2022-03-15, 18:08
Medlem
jararvs avatar
Om det finns Satan och diverse Gudar måste väl ändå Satan grymmare?

Jag är ateist eftersom Gudar aldrig lyssnade bönen börjar tro.
Citera
2022-03-15, 18:16
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Käre lejongadden. Vill du vara snäll att förklara lite mer ingående vad du menar här?

Det kan jag göra.

"Tro du att Jesus är en människa som dog på korset lever du i lögn"
Det jag menar är att tiden som Jesus korsfästes är en tid som mäktiga människor runt om i världen satte Satans plan i drift där de gemensamt påstod att Jesus var en människa som dog på korset. De spred desinformation för att vilseleda människorna för att de skulle göra de svaga och det skulle bli lättare att härska över alla människor.

"Det är Satan som korsfäste Jesus som människa."
Jesus är Sanningen. Det betyder att på svenska heter det Sanningen, och på ett gammalt språk(vet ej vilket) heter det Jesus. Den som väljer sanningen idag bli befriad från synder, uppfostrad för att komma närmre ett allvetande. Du kan se människa som en växt som gro, människan växer för att senare komma till blomm. När människa verkligen börja blomstra är den Jesus. Vi kan säga att människoblomman heter Jesus. Självklart kan människan gro i dåliga förhållande som troligtvis leder till att den vissna(bli vilsen).

Gud påstå sig vara 1000, öppna en bild i paint på 1000x1000 pixlar. Position 500, 250px dra du två linje, ett till nedre vänster hörn och ett till nedre höger hörn. Där har du en liksidig triangel. Från position 333, 500px dra du ett sträck till position 666, 500px. Sedan dra du ett rak sträck från tränagelns högsta punkt ner till triangeln botten. Här har du sanningen om vad Jesus korset symbolisera.

Här är den bilden: https://postimg.cc/8jhJxQS0/a9982330
Citera
2022-03-15, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lejongadden
Det kan jag göra.

"Tro du att Jesus är en människa som dog på korset lever du i lögn"
Det jag menar är att tiden som Jesus korsfästes är en tid som mäktiga människor runt om i världen satte Satans plan i drift där de gemensamt påstod att Jesus var en människa som dog på korset. De spred desinformation för att vilseleda människorna för att de skulle göra de svaga och det skulle bli lättare att härska över alla människor.
Menar du att folk ljög om att Jesus endast var människa? Eller förnekar du att Jesus dog på korset?
Jag har svårt att förstå vad du menar.
Citat:
"Det är Satan som korsfäste Jesus som människa."
Jesus är Sanningen. Det betyder att på svenska heter det Sanningen, och på ett gammalt språk(vet ej vilket) heter det Jesus. Den som väljer sanningen idag bli befriad från synder, uppfostrad för att komma närmre ett allvetande. Du kan se människa som en växt som gro, människan växer för att senare komma till blomm. När människa verkligen börja blomstra är den Jesus. Vi kan säga att människoblomman heter Jesus. Självklart kan människan gro i dåliga förhållande som troligtvis leder till att den vissna(bli vilsen).
Jesus är sanningen, ja. Resten av stycket låter som hämtat från random new-age-doktrin.
Citat:
Gud påstå sig vara 1000, öppna en bild i paint på 1000x1000 pixlar. Position 500, 250px dra du två linje, ett till nedre vänster hörn och ett till nedre höger hörn. Där har du en liksidig triangel. Från position 333, 500px dra du ett sträck till position 666, 500px. Sedan dra du ett rak sträck från tränagelns högsta punkt ner till triangeln botten. Här har du sanningen om vad Jesus korset symbolisera.

Här är den bilden: https://postimg.cc/8jhJxQS0/a9982330
Var någonstans påstår sig Gud vara 1000? Tusen vadå?
Och nej, korset är inte en satanistsymbol.
Citera
2022-03-15, 20:13
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Menar du att folk ljög om att Jesus endast var människa? Eller förnekar du att Jesus dog på korset?
Jag har svårt att förstå vad du menar.

Jesus är sanningen, ja. Resten av stycket låter som hämtat från random new-age-doktrin.

Var någonstans påstår sig Gud vara 1000? Tusen vadå?
Och nej, korset är inte en satanistsymbol.

Jag menar att Jesus är en människan i sin fullaste blom. Den människa som lyckas blomstra ha också fått ta del av den äkta lyckan som den är menad för att hitta. Jag förnekar inte att Jesus dog på Korset, jag förnekar att Jesus dog som människa på korset. Jag påstå att alla människor är menade för att finna den lyckan Jesus leder oss till, samtidigt som Jesus är den lyckan. Om Jesus är Sanningen betyder det att människans väg är att vandra genom Sanningen.

Min ledare hänger inte död på ett kors! Min ledare har uppfostrat mig till att skapa rättvisa. Det är Sanningen som har tillfredsställer min själ.

Ta ett förstoringsglas och kolla närmare på Sanningen kommer du förstå vem Jesus är. Sanningen uppenbara sig alla, men avslöjar sig om man söker Sanningen på djupet. Sluta förneka mig, för den som gör det har svårt att hålla sig till Sanningen.

Satan härska genom att söndra!

Läs om marxism och postmodernism. Satans tecken är en liksidig triangel som pekar ner mot helvetet medans Guds triangel pekar upp mot himlen. Fråga dig själv var din pil pekar genom att välja något av det binära. Alltså det som pekar upp är bra och det som pekar ner är dåligt. Här har du några exempel: Kärlek eller hat? Ljus eller mörker? Lycklig eller olycklig? Gemenskap eller ensam? Död eller levande?
Senast redigerad av lejongadden 2022-03-15 kl. 20:17.
Citera
2022-03-15, 20:32
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Occult skräpprat. I sista tiden är det som när Moses kämpade mot faraos magiker, dvs. Guds makt mot den occulta (den ondes) makt. Occultismen är idag väldigt närvarande i film, serier etc.

Andra Thessalonikerbrevet 5:22-24
Abstain from all appearance of evil.

Typiskt exempel på hur Satan fungera.. Härska genom att söndra. Läser en kommentar och fördömer mig direkt enbart för man inte förstå. Buddismen säger att fördomar gör en olycklig!

Kolla på SlussenSTHLM, genom att ge mig chansen att vilja förstå innan han dömer mig gör han till en open minded person. Vad säger Sanningen? Ska vi vara open eller closed minded?
Citera
2022-03-15, 21:06
Medlem
lejongaddens avatar
Satans värld = Härska genom att söndra
Han låter oss luras genom att få oss tro att vi är fria bara för vi lever i ett demokratiskt land. Vi är inte fria eftersom vi är beroende av det "System" vi lever i. Många skulle dö om systemet upphörde, dvs maten kommer inte in, elen försvinner, bränslet försvinner.

Satans plan har alltid varit att ta över rollen som Gud! Det har gjorts genom att först korsfästa Jesus, dvs förgöra Jesus genom att påstå att Jesus är någon annan. Det kommer vända människorna emot varandra och Satan kan jobba ostört med att fullfölja sin plan.

Det andra är att korrumpera sig med likasinnade för att sedan sprida sig över världens länder. Där de ska lova guld och gröna skogar till de kungar genom att ta på sig ansvaret för att rättvisan följs av landets befolkning. Detta är vår kära Stat som har som uppgift att värna om medborgarna och deras säkerhet. Få dem att tro att de är goda genom att döma de onda.

Sanningen är att Staten har haft en uppgift och det är att styra samhället i den riktning som Satan vill. Alltså i en riktning som ge Satan mer makt. Statens huvuduppgift är att göra människan beroende av det system vi lever i. Pengar är Satans skapelse och många har låtit sig luras genom att anskaffat en skuld till han. "Ät inte från de förbjuda äpplet"
De ska finnas många himlar i den sista tiden och den som jagar lyckan med pengar lever i en falsk himlen.

Jesus kommer i den sista tiden och i sista tiden kommer Jesus att uppenbara sig genom att avslöja Sanningen. dvs att den nuvarande makten jobbar hårt för att få människan att ifrågasätta det samhället som systemet skapat, och genom detta sättet kan sanningen avslöja sig. Alltså kommer Jesus(Sanningen) i den sista tiden.
Citera
2022-03-16, 01:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Satans värld = Härska genom att söndra
Han låter oss luras genom att få oss tro att vi är fria bara för vi lever i ett demokratiskt land. Vi är inte fria eftersom vi är beroende av det "System" vi lever i. Många skulle dö om systemet upphörde, dvs maten kommer inte in, elen försvinner, bränslet försvinner.

Satans plan har alltid varit att ta över rollen som Gud! Det har gjorts genom att först korsfästa Jesus, dvs förgöra Jesus genom att påstå att Jesus är någon annan. Det kommer vända människorna emot varandra och Satan kan jobba ostört med att fullfölja sin plan.

Det andra är att korrumpera sig med likasinnade för att sedan sprida sig över världens länder. Där de ska lova guld och gröna skogar till de kungar genom att ta på sig ansvaret för att rättvisan följs av landets befolkning. Detta är vår kära Stat som har som uppgift att värna om medborgarna och deras säkerhet. Få dem att tro att de är goda genom att döma de onda.

Sanningen är att Staten har haft en uppgift och det är att styra samhället i den riktning som Satan vill. Alltså i en riktning som ge Satan mer makt. Statens huvuduppgift är att göra människan beroende av det system vi lever i. Pengar är Satans skapelse och många har låtit sig luras genom att anskaffat en skuld till han. "Ät inte från de förbjuda äpplet"
De ska finnas många himlar i den sista tiden och den som jagar lyckan med pengar lever i en falsk himlen.

Jesus kommer i den sista tiden och i sista tiden kommer Jesus att uppenbara sig genom att avslöja Sanningen. dvs att den nuvarande makten jobbar hårt för att få människan att ifrågasätta det samhället som systemet skapat, och genom detta sättet kan sanningen avslöja sig. Alltså kommer Jesus(Sanningen) i den sista tiden.
Läs evangelierna istället för att hitta på! Gnosis är en lögn. Människor kan inte jämföra sig med Gud och de otaliga ofattbart mäktiga änglar som gör hans vilja.
Citera
2022-03-18, 19:00
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Läs evangelierna istället för att hitta på! Gnosis är en lögn. Människor kan inte jämföra sig med Gud och de otaliga ofattbart mäktiga änglar som gör hans vilja.

Det tror jag med på, jag tror att Guds mäktiga änglar har länge vetat om Satans plan.
Men de evangelier som saknas? Du tro att bibeln är allsmäktig och gå inte att förgöra?
Citera
2022-03-18, 19:28
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

Den här tråden bygger på en massa dogmer vars sanningshalt vare sig styrks eller att dogmen förklaras tuförligt så att TS gör klart vad vederbörande menar. Därmed är det frågan om rent hippie-flum som inte är meningsfullt att ens diskutera.
Citera
2022-03-19, 01:55
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Det tror jag med på, jag tror att Guds mäktiga änglar har länge vetat om Satans plan.
Men de evangelier som saknas? Du tro att bibeln är allsmäktig och gå inte att förgöra?
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Den här tråden bygger på en massa dogmer vars sanningshalt vare sig styrks eller att dogmen förklaras tuförligt så att TS gör klart vad vederbörande menar. Därmed är det frågan om rent hippie-flum som inte är meningsfullt att ens diskutera.
Information har en form och ett innehåll och man kan bedöma båda. De fyra evangelierna bedömer jag beskriva en person Jesus som levde för 2000 år sedan och hans ord och handlingar. De äldsta bevarade fragmenten emotsäger inte detta.

Innehållet måste man ta del av för att det ska kunna diskuteras, men jag anser att det finns många check-points som visar att det inte är ett påhitt och att det inte är det minsta flummigt. Det är visserligen gammalt, men mycket konsekvent.

Att världen är ond betraktar jag som belagt och likaså att vår värld tycks närma sig sitt slut. Jesus förklarar världens utstuderade ondska med att den tillhör Satan, som är en mäktig våldsbenägen och förljugen person, som inte själv bor på jorden utan i en andevärld.

Jesus berättade budskapet för en grupp israeler och sa att det skulle spridas till all världens folk innan slutet.

Jag råder alla att ta del av budskapet och göra en egen bedömning.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-03-19 kl. 02:11.
Citera
2022-03-19, 01:56
Medlem
allseeingeyees avatar
Välkommen till helvetet, bara börja knarka nu då antar jag
Citera
2022-03-19, 02:25
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allseeingeyee
Välkommen till helvetet, bara börja knarka nu då antar jag
Satan tillhandahåller narkotika, men Jesus uppmanar oss att hålla oss rediga och sprida budskapet och hålla ut till slutet, för att inte bli än mer indragna i Satans verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in