2015-09-29, 19:21
Medlem
searchfunctions avatar
Köpte några chips från Coop som var underbart goda men nu verkar de inte ha dem längre?
Påsen hade blå färg och jag tror att det stod 'Dipp chips'. Jag har även för mig att det inte var från OLW eller Estrella, utan faktiskt Coop men jag kan såklart missminna mig.
Någon som har lite information om dem, finns de kvar i Coop affärer nära någon? Har de totalt slutat med dem?

Edit: Har kollat på Coops nätbutik men hittar dem inte...
Senast redigerad av searchfunction 2015-09-29 kl. 19:31.
Citera
2015-09-29, 20:19
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsmus
Någon som har provat på Estrellas nyligen lanserade "limited edition" chipssmaker under temat "Årets Skörd"? Smakerna är då Ramslök & Gräddfil och Skogssvamp & Örter. Jag har själv köpt och testat en påse med Ramslök & Gräddfil, tyckte de var goda! Vad säger ni andra som har testat de nya smakerna?
Svampen är lika oätlig som förra gången.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-09-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadsmus
Någon som har provat på Estrellas nyligen lanserade "limited edition" chipssmaker under temat "Årets Skörd"? Smakerna är då Ramslök & Gräddfil och Skogssvamp & Örter. Jag har själv köpt och testat en påse med Ramslök & Gräddfil, tyckte de var goda! Vad säger ni andra som har testat de nya smakerna?

Har också testat ramslök och gräddfil, tyckte de smakade mycket gott. Har för mig att de hade påsarna med "nyskördat" även förra hösten och att de var svåra att få tag på efter någon månad. Mitt tips är därför att du bunkrar upp lite.
Citera
2015-09-30, 00:59
Medlem
Takiidas avatar
Dillchips. OLW:s innan de gjorde om den.

/Takiida
Citera
2015-09-30, 02:30
Medlem
Lightnights avatar
Jag har på senare tid börjat testa lite fler billiga chipsmärken, typ Ica, Coop och Lidl. Dessa duger bra och är i många fall bättre än Estrella och OLW.
Citera
2015-09-30, 07:48
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag har på senare tid börjat testa lite fler billiga chipsmärken, typ Ica, Coop och Lidl. Dessa duger bra och är i många fall bättre än Estrella och OLW.
Jag visste inte att Lidl hade ett eget märke. Har testat Ica´s dillchips, den var inte så god.

/Takiida
Citera
2015-09-30, 08:18
Medlem
Chipsen jag alltid återkommer till är Estrellas vanliga lättsaltade potatischips tycker fakiskt dom är väldigt goda i all sin enkelhet ibland kan det vara gött med nån dipp till dom flesta andra smaker blir snabbt uttjatade och ger mig en allmän "meh" känsla man tröttnar snabbt framförallt på denna sourcream som ska vara i precis allt idag
MEN Lays har eller åtminstonde hade en serie med "sensation" chips eller nåt sånt där har för mig det var vita påsar som skulle se lite lyxiga ut.
Där fanns det en smak som hette "Roasted chicken and thyme" (Rostad kyckling med timjan)
och det är dom godaste chips jag någonsin ätit! Till mitt stora förtret har jag aldrig lyckats hitta dom här i sverige. Men när jag varit i england har jag frossat dom.
Haha jag köpte med mig flera påsar hem varje gång jag var över
(var rätt ofta när dfds båten gick till Newcastle från Göteborg)
Nu var det flera år sen sist men hade kunnat betala rätt mycket för att smaka sådana chips igen
Citera
2015-09-30, 11:20
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Jag visste inte att Lidl hade ett eget märke. Har testat Ica´s dillchips, den var inte så god.

/Takiida

Jag tror att de bara säljs på Lidl. Märket heter i alla fall Crusti Croc.
Citera
2015-09-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takiida
Dillchips. OLW:s innan de gjorde om den.

/Takiida
När ungefär gjordes de om?
Jag äter sällan dillchips men åt dem i helgen och tyckte mig känna igen smaken.
Men jag äter sällan annat än Lays lättsaltade.
Citera
2015-09-30, 20:32
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timetoclimbfaster
De nya chipsen med Capricciosa-smak.

http://gotterian.se/wp-content/uploads/2015/09/olw-cappricciosa-chips.png

Har de "rätt" smak då? De flesta verkar tycka att de är smaklösa.
Citera
2015-10-01, 02:23
Medlem
Takiidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
När ungefär gjordes de om?
Jag äter sällan dillchips men åt dem i helgen och tyckte mig känna igen smaken.
Men jag äter sällan annat än Lays lättsaltade.
För några månader sen, fick ny förpackning samtidigt.

/Takiida
Citera
2015-10-01, 15:37
Medlem
Jonssons gjorda på mandelpotatis är ta mig tusan chips i sin fulländning. Ganska liten påse dessutom så man slipper att bli (alltför) fet på kuppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in