2022-03-15, 10:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Ðet handlar inte om att det inte är ett barn bakom konversationen eller att gäddorna inte har begått något brott!

Det handlar om att det dumpen gör är att hänga ut potentiella gärningsmän som utan tvekan hade mött upp ett barn för att våldta.
Det visar dem ju inte minst genom att dyka upp på den förutbestämda mötesplatsen.
Allt annat är oväsentligt gällande förövare/Offer.

Förresten är det någon som har namnet eller ännu hellre adressen till den lilla kantiga äckliga baskern som "Tränat" sin dotter sedan tidig ålder.

Ser fram emot att få veta hans namn då han har en rejäl knogmacka att vänta från en viss person!

Allt dessa Gäddor gör på chatten som vi har tagit del av är vidrigt. Men det mest allvarliga i det hela är just att dom bestämmer träff och även infinner sej där. Det har alltså funnits gott om tid att besinna sej, att tänka till och välja att avstå. Trots betänketid så väljer dom att ta sej till platsen för att begå övergrepp.
Citera
2022-03-15, 10:28
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Intressant tanke någon skrev om Patrik Sjöberg vore pedofil. Skulle inte helt förvåna mig ändå, minns ett avsnitt av Law & Order där en man också var väldigt engagerad i predatorjakt efter lokala peddosar där han bodde, han hjälpte barn med självförsvarskurser etc. Sen visade sig att han var värsta superpeddot

lol!!! vilket jävla miffo, så nice att hen är uthängd

Han måste gjort nån mer skit för generellt så får banker inte neka folk bankkonto i Sverige oavsett hur skuldsatta och utblottade de är.
Nu vet jag inte alla omständigheter men att han gjort felaktigheter det tvivlar jag på då han inte blev åtalad för något. Men banken nekade honom att öppna konto och få ett kort kopplat. Vet att han provade olika banker med samma resultat. Nu var det två år sedan så det kanske är andra regler idag. Det låter jag vara osagt. Men min poäng är att det finns andra som drabbas hårt inte bara gäddor.
Citera
2022-03-15, 10:31
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Det är UPPSÅT som är det viktiga i svensk rättsskipning.
En person som TROR att han ska ha sex med ett barn straffas därefter.
Likaledes kan en person som tror att han har sex med en vuxen, men det visar sig vara ett barn, slippa straff om det anses bevisat att han inte visste om det.
Precis, det är uppsåtet som räknas. Med tanke på hur extremt korkade och sexfixerade de som hängs ut av Dumpen är så ifrågasätter jag precis detta. Finns det verkligen ett uppsåt när det är så uppenbart för varje tänkande människa att den typen av offer som Dumpen försöker efterlikna i praktiken inte existerar? Gubbarna har inga förutsättningar att lyckas, så det blir som att begå ett mordförsök med en vattenpistol.
Citera
2022-03-15, 10:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Nu vet jag inte alla omständigheter men att han gjort felaktigheter det tvivlar jag på då han inte blev åtalad för något. Men banken nekade honom att öppna konto och få ett kort kopplat. Vet att han provade olika banker med samma resultat. Nu var det två år sedan så det kanske är andra regler idag. Det låter jag vara osagt. Men min poäng är att det finns andra som drabbas hårt inte bara gäddor.

Ja det finns massor av människor som drabbas hårt men som trots allt går vidare i livet.
Om det är till någon tröst för de som oroar sej över Gäddorna så kan jag säja att de flesta Gäddor kommer att klara av detta och gå vidare. I värsta fall får dom väl flytta långt bort till annan ort.
Folk glömmer med tiden och alla vet inte vad Dumpen och 2forty2 är.
Massmördaren Mattias Flink bor i ett hus ensligt uppåt landet där han arbetar med trädfällning.
Han har skött sej exemplariskt efter frigivningen. Frågan är om dessa Gäddor kan hålla sej i skinnet.
Citera
2022-03-15, 10:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Intressant tanke någon skrev om Patrik Sjöberg vore pedofil. Skulle inte helt förvåna mig ändå, minns ett avsnitt av Law & Order där en man också var väldigt engagerad i predatorjakt efter lokala peddosar där han bodde, han hjälpte barn med självförsvarskurser etc. Sen visade sig att han var värsta superpeddot

Briljant slutsats.

Och vad tycker du en person ska göra då för att inte misstänkas vara peddo? Tafsa på barn kanske? 😂
Citera
2022-03-15, 10:59
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Briljant slutsats.

Och vad tycker du en person ska göra då för att inte misstänkas vara peddo? Tafsa på barn kanske? 😂

Lugn nu, det var bara en tanke-
Citera
2022-03-15, 12:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

...

Kanske kan vara värt att komma ihåg att Law & Order inte är någon dokumentärserie. Jag tror mer att Sjöberg fortfarande lider av sina egna trauman från barndomen och gör sitt bästa, efter egen förmåga, för att bearbeta dem. Hur lyckade hans metoder är kan diskuteras, men jag hoppas att han utöver att filma diverse snuskgubbar och sälja t-shirts även får någon slags terapi.

Samtidigt finns det förstås sexualbrottslingar som jobbar hårt på att presentera en respektabel yta utåt medan de i själva verket allt annat än lever som de lär. Göran "Kapten Klänning" Lindberg är väl ett svenskt typexempel på den strategin..

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Precis, det är uppsåtet som räknas. Med tanke på hur extremt korkade och sexfixerade de som hängs ut av Dumpen är så ifrågasätter jag precis detta. Finns det verkligen ett uppsåt när det är så uppenbart för varje tänkande människa att den typen av offer som Dumpen försöker efterlikna i praktiken inte existerar? Gubbarna har inga förutsättningar att lyckas, så det blir som att begå ett mordförsök med en vattenpistol.

Ptja, uppsåt finns väl, men kanske inte riktigt det uppsåt som man kan förledas att tro. Jag skulle nog säga att jag, åtminstone delvis, delar din analys av de som trillar dit. Korkade, sexfixerade och desperata känns som en ganska bra beskrivning och det skulle inte förvåna mig om dessa gubbar skickar "dickpics" till allt som rör sig. Onekligen lågt hängande frukt.
Citera
2022-03-15, 12:37
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Kanske kan vara värt att komma ihåg att Law & Order inte är någon dokumentärserie. Jag tror mer att Sjöberg fortfarande lider av sina egna trauman från barndomen och gör sitt bästa, efter egen förmåga, för att bearbeta dem. Hur lyckade hans metoder är kan diskuteras, men jag hoppas att han utöver att filma diverse snuskgubbar och sälja t-shirts även får någon slags terapi.

Samtidigt finns det förstås sexualbrottslingar som jobbar hårt på att presentera en respektabel yta utåt medan de i själva verket allt annat än lever som de lär. Göran "Kapten Klänning" Lindberg är väl ett svenskt typexempel på den strategin..

Absolut är det så, men avsnitten bygger ofta också löst på verkliga fall. Nå, säger som sagt bara att jag inte skulle bli helt förvånad. Tycker för övrigt dumpen är stor underhållning med mupparna dom hänger ut.
Citera
2022-03-15, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Här i tråden menar du? I så fall får jag leta. Tar gärna emot PM om du har den identiteten.

Hahaha! Härlig rutin ni har. Önskar jag hade nån som uppskattade komiken i detta lika mkt som jag gör.

Ja, Lennart kan absolut vara största idioten. Problemet är att ganska många av dem är riktigt slut i huvet så det är omöjligt att kora en vinnare. Däremot är Lennart kanske den roligaste. Röstläget, de korkade svaren, utseendet. Självlysande arbetsjacka! Ofattbart vilken seriefigur.

Han är helt underbart dum i huvudet!
Citera
2022-03-15, 14:23
Medlem
USK1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Han är helt underbart dum i huvudet!

Haha ja den där Lennart, låter som en av Rumpnissarna från Ronja rövardotter.
Har för mig att Sara nämnt i podd eller blogg (minns ej vilket) att dom fick han på kroken igen efter uthängningen.
Citera
2022-03-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USK1
Haha ja den där Lennart, låter som en av Rumpnissarna från Ronja rövardotter.
Har för mig att Sara nämnt i podd eller blogg (minns ej vilket) att dom fick han på kroken igen efter uthängningen.

Skulle inte förvåna mig!
Alltså denna Lennart är det enda som är roligt på dumpen mitt i alla tråkigheter.

Hoppas de fångar honom igen så vi som är inne på sidan får lite skôôj
Citera
2022-03-15, 14:33
Medlem
Citat:
Absolut är det så, men avsnitten bygger ofta också löst på verkliga fall. Nå, säger som sagt bara att jag inte skulle bli helt förvånad. Tycker för övrigt dumpen är stor underhållning med mupparna dom hänger ut.

Det finns ju flera exempel på liknande. Dvs där en person arbetat mot sexuella övergrepp och sen visat sig vara värsta förövaren själv. Kapten Klänning är ett tydligt exempel.

Det verkar som att en del av gäddorna är totalt fartblinda och porrmissbrukande. Tänker tillexempel på brandmannen i Ånge. Utåt sett en välfungerande familjefar och engagerad i ortens fotbollsklubb. Men varje ledig sekund verkar han ha sökt efter någon att stoppa ku*en i. Och jag tror att han helt enkelt inte använde huvudet han har ovanför axlarna, allt av kvinnligt kön blev intressant liksom. Desperat.
Lite samma beteende som kapten klänning. Har man sett dokumentären om honom så framgår det hur han växlar upp och det enda som betyder något är att köpa sex. Brandmannen i Ånge kanske, till skillnad från kn Klänning, inte var sadistisk utan bara totalt porrskadad och sexfixerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in