2022-03-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Precis!!! Där har du skillnaden. En normal person (kanske även jag) skulle stampa sönder mobilen... Men det är en jäkla skillnad på att gå in hämta en hagelbrakare och skjuta nån i bröstet!
Det gör inte en normal funtad människa

Jag har hela tiden varit övertygad om att det ligger någonting mer bakom skjutningen, Emils filmande blev den utlösande faktorn som fick topplocket att ryka på Lydia, Och jag måste få citera Carinah78 sitt svar till mej för en vecka sen. Om inte Emil hade haft alkohol problem så skulle han inte ha beblandat sej med en sådan som Lydia, kanske inte, men det får vi aldrig svar på. Då gäller väl också att om Lydia hade varit nykter så tror jag inte att hon skulle ha skjutit Emil. Och som Carinah78 skriver, omdömet är inte det bästa när alkoholen flödar.
2022-03-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag har hela tiden varit övertygad om att det ligger någonting mer bakom skjutningen, Emils filmande blev den utlösande faktorn som fick topplocket att ryka på Lydia, Och jag måste få citera Carinah78 sitt svar till mej för en vecka sen. Om inte Emil hade haft alkohol problem så skulle han inte ha beblandat sej med en sådan som Lydia, kanske inte, men det får vi aldrig svar på. Då gäller väl också att om Lydia hade varit nykter så tror jag inte att hon skulle ha skjutit Emil. Och som Carinah78 skriver, omdömet är inte det bästa när alkoholen flödar.

Jag är inne på samma spår faktiskt. Och att "topplocket" går på Lydia är orsaken till att hon får en psykos.
Det är vad jag tror och misstänker varje fall.
2022-03-15, 21:19
Medlem
Citat:
Lydia är en kvinna med psykiska problem och personlighetsstörning. I hennes värld så kanske allt vart katastrof bara för att hon blev av med sin fasta punkt.. Och han som hon säger (enligt fupen) att hon älskar avvisar henne.
Sen tror jag precis som dig.. Alkoholen är nog den avgörande boven i det hela. Ingen av dom hade säkert det bästa omdömet och betedde sig säkert inte speciellt vettigt i fyllan och villan.
Men jag hävdar ändå. Hur mycket man än blir provocerad och hur full man än är! så är det bevis på galenskap och vansinne att gå och hämta en bössa i ett vapenskåp. Stå och prata med bössan på axeln i flera minuter och sen lyfta bössan och skjuta den som man säger sig älska i bröstet.!!
Det gör inte en normal människa. Hur full eller provocerad man än är!
2022-03-15, 21:34
Medlem
Citat:
Lydia är en kvinna med psykiska problem och personlighetsstörning. I hennes värld så kanske allt vart katastrof bara för att hon blev av med sin fasta punkt.. Och han som hon säger (enligt fupen) att hon älskar avvisar henne.
Sen tror jag precis som dig.. Alkoholen är nog den avgörande boven i det hela. Ingen av dom hade säkert det bästa omdömet och betedde sig säkert inte speciellt vettigt i fyllan och villan.
Men jag hävdar ändå. Hur mycket man än blir provocerad och hur full man än är! så är det bevis på galenskap och vansinne att gå och hämta en bössa i ett vapenskåp. Stå och prata med bössan på axeln i flera minuter och sen lyfta bössan och skjuta den som man säger sig älska i bröstet.!!
Det gör inte en normal människa. Hur full eller provocerad man än är!

Kanske du borde läsa på vad en psykos är och hur det är. Då kanske du förstår vad man menar?
2022-03-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Jag är inne på samma spår faktiskt. Och att "topplocket" går på Lydia är orsaken till att hon får en psykos.
Det är vad jag tror och misstänker varje fall.

Tack för att du tänker i samma banor som mej, Att Emil filmade Lydia blev droppen för Lydia, resultatet av ett långvarigt missbruk av bägge parter ledde fram till denna hemska kväll, Att hon blev dömd till 18 år är ett rent hån mot all förnuft, Det finns ett färskt mord från -18 där kvinnan blev mördad med 17 slag och rättsläkaren vittnade om att kvinnan kan ha levt upp till en timma innan hon dog,,, Förövaren blev dömd till 18 år i HR så enligt min mening blev Lydia helt klart fel dömd.
2022-03-15, 22:10
Medlem
Citat:
Tack för att du tänker i samma banor som mej, Att Emil filmade Lydia blev droppen för Lydia, resultatet av ett långvarigt missbruk av bägge parter ledde fram till denna hemska kväll, Att hon blev dömd till 18 år är ett rent hån mot all förnuft, Det finns ett färskt mord från -18 där kvinnan blev mördad med 17 slag och rättsläkaren vittnade om att kvinnan kan ha levt upp till en timma innan hon dog,,, Förövaren blev dömd till 18 år i HR så enligt min mening blev Lydia helt klart fel dömd.

Ja jag kan tänka mig att hon inte hade det så lätt heller, att Emil säkert utnyttjade situationen om man säger så.
Vore inte första gången liksom.
Ja med tanke på att Lydia trots allt inte hade något motiv, inget uppsåt, inte flydde, ej heller försökte sabba utredningen, så kan jag tycka att 12-14 år hade varit mer rimligt enligt min mening.
2022-03-15, 22:12
Medlem
Citat:
Kanske du borde läsa på vad en psykos är och hur det är. Då kanske du förstår vad man menar?
Vilken man? Är det inte vad DU menar?
Jag förstår vad du/man menar men jag har en annan åsikt än dig. Jag skrev ovan vad jag tror. Men du kanske inte förstod?
Och jag tror inte du är den som är kapabel att sätta diagnos på Lydia
2022-03-15, 22:17
Medlem
Citat:
Vilken man? Är det inte vad DU menar?
Jag förstår vad du/man menar men jag har en annan åsikt än dig. Jag skrev ovan vad jag tror. Men du kanske inte förstod?
Och jag tror inte du är den som är kapabel att sätta diagnos på Lydia

Förstår att du har svårt att förstå. Jag skrev man då det är fler än bara jag som tror att det KAN vara en psykos inblandat.
Jag har heller aldrig sätt någon diagnos på Lydia, jag har skrivit att "JAG TROR", men du kanske inte kan läsa?
2022-03-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ja jag kan tänka mig att hon inte hade det så lätt heller, att Emil säkert utnyttjade situationen om man säger så.
Vore inte första gången liksom.
Ja med tanke på att Lydia trots allt inte hade något motiv, inget uppsåt, inte flydde, ej heller försökte sabba utredningen, så kan jag tycka att 12-14 år hade varit mer rimligt enligt min mening.

Exakt det fanns inget motiv och det är en klar indikation på att straffet skulle ha hamnat på skalan 10-12 år, kom ihåg en sak att 1979 så hade Lydia blivit dömd för dråp vid hastigt mod som skulle ha gett henne 2-4 år i runda slängar. Men 18 år NEJ helt fel straff enligt mej.
2022-03-16, 00:26
Avslutad
Sitter hon i fängelse nu????
2022-03-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Varför folk reagerade utanför detta medium, är för att du skrev fel stad och du avslöjade dig själv.
Den som avslöjade sig var du som uppenbarligen känner Ulf.
2022-03-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Den som avslöjade sig var du som uppenbarligen känner Ulf.
Dessutom har mannen i fråga Instagram där man hittar flera gemensamma nämnare med Lydia Barth.
Frågan är vad hans syfte är med att ställa ledande frågor tillsammans med ljudfilen han la ut på you tube
I dessa tider är ju desinformation ett väl använt begrepp.
Varför vill man få Lydia Barth till ett offer? Istället för att acceptera att hon har/har haft STORA problem länge.
Tillsammans med alkohol vart hon en tickande bomb

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in