Citat:
Ursprungligen postat av
Blutobluto
Jag läser: ”jag vågar inte ta del av andras argument för jag är så investerad i en åsikt nu”.
Jag läser: ”jag vänder på hela den västliga, rättstraditionen att det inte handlar om att bevisa sin oskuld utan precis tvärtom”.
Jag läser, till min stora förvåning: ”jo, visst kör Filter-journalisten en fuling men Skandiamannen ljuger säkert ändå”.
Ridå.
1. Vilket eller vilka argument är det som du refererar till?
Att hänvisa till ethos i form av diverse professorer och att gå till hätska personangrepp är inte mycket till argumentation.
2. Min åsikt är att det befintliga materialet hade räckt för att kalla Skandiamannen till ännu ett förhör, och genomföra en husrannsakan. Det verkar som om utredningen kom fram till samma sak.
Om det hade påträffats något då som hade räckt för att fälla SE är svårt att säga, men inte omöjligt.
Kanske hade man kunnat konstatera att han faktiskt var ett vittne istället, och alla blir nöjda och glada.
3. Har varken läst Filtergängets artiklar eller någon av TP:s utgåvor av boken om Skandiamannen.
Däremot verkar de i en rörelse från PH, till Anér, till Proletären, och diverse foruminlägg long ago, o.s.v.
Nej, min åsikt kom jag fram till genom att under ett par års tid försöka hitta något som säkrar honom som ett vittne, i enlighet med sin berättelse, och varande på platsen, kl. 23:21:XX till cirka 23:35-40.
Inget hundraprocentigt har hittills påträffats. Ridån har således gått upp för nästa akt.
P.S. Det finns tågresenärer som hör utropet i högtalaren på stationen, går förbi ett par-tre TV-skärmar med anvisning om tåg, tid och spår, tittar på den stora displayen vid perrongen, läser skylten på utsidan av tåget, där slutdestinationen står, hör tågvärden ropa ut vart de ska i högtalarsystemet ombord ... Ändå visar det sig att resenären har klivit på fel tåg. Känner du igen dig?