2022-03-15, 11:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Är detta korrekt återgivet eller bara SVT:s egen tolkning av saken? Att Monfils - som brukligt när han vinner en match - slår sig för bröstet och sen pekar på sin hustru på läktaren är väl inte i sig varken en protest mot Ryssland eller mot Medvedev (varför nu han skulle vara symbol för vad regimen i hans hemland tar sig för)?

Citat:
För Monfils var det extra skönt att slå ut en rysk motståndare, eftersom han är gift med den ukrainska tennisstjärnan Elina Svitolina. Efter matchen slog han sig på bröstet och pekade på Svitolina som satt på läktaren. I nästa vecka är Novak Djokovic tillbaka som världsetta.
(SVT Text)
Citera
2022-03-15, 13:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Alcaraz kommer vinna sin första mastertitel(och första titel på HC) i Indian Wells. Som han spelade mot Agut ser jag inte att någon kommer att slå honom.
Citera
2022-03-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Tycker inte att det var oväntat att Medvedev förlorade. Indian Wells är nog den hard court turneringen som passar honom sämst. Fjärde rundan är hans bästa resultat. Nu tappar han dessutom första platsen på rankningen till Novak

Nadal eller Alcaraz lär nog vinna titeln
men Shapovalov kan kanske skapa lite problem för spanjorerna.

Vore ju skumt om någon av de där gruslirarna skulle vinna i Indian wells. Rafa har bara vunnit 3 gånger, och senast var 2013. Men han är ju i bra form och har vunnit alla matcher han spelat i år.
Citera
2022-03-15, 18:31
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vore ju skumt om någon av de där gruslirarna skulle vinna i Indian wells. Rafa har bara vunnit 3 gånger, och senast var 2013. Men han är ju i bra form och har vunnit alla matcher han spelat i år.

Ja förutsättningarna är bra. Han har "bara" vunnit 3 gånger men han har ytterligare en final och många semifinaler så han har ändå trivts bra där ute i öknen genom åren. Det är ju lite speciella förhållanden och ganska långsamt. Alcaraz tror jag dessutom kommer vara ganska dominant på alla typer av Hard court så småningom och även gräset kommer han nog bemästra.

Kyrgios kan bli farlig dock. Han har sett väldigt beslutsam ut i alla tre matcher. Han må vara en pajas men det skulle vara kul att få se honom gå för det och spela sin bästa tennis under en hel säsong.
Senast redigerad av Geographica 2022-03-15 kl. 18:54.
Citera
2022-03-15, 18:50
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Ja och tre gånger är ingen gång, som man brukar säga.
Citera
2022-03-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Ja och tre gånger är ingen gång, som man brukar säga.

För Rafa är ju 3 gånger inte så mycket =)

Har ju tex vunnit i Rom 10 ggr och Madrid 11 ggr
Citera
2022-03-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Alcaraz kommer vinna sin första mastertitel(och första titel på HC) i Indian Wells. Som han spelade mot Agut ser jag inte att någon kommer att slå honom.

Nu ska vi inte säga för mycket. Tvivlar på att han går hela vägen redan nu. Men utan tvekan en stor talang, och potential att bli den stjärna som sporten behöver. Men fortfarande en bit kvar dit.
Citera
2022-03-15, 21:05
Medlem
ingetbranicks avatar
Nu blev det jobbigt. Munar möter Fritz och Minaur möter Paul och jag har ingen aning om vem som är vem
Citera
2022-03-15, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Just det, var det i den vevan som Kyrgios svarade "din mamma" på twitter? Det var nåt tillfälle med Kyrgios-frågestund på twitter, och så dök Ruud upp där som gubben i lådan och undrade vilken som var Kyrgios favoritgrusturnering. "Din mamma", svarade Kyrgios.

Precis. Ruuds fråga var dock helt harmlöst trollande. Rent av ett försoningsförsök, med glimten i ögat. Att han kort kallat Kyrgios en "idiot" var rätt naturligt i kontexten av den matchen, där Kyrgios delvis förstörde Ruuds triumf genom att bli diskvalificerad. Så helt omoget av Kyrgios att reagera aggressivt igen när han frågade om "favorite clay court tournament".

Kyrgios tog upp detta igen under matchen igår: "I hear no talking now. None. Fucking none," sa han vid ett sidbyte:

https://twitter.com/i/web/status/1503598153534222337

Sen sa han dock några snälla ord om honom i segerintervjun.

Typ 80% förstaservar in: killen är svårslagen när han är "on", det går inte att komma undan.

Citat:

Ett försök att dissa Nadal lite subtilt, eller? Som sagt av andra, tre vinster, en final och sex semis. Plus att han var frånvarande i två av de tre senaste upplagorna. Av de som är kvar är han självklart störst favorit, vilket han hade varit i vilken annan Masters som helst också, inklusive Miami och Paris som han aldrig ens vunnit. Jag tror själv inte han vinner denna gång (verkade dessutom ha lite problem med foten igen i senaste matcherna), men han har definitivt bäst odds av de som är kvar. Han må vara en "gruslirare", men han har ändå åtta grand slams fler på HC och gräs än alla andra som är kvar.

Och att han inte vunnit sedan 2013 känns lite underligt att påpeka när han just vann AO efter att inte vunnit den tävlingen sen 2009.

Påminner om han som skrev nyligen att Nadal har noll chans i Wimbledon, och att "massvis" av spelare är större favoriter än vad han är. I verkligheten är bara Djokovic större favorit. För en månad sen hade jag kanske lagt till Zverev också, men han, Medvedev och Tsitsipas verkar ju alla vara lite på dekis för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är detta korrekt återgivet eller bara SVT:s egen tolkning av saken? Att Monfils - som brukligt när han vinner en match - slår sig för bröstet och sen pekar på sin hustru på läktaren är väl inte i sig varken en protest mot Ryssland eller mot Medvedev (varför nu han skulle vara symbol för vad regimen i hans hemland tar sig för)?

(SVT Text)

Vet inte om jag vill svara dig efter ditt funkofoba påhopp på min påstådda autism ( ), men absolut, det där verkar närmast helt taget ur luften, vilket i sammanhanget är rejält fult. Den där segergesten har han ju alltid kört med, och jag är rätt säker på att han är på lika vänskaplig fot med Medvedev som alla andra proffs. Medvedev snackar ju dessutom flytande franska. Det enda jag hittar är följande, som dock ingalunda stöder SVTs fultolkning:
Post his third-round victory over Medvedev, the 35-year-old was asked about how the situation surrounding his wife and family is affecting or inspiring him at the moment. He said, “Yes. It’s not easy to see all my, I don’t know in English, step family.”

Further, he added, “Yeah. I mean, my second family, let’s say, battling. It’s not easy to see my wife a couple weeks ago crying every night. It was tough. You know, it was tough. Of course, I was, and I’m being there for her every day, for her, for the family. Still quite a lot of family still there. It’s tough to describe because I’m in it. I’m in it. And it’s just kind of crazy, you know, when you think about it.”

On trying to manage the situation, Monfils went on to say, “But we try to manage it the best way that we can. And definitely for myself, you know, I try to be the shoulder, to be everything that she can lean on, and definitely to my second family, you know, I do anything for them to make them happy, safe, and everything that I can do.”
Han stöttar Svitolina; men att han skulle göra det genom att spöa Medvedev är rätt jävla långsökt.
Citera
2022-03-15, 22:04
Medlem
Hehe, blev du så ledsen av att någon inte trodde på din evige favorit att du behövde komma med en sån förolämpning? =)

Jag har inte sett en match i den här turneringen, jag bara gav en spontan kommentar när jag såg de nämnda namnen.
Citera
2022-03-15, 22:32
Avslutad
Citat:
Hehe, blev du så ledsen av att någon inte trodde på din evige favorit att du behövde komma med en sån förolämpning? =)

Jag har inte sett en match i den här turneringen, jag bara gav en spontan kommentar när jag såg de nämnda namnen.

Var väl ingen förolämpning där? Här är vi alla som i en stor varm familj, så bara positive vibes all around. Jag bryr mig ärligt talat inte om att tjafsa särskilt mycket om vem som är bäst av Nadal, Federer och Djokovic, även om det alltid är kul att jämföra lite. Men du är ju en kunnig filur, så det slog mig som lite udda att uttrycka förundran över att en spelare som just vunnit tre HC-turneringar på raken, varav en GS, och som har klart bäst record historiskt i denna turnering av dem som är kvar, har en chans att vinna.

Tror dock han får det mycket svårt mot Opelka eller senare eventuellt Kyrgios eller Alcaraz.
Citera
2022-03-16, 16:12
Bannlyst
Har en känsla av att Nadals fina svit tar slut idag mot Opelka. Segersiffrorna blir naturligtvis 7-6 7-6.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in