Citat:
Ursprungligen postat av
Hans66
Jag har hela tiden varit övertygad om att det ligger någonting mer bakom skjutningen, Emils filmande blev den utlösande faktorn som fick topplocket att ryka på Lydia, Och jag måste få citera Carinah78 sitt svar till mej för en vecka sen. Om inte Emil hade haft alkohol problem så skulle han inte ha beblandat sej med en sådan som Lydia, kanske inte, men det får vi aldrig svar på. Då gäller väl också att om Lydia hade varit nykter så tror jag inte att hon skulle ha skjutit Emil. Och som Carinah78 skriver, omdömet är inte det bästa när alkoholen flödar.
Lydia är en kvinna med psykiska problem och personlighetsstörning. I hennes värld så kanske allt vart katastrof bara för att hon blev av med sin fasta punkt.. Och han som hon säger (enligt fupen) att hon älskar avvisar henne.
Sen tror jag precis som dig.. Alkoholen är nog den avgörande boven i det hela. Ingen av dom hade säkert det bästa omdömet och betedde sig säkert inte speciellt vettigt i fyllan och villan.
Men jag hävdar ändå. Hur mycket man än blir provocerad och hur full man än är! så är det bevis på galenskap och vansinne att gå och hämta en bössa i ett vapenskåp. Stå och prata med bössan på axeln i flera minuter och sen lyfta bössan och skjuta den som man säger sig älska i bröstet.!!
Det gör inte en normal människa. Hur full eller provocerad man än är!