2022-03-15, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Är det något land där judar historiskt bott och haft ledande roller så är det Ryssland.
Så även idag.

Ja och det är just de som ligger bakom kriget i Ukraina som behöver avväpnas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det har allt med allt att göra. USA och Västvärlden styrs av judar. Dessa judar har länge betraktat Ryssland som den främsta globala fienden och hindret mot global judisk dominans och makt. Judar tog makten i Ukraina 2014 efter kuppen som iscensattes av judarna och USA.

Historiska kopplingar är att västukrainska nationalister, som är drivande i Slava Ukraurini-tramset, massmördade judar och polacker under andra världskriget. Innan det så låg judiska bolsjeviker bakom svältkatastrofen "holodomor" i Ukrainska SSR, en katastrof som dock inte alls drabbade galningarna runt Lvov i västra Ukraina (som är de som tjatar om den och har populariserat den i propagandasyfte) utan den etniskt ryska befolkningen i centrala och östra Ukraina. Judiska bolsjeviker låg också bakom de många utrensningar, mord och massavrättningar som utfördes mot folket i området under Sovjetunionens första decennier.

En ytterligare koppling är att det är judar som ligger bakom alla former av kulturmarxism och som har lanserat normaliseringen av homosexualitet, homofamiljer, teansvestiter, könsbytare, mångkultur och rasblandning. Ryssland har i flera avseenden stått emot dessa tendenser medan judarna i Väst försöker sprida det över hela världen. Den större kampen mellan värderingar och världsåskådning står alltså också mellan judarna/Väst på ena sidan och Ryssland och diverse andra länder på andra sidan.

Ännu en koppling är att Ukraina är ett gammalt judenäste. I det ryska imperiet så var judar förbjudna i det egentliga Ryssland och merparten av världens judar var koncentrerade i Ukraina, Vitryssland och Polen. Det gamla turkfolksriket Khazarien, som enligt en del har kopplingar till ashkenazijudarna, låg också i Ukraina. De miljontals judarna i denna region spreds till det nya Sovjet, till Palestina/Israel och mest av allt till USA. De allra flesta judar i USA, judarna som styr media och det mesta i USA och Västvärlden, kommer från Ukraina, Vitryssland och Polen. För bara ett par - tre generationer sedan så bodde alla media-, finans-, internet- och Hollywoodjudarnas förfäder i dessa länder.

Judar har alltså allt med denna konflikt att göra.
Ha ha ha, åt du magisk svamp 🍄 till frukost?
Här diskuterar vi hur Ryssland invaderade Ukraina och försöker avväpna Ukraina och få bort nazisterna. Putler vill inte att nazister styr i Ukraina och diskriminerar ryssar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej jag vet. Men skribenten tänkte njuta av att Moskvabörsen for åt h-e. Det är ju inte bra för Sverige eller Europa. Ingen vet vilken inverkan Rysslands katasrofala ekonomi kommer att få på Europas ekonomi. Är det nåt att fira?

Det är absolut något att fira. Ryssland ska bringas på knä.
Att väst får offra lite prisökningar är ett billigt pris jämfört med ett riktigt krig
Citera
2022-03-15, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Vänstern stöder egentligen inte Putin, men han är deras fiendes (USA/EU/NATO/NAZISTER/FASCISTER/RASISTER/VITA MÄN) fiende och därmed deras vän.

Det är dock en lite svag koppling. Jag tror att vänstern mest kommer att spinna vidare på att Putin kämpar mot nazister, rasister och fascister samt att Europa är en rasisthåla som hjälper ukrainska flyktingar mer än de hjälper andra världsdelars flyktingar.

Det är lite rörande att se hur högern i väst gör allt de kan för att dölja hur de spridit Kremls lögner och hyllat Putin i 20 år för hans resoluta tag mot wokeism hbtq och invandring. Hela flashback är fullt med hyllningar av Putin frälsaren som slåss för den stackars vita mannen mot de elaka feministerna och invandrarna.
Vi får inte glömma sd och resten av svansen som aldrig missat ett tillfälle att hylla Putin och hans knähund orban.
Citera
2022-03-15, 10:20
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Allt detta är en illusion som bygger på att ta från de fattiga och ge till de rika.

Även Sveriges tid är ikapp. Det blir en återgång när svenskarna kommer att stå på torget i färd med att sälja sina barn, för att ha råd med mat.
Senast jag hörde om sådan undergång var av två äldre snälla damer. De kallade sig Jehovas Vittnen. Jag valde att snällt tacka och låste dörren.
Citera
2022-03-15, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Nej jag vet. Men skribenten tänkte njuta av att Moskvabörsen for åt h-e. Det är ju inte bra för Sverige eller Europa. Ingen vet vilken inverkan Rysslands katasrofala ekonomi kommer att få på Europas ekonomi. Är det nåt att fira?
Det kommer inte få några större implikationer på den Svenska börsen. Kanske förlorar Ikea, H&M intäkter, so what?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Under 500 år bodde 75% av alla judar i världen faktiskt i Polen. Men se vad som sedan hände. Håller med om att Sovjetunionen styrdes, åtminstone i början, av majoriteten judar. Nu är de oligarker i Ryssland.

Ja det var så jag menade. Tack för klargörande
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
BREAKING

35-hour curfew announced in Kyiv

A curfew will be imposed from this evening until Thursday morning, Kyiv's mayor Vitali Klitschko has said.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-news-russia-china-putin-peace-talks-live-updates-12541713

Börjar nu slaget om Kiev?

Jag tror att det snarare har att göra med att Tjeckiens, Slovakiens och Polens premiärministrar reser till Kiev idag så man vill väl helt enkelt hålla staden så lugn som möjligt.

Det säger för övrigt en hel del om hur ”belägrat” Kiev är.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Verkar som om den ryska omringningen av Kiev är nästan komplett och de grupperat sina förband runt stan, inklusive mycket tungt artilleri. Deras 20 cm bandhaubits skickar en 100-kilosprojektil 37 km, så den når varje punkt i stan. Mycket raketartilleripjäser har de också, så det blir nog rejält fyrverkeri där i veckan när anfallet drar igång på riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Om jag inte missminner mig så gjorde man det i samband med att Ukraina gav upp sina kärnvapen, Ryssarna lovade även att respektera Ukrainas gränser.

Ryssland Uk och USA lovade att "skydda" ukraina mot kärnvapenländer. i utbyte mot att ryssarna fick kärnvapen och att ukraina inte utvecklade "egna",
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Då har du trots allt troligen satsat på fel häst. För att juden har redan spelat ut sina kort.
Utifrån hur det ser ut i Ukraina just nu är det väl Putin som är körd. Han är så desperat att han anlitar negersoldater för att försöka rädda sig själv. Dessutom lär kineserna snart vända honom ryggen eftersom Ryssland är rökt ekonomiskt. Då skiter kineserna i Ryssland
Citera
2022-03-15, 10:23
Medlem
Hon som höll upp skylt igår i Rysk TV får böta!
Enligt Meduza riskerar redaktören Marina Ovsjannikova upp till 100 000 rubel i kronor, alltså ungefär 8600 kronor
Jag kan betala!

DN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in