2022-03-15, 00:41
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Min nya favoritchips är OLW:s Big Cuts med havssalt och svartpeppar. Jäklar va goda de. Jag var dock inget fan av den gamla pepparchipsen på grund av att de var så jävla överdrivet pepprade medan dessa är tillräckligt och har lagom med svartpeppar.

De är jävligt goda och de bästa att dippa
Citera
2022-03-15, 16:00
Medlem
Äter normalt inte chips men sista tiden har jag ständigt en påse hemma så jag kan ta en näve Salt och Vinägerchips.
De har kommit och gått de senaste 20 åren men verkar som de nu är med i det fasta sortimentet.
Citera
2022-03-15, 17:35
Medlem
lilla-ks avatar
Gillar Estrella lättsaltade nätchips
Citera
2022-03-15, 19:20
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag är glad att den gamla klassikern BBQ är tillbaka, en av mina favoriter. Jag inte ätit chips på 10 år sedan den försvann (nä, nu hittar jag på).

smakar de som de gamla bbq chipsen Estrella hade op 80-90 talet?
Citera
2022-03-15, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
smakar de som de gamla bbq chipsen Estrella hade op 80-90 talet?

Kryddmässigt tyckte jag de smakade ungefär som innan ja. Men chipsen idag kommer aldrig smaka exakt som de gjorde förr, för man har ändrat saker som t.ex. vilken olja man friterar i (har jag för mig, något har man ändrat i alla fall).
Citera
2022-03-19, 16:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-k
Gillar Estrella lättsaltade nätchips
Nätchips? Hur ser dom ut?
Citera
2022-03-19, 17:14
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Nätchips? Hur ser dom ut?
Som nät
Citera
2022-03-19, 19:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilla-k
Som nät
Ja sånna, finns inte dom i fler smaker?
Citera
2022-03-19, 20:22
Medlem
lilla-ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja sånna, finns inte dom i fler smaker?
Japp
Citera
2022-04-09, 17:44
Medlem
Sladdarens avatar
Spring edition - Yoghurt Rödlök & Chili

Direkt det kommer till viss syrliga chips med lök och chili kan det nästan alldrig gå fel
Tror den kan bli kvar men inte helt säker

Visst var det så att för flera år sen var 300 gr i storpåsarna som gällde, sen blev det 270 gr och nu på denna påse är det 250 gr. Upptäckte det ganska nyss att det var 250 gr

Så de smygsänkte 20 gr istället för att höja priset (som bekant är att livsmedelspriser höjs i mångt och mycket 10%) pga sämre välfärd etc.

jaja iaf så kan det vara gott med en Tzatsiki till som dipp eller bara filmjölk som dipp

(jag testar varje chips jag kommer över i lokala affären iaf) svårt att låta bli att testa nån ny smak när man liks står framför påsen i butiken
Citera
2022-04-09, 22:30
Medlem
HasseBanans avatar
Estrellas västkustchips, Ranch & sourcream är en ny favorit.

Däremot blev jag riktigt besviken på deras Cheddar & sourcream. De hade tillochmed svagare smak än de lättsaltade chipsen.
Citera
2022-05-09, 16:29
Medlem
Sladdarens avatar
Estrellas gräslök och chili

En ny chips ifrån märket. Den är god har bra crisp och en lite chilismak där med gräslöken. Tror den kunde ha blivit tom godare med lite sourcreme och vitlöksmak till ochså eller ett sådan dipp

Jag provar alla möjliga chips iaf men sitter inte å beställer efter dom men det jag kommer över iaf testar jag (dock alldrig pringles med artificella smaker) köper dom alldrig. Grillchips ifrån OLW är svårslaget iaf och dill med gräslökschips klassikerna. Gårdchips / Lantchips är bra ochså friterat med omsorg
Senast redigerad av Sladdaren 2022-05-09 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in