2022-03-15, 10:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
TS är patetiskt. Om Peter hade velat ha en kvinna och knulla med, så hade väl knappast gå ut till pressen och talar om han har tagit ditt 2 mammor med 3 barn. Socialbyrån i Jönköping lär kolla om Peter är lämplig.

Peter är något som inte Arabern är , en hjälte som bry sej och avsätter boende yta till människor som behöver hjälp.
That post didn't age well.

Du lät dig bli förförd av "Kapten Klänning" bara för att han är vit och personerna han "kidnappade" var vita?
Senast redigerad av Trolltestet 2022-03-15 kl. 10:18.
Citera
2022-03-15, 10:09
Medlem
Inte direkt oväntad utgång.
Det här handlade om Peter och bara Peter från första början. Han uttryckte extrema känslor och gav uttryck för en enorm empati och bespottade alla andra som var så grymma och oförstående, men bevisade samtidigt att han inte respekterade deras gränser, deras känslor, deras behov av att få vara ifred och vila, genom att ta på dem, hänga ut dem på sin sida, använda dem för att tigga och kräva pengar och få hjälp med reparationer på hans hem och diverse andra tjänster.

Och nu är han "ledsen", nu är han "ensam" och nu ligger de i en gymnastiksal tillsammans med "män från andra länder" (vilket de gjorde hemma hos honom också.)

Och här trodde man att det handlade om att hjälpa någon bort från krig.
Citera
2022-03-15, 10:14
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Misstänker att det är kvinnan som talar på insta filmen som gjort anmälan https://www.instagram.com/tv/CbGHsE6...dium=copy_link

Undrar vilket land hon kommer ifrån!?

Enligt Ukrainska kvinnan själv så sparkade han ut dom och enligt Peter så har någon anmält honom så polisen kom och hämtade dom!

Som sagt, skall bli intressant att läsa FUP när den kommer

Kvinnorna har bett en person om hjälp efter att Peter meddelat dem att de ska ut ur hans hus. Kan det va så att den personen ringde dit polis?
Citera
2022-03-15, 10:16
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Kvinnorna har bett en person om hjälp efter att Peter meddelat dem att de ska ut ur hans hus. Kan det va så att den personen ringde dit polis?

Varför ville Peter slänga ut familjen plötsligt? Om det stämmer alltså..

Fick han en snefylla?
Citera
2022-03-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
That post didn't age well.

Du lät dig bli förförd av "Kapten Klänning" bara för att han är vit och personerna han "kidnappade" var vita?
Sannerligen inte! . Så otroligt dåliga människokännare på fb så de borde inte få rösta faktiskt.

Detta urartade dock mycket snabbare än vad till och med jag kunnat föreställa mig.
Citera
2022-03-15, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Nu är ju vi inte insatta i det beslut som tagits. Det kan mycket väl vara så att madrasser i gymnastiksal bedöms bättre än att bo hos honom. Vi får ju utgå från att myndigheterna har tagit ett beslut på någon sorts grund.

Har personligen noll förtroende för svenska myndigheter. Jag är inte heller förvånad att personen som anmälde är en svensk kvinna, vi kommer tyvärr se mer av detta nu när riktiga kvinnor kommer till Sverige.
Senast redigerad av Indeterminister 2022-03-15 kl. 10:49.
Citera
2022-03-15, 10:24
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell

Tyckte mig lästa eller höra (personen i twitter inlägget) att han hade blivit aggressiv efter han hört att de har bett om hjälp så kanske eskalerade. Tror att det är kvinna som postat twitter inlägget är den som anmält/ringt polisen
Citera
2022-03-15, 10:46
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Samt sektionen där kvinnan börjar gråta när han smeker hennes hår.
https://anonfiles.com/N9k1LaMfxf/Untitled2_mp4

Hade jag kunnat läsa tankar så hade jag hört "Åh Gud, jag vill inte behöva hora ut mig!" från kvinnan i den sekunden.

Jag såg klippet med smekningen innan SVT valde att censurera det. Det såg inte bra ut och redan där hade jag hoppats att någon som var på plats reagerat. Att SVT istället valde att sopa det under mattan är under all kritik, men tyvärr förväntar jag mig inget annat ifrån dem.

Hur han tänkte från början, och hur tankar eller känslor som uppstått under resans gång har påverkat det som utspelat sig är det svårt att säga något med bestämdhet om. Kanske åkte han ner med intentionen att uttnytja situationen för egen vinning redan från start, men även om så inte var fallet så har det tyvärr utvecklats till att mer eller mindre bli så med tiden.
Citera
2022-03-15, 10:57
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Varför ville Peter slänga ut familjen plötsligt? Om det stämmer alltså..

Fick han en snefylla?

Ukrainskorna kom i kontakt med andra personer som ville hjälpa dem. Ukrainskorna var osäkra på om de verkligen ville bo hos Peter osv. Peter fick reda på det och blev sur. Typ så, har jag uppfattat det.
Citera
2022-03-15, 11:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Sannerligen inte! . Så otroligt dåliga människokännare på fb så de borde inte få rösta faktiskt.
Deras rasism och emoreaktiva verklighetsuppfattning förblindar dem. Har de egna barn så kommer de garanterat att bli utnyttjade av "den där snälla och nationalistiske grannen" och de kommer att ta grannens parti emot barnen när det kommer fram.
31G350125 is probably one of those people who are gonna get killed by their own child in the future.
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Detta urartade dock mycket snabbare än vad till och med jag kunnat föreställa mig.
Jag anade vad som var på gång när jag tittade på den manlige tonåringens min under hela klippet. Han såg direkt vad detta handlade om och uttryckte det tydligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Jag såg klippet med smekningen innan SVT valde att censurera det. Det såg inte bra ut och redan där hade jag hoppats att någon som var på plats reagerat. Att SVT istället valde att sopa det under mattan är under all kritik, men tyvärr förväntar jag mig inget annat ifrån dem.
Unforgivable.
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Hur han tänkte från början, och hur tankar eller känslor som uppstått under resans gång har påverkat det som utspelat sig är det svårt att säga något med bestämdhet om. Kanske åkte han ner med intentionen att uttnytja situationen för egen vinning redan från start, men även om så inte var fallet så har det tyvärr utvecklats till att mer eller mindre bli så med tiden.
Godhetsknarkande går lätt överstyr. I jakten på likes och ryggklapp kan folk ta de mest absurda beslut, särskilt om man som han var lite ensam från början.
Det är väldigt få människor i väst som skulle hjälpa andra om det inte ledde till att de fick känslor av självgodhet som utdelning för det.
Citera
2022-03-15, 11:08
Bannlyst
Citat:
Samt sektionen där kvinnan börjar gråta när han smeker hennes hår.
https://anonfiles.com/N9k1LaMfxf/Untitled2_mp4

Hade jag kunnat läsa tankar så hade jag hört "Åh Gud, jag vill inte behöva hora ut mig!" från kvinnan i den sekunden.

Finns hela nyhetsinslaget sparat någonstans?
Citera
2022-03-15, 11:24
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Jag anade vad som var på gång när jag tittade på den manlige tonåringens min under hela klippet. Han såg direkt vad detta handlade om och uttryckte det tydligt.

Unforgivable.

Om man kollar "frame by frame" ser man att den yngre killen lite snabbt sneglar på storebrorsan när deras mamman blir "klappad på huvudet", tonåringen tycker det är så awkward att han av ren självbevarelsedrift tittar bort en liten stund. Morsan tittar snabbt in i kameran med en blick som tydligt berättar hur pinsamt hon tycker hela situationen är.

"Peter" fattar inte att han passerar en väldig massa gränser, allt han vill i det där läget är att i tv framställa sig som extra empatisk genom att demonstrativt "smeka" henne över håret.

Synd att man inte får se den andra kvinnans reaktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in