Europa?
Se ovanstående.
Citera
Medlem
Citat:
Har du hört talas om Stockholmssyndromet?

Du menar alltså att gisslan tycker ryssarna gör rätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Nej, båda länderna gör fel när de anfaller.

Alla länder gör fel när de krigar. Jag tror det blir svårt att hitta något krig som jag tycker är motiverat efter andra världskriget. Under det kalla kriget så fanns det en ideologisk kamp som motiverade båda sidorna, men även om man tycker att en ideologi är bättre än de andra så tycker jag inte att det motiverade de medel man använde. Efter kalla kriget så tycker jag alla krig har varit fel på alla plan. Det finns bättre metoder att nå de mål som användes som skäl/svepskäl för krigen.

Det skriver jag under på.
Så varför letar du ursäkter för Ryssland? De valde att starta detta invasionskriget och det 2014.
Citera
2022-03-16, 08:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Tror du Magdalena och kungen skulle hålla presskonferens och säga: Vi struntar i gisslan skjut dem bara.

Nej. Men det skulle inte heller Zelenskyj göra.
Citera
2022-03-16, 08:40
Medlem
För att ett krig skall vinnas så måste de ekonomiska,sociala samt rent militära fälten vinnas.
Ryssland är helt chanslöst angående de två första.
Angående det rent militära så kommer inte Ryssland heller att klara av det på litet sikt.

Poo-tin satte sig i den ukrainska råttfällan,och nu finns det ingen väg ut för honom.
Vladimir Pootin..dead man walking.
Citera
2022-03-16, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegaming
Du menar alltså att gisslan tycker ryssarna gör rätt?

Inte att ryssarna gör rätt, men åtminstone att Ukraina hör fel som fortsätter ett meningslöst krig som inte går att vinna och offrar sin egen befolkning och accepterar enorma materiella skador.
Citera
2022-03-16, 08:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Du kan ju kolla på kartor om du vill. Det är nog bäst att du väljer ut dem själv, liksom du själv väljer att dra de slutsatser du förmår att dra.

Kriget avgörs på marken, alltså vare sig på nätet eller i en flashbacktråd.

Va? Har det varit ett debattämne tills nu?

Desto sämre för ryssarna då som kör fast så fort de lämnar vägnätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in