Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Intressant tanke någon skrev om Patrik Sjöberg vore pedofil. Skulle inte helt förvåna mig ändå, minns ett avsnitt av Law & Order där en man också var väldigt engagerad i predatorjakt efter lokala peddosar där han bodde, han hjälpte barn med självförsvarskurser etc. Sen visade sig att han var värsta superpeddot
...
Kanske kan vara värt att komma ihåg att Law & Order inte är någon dokumentärserie. Jag tror mer att Sjöberg fortfarande lider av sina egna trauman från barndomen och gör sitt bästa, efter egen förmåga, för att bearbeta dem. Hur lyckade hans metoder är kan diskuteras, men jag hoppas att han utöver att filma diverse snuskgubbar och sälja t-shirts även får någon slags terapi.
Samtidigt finns det förstås sexualbrottslingar som jobbar hårt på att presentera en respektabel yta utåt medan de i själva verket allt annat än lever som de lär. Göran "Kapten Klänning" Lindberg är väl ett svenskt typexempel på den strategin..
Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Precis, det är uppsåtet som räknas. Med tanke på hur extremt korkade och sexfixerade de som hängs ut av Dumpen är så ifrågasätter jag precis detta. Finns det verkligen ett uppsåt när det är så uppenbart för varje tänkande människa att den typen av offer som Dumpen försöker efterlikna i praktiken inte existerar? Gubbarna har inga förutsättningar att lyckas, så det blir som att begå ett mordförsök med en vattenpistol.
Ptja, uppsåt finns väl, men kanske inte riktigt det uppsåt som man kan förledas att tro. Jag skulle nog säga att jag, åtminstone delvis, delar din analys av de som trillar dit. Korkade, sexfixerade och desperata känns som en ganska bra beskrivning och det skulle inte förvåna mig om dessa gubbar skickar "dickpics" till allt som rör sig. Onekligen lågt hängande frukt.