2022-03-15, 09:59
Medlem
NixonGonzaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Jag tror att oligarkerna kommer bli ännu rikare.

När börsen öppnar så kommer kurserna störtdyka men oligarkerna sitter ju med pengar - de är inte så dumma att de bara sitter med aktier.

De kan alltså köpa billigt - i princip köpa upp alla bolag sinsemellan och sen kommer ryska staten (de har givetvis fått information om detta innan) med ett superduper-stödpaket för att "rädda" ekonomin och kurserna återgår mot det normala.

Kineserna sitter nog redo med köporder.
Citera
2022-03-15, 10:01
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Lägg ner. Ingen lyssnar på juden eftersom ingen litar på honom.

NATO som har Ryssland som fiende, litar på Putin än på den här juden.

Hör upp jude! Lämna Ukraina va?
Litar mycket mer på judarna än mongolerna eller Tjetjenienerna för min del.
Citera
2022-03-15, 10:01
Medlem
Ukraine says 13,500 Russian troops killed so far

The Ukrainian armed forces has this morning estimated that 13,500 Russian soldiers have been killed so far in the ongoing conflict.
Citera
2022-03-15, 10:02
Medlem
Citat:

"Ingen litar på honom". Säger du alltså att Putin är en jude?
Citera
2022-03-15, 10:06
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast om vi ska hålla oss till sanningen så har aldrig USA eller Nato lovat att beskydda Ukraina. Det har man däremot lovat Taiwan.
Om jag inte missminner mig så gjorde man det i samband med att Ukraina gav upp sina kärnvapen, Ryssarna lovade även att respektera Ukrainas gränser.
Citera
Medlem
700 ryssar döda på en dag!

Slava Ukraine!

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/te1q7e/russians_lost_700_soliders_in_one_day_in_mariupol/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Kineserna sitter nog redo med köporder.

Ja det är däremot mycket troligt.

Faktum är att Kina snart kan få hela Ryssland billigt.
Det kan få bli en egen folkrepublik i det Kinesiska imperiet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag delar inte din uppfattning om att det skulle vara vänstern som stödjer Putin. Det är väl snarare på högerkanten stödet för Putin är utbrett.

Vänstern stöder egentligen inte Putin, men han är deras fiendes (USA/EU/NATO/NAZISTER/FASCISTER/RASISTER/VITA MÄN) fiende och därmed deras vän.

Det är dock en lite svag koppling. Jag tror att vänstern mest kommer att spinna vidare på att Putin kämpar mot nazister, rasister och fascister samt att Europa är en rasisthåla som hjälper ukrainska flyktingar mer än de hjälper andra världsdelars flyktingar.
Citera
2022-03-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Om jag inte missminner mig så gjorde man det i samband med att Ukraina gav upp sina kärnvapen, Ryssarna lovade även att respektera Ukrainas gränser.

Ja, sägs att även Kina var med där och lovade skydd till Ukraina vid det tillfället.
Citera
2022-03-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vem fan skulle vilja bil Putins marionett-borgmästare i Mariupol? Kanske det farligaste jobbet i världen just nu.

Alla ryska marionetter (som eventuellt installeras) kommer att snajpas och angripas på andra sätt.
Putin kommer aldrig att få en stabil position i Ukraina och han kan inte garantera någons säkerhet.
Citera
Medlem
Citat:

Var det inte nazister?

Eller kanske Jude-nazister?
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ukraine says 13,500 Russian troops killed so far

The Ukrainian armed forces has this morning estimated that 13,500 Russian soldiers have been killed so far in the ongoing conflict.

Extrema siffror, men trovärdiga om man ser till hur kriget har förts. Tumregeln är att en invasionsstyrka förlorar ca 4 ggr så mycket soldater som de som försvarar, så det kan också stämma med att Ukraina förlorat drygt 3000 soldater.

Ryssland förlorar alltså ca 700 soldater per dygn.

Som jämförelse kan man nämna att Sovjet förlorade ca 14500 soldater under det 10-åriga kriget i Afghanistan, och detta bidrog till att knäcka Sovjet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in