2022-03-16, 00:44
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerbyn
Handen på hjärtat, är det inte det bästa att ta all skit på en gång? Det jag menar är att införa även tunga sanktioner mot även Kina. Svälta ut dom, på det sättet att det i princip blir omöjligt att handla med Kina.

Ja, det kommet innebära att västvärlden går en tuff framtid till mötes. Men det är dags att avgöra vilket samhälle som inte överlever, vi…eller dom…

Har försökt vara neutral och inte skriva så mycket i tråden men i all ärlighet är det så jag känner med. Mest att jag är så trött på det uråldriga systemet pengar, men att ha något annat system eller ens tänka tanken existerar nog inte. Off topic men skönt att någon drog upp det.
Citera
2022-03-16, 00:45
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Handen på hjärtat, är det inte det bästa att ta all skit på en gång? Det jag menar är att införa även tunga sanktioner mot även Kina. Svälta ut dom, på det sättet att det i princip blir omöjligt att handla med Kina.

Ja, det kommet innebära att västvärlden går en tuff framtid till mötes. Men det är dags att avgöra vilket samhälle som inte överlever, vi…eller dom…

Man kan tro att du lever i någon sorts illusion om att "västvärlden" gör allt rätt och är de enda kloka.
Citera
2022-03-16, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Visst, helt sjukt. Men vad har det med denna tråd att göra?

Går du in i trådar om något mord och börjar prata om andra mord också?

Jag bara noterar att USA är en mördare som kan döda vilt och brett och världen tittar åt ett annat håll. Det har skett kontinuerligt sen andra världskriget. Och det bör ständigt påpekas.
Känns relevant att påpeka nu när USA som vanligt agerar moralisk världspolis.
En mördare säger att en annan mördare är hemsk, typ.
Citera
2022-03-16, 00:49
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
298 mördade separatisterna på MH17.
En icke försumbar del har dödats av minor eller hantering av explosiva varor.

"Between 2014 and 2021, AOAV recorded 5,242 deaths and injuries in Ukraine, including 2,704 civilians and 2,538 armed actors and security personnel. Of the civilian casualties recorded, 2,381 (88%) were caused by explosive weapon use in populated areas."

"In many instances of shelling since 2014, the perpetrator has not been identified, but where they have, Ukrainian separatist forces have been responsible for at least 667 civilian casualties and Ukraine for 783."

Det är nog ingen större skillnad på hur många civila som dödats av separatisterna/ryssarna och Ukraina.
Ukraina valde inte detta krig. De blev attackerade och tvingades försvara sig. Man kan dock tycka att en statsmakt borde gjort mer för att undvika civila offer.
Det har dött många fler än så, omkring 14000. Ungefär lika många militanta separatister, som militanta ukrainska soldater, som civila. Av gruppen civila så har merparten dött på de områden kontrollerade av separatister av soldaterna på den ukrainska sidan.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Lite tisslande och tasslande på Twitter om ukrainska motoffensiver nu under natten. Ej bekräftat.

https://twitter.com/sentdefender/status/1503871433411280896
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Nu när Disney har dragit sig ur Ryssland klassas Kalle Anka som nazist. Putin är ett geni.
Du och Trump tänker lika.
Citera
2022-03-16, 00:52
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
När Ukraina faktiskt börjar ta tillbaka territorium så är kriget över.

Än så länge maler ryssarna på framåt. Sakta men dock enligt alla kartor.

Det cirkulerar många rykten nu om motoffensiv och ryssen backar under kaos.
Citera
2022-03-16, 00:53
Medlem
bullerbyns avatar
Citat:
Man kan tro att du lever i någon sorts illusion om att "västvärlden" gör allt rätt och är de enda kloka.

Skiter faktiskt i det, jag lever i västvärlden och tycker både ryssland och kina är värdelösa diktaturer som inte borde existera. Om du tycker annorlunda, flytta.
Citera
2022-03-16, 00:54
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Tror du Ukraina går med på att släppa Krim? Utbrytarregionerna kan jag köpa, men att Krim ska vara Ryskt har jag svårt att förstå.
De gjorde ett val i Krim med. Det är ingen med en gnutta kunskap i ämnet som tror att befolkningen i Krim hellre vill tillhöra Ukraina än Ryssland.

Om vi hade fostrat en världsordning där vi respekterade internationella avtal före stormakternas realpolitiska mål och värnade om länders suveränitet så hade du haft ett starkare argument, men nu lever vi inte i den världen. Tyvärr har Sverige urholkat både vår neutralitetspolitik och vår trovärdighet när det kommer till internationell rätt efter att det kalla kriget tog slut.

Jag hoppas att Sverige återgår till den neutralitetspolitik samt att arbeta igen för fred och stabilitet i världen, vilket historiskt har tjänat oss väl och även bidrog något för att göra världen bättre.
Citera
2022-03-16, 00:54
Medlem
Ex Green Berets och NAVY SEALS dödade i Ukraina

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1503871220755877893?t=PsTdnzCsYXKBCVfyVi8lTQ&s=19

Idioti helt enkelt.
Citera
2022-03-16, 00:55
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Skiter faktiskt i det, jag lever i västvärlden och tycker både ryssland och kina är värdelösa diktaturer som inte borde existera. Om du tycker annorlunda, flytta.

Jag är en sån där jobbig person som kan hålla flera tankar i luften samtidigt. Det jag skrev innebär verkligen inte att jag hyllar Ryssland och Kina.
Citera
2022-03-16, 00:58
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Du och Trump tänker lika.
Trump, är det han på TV2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto