Citat:
Ursprungligen postat av
Noone1
När Ukraina faktiskt börjar ta tillbaka territorium så är kriget över.
Än så länge maler ryssarna på framåt. Sakta men dock enligt alla kartor.
Jag ser inte hur det kan hända med mindre han får flygunderstöd ngn stans ifrån Ukrainaren .
Nu vet inte jag eller väl andra heller hur det går med förluster och försörjning av nytt materiel och folk
Men dom bitarna var Rysslands stora fördel under andra världskriget. Mannar + Materiel skaffade man.
Skulle Kina komma med trupp då finns det hur mycket folk som helst .Dom lär väl inte göra det men hårdvara säljer dom nog gärna och det snabbt.
Dom har i ladorna för 100 000 tals man om inte för miljontals .. direkt ... bara bära ut sätta på tåget
Betalt kan man få i Naturgas Slam Dunk .....
Vad jag sett har inte ryssen folk nog att taga större städer .och det kostar mycket stupade om man försöker.
ngn i Början sade att det behövs 3 ggr fler för att anfalla 6 ggr om det skall ske i stad .
Utan att vara kompetent i detta så om det inte finns vatten /el / mat i belägrade städer .. och ammunitionen tar slut.. vad jag förstår är det inte möjligt klara det så länge
Ute på slätten har väl ryssen mer pansar + flyg. därute känns det svårare för Ukrainare
Så om jag tänker rätt är planen att långsamt metodiskt mala ner infrastruktur och inringa städer till dess att det slocknar .Har för mig det varit så dom gjort i Tjetjenien och väl i Syrien.
Behövs det mer folk .kan han säkert kalla in.