2022-03-15, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Echion
"Ingen litar på honom". Säger du alltså att Putin är en jude?

Det är Putins oligarker som är judar
Citera
2022-03-15, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Kineserna sitter nog redo med köporder.

Det blir nog huggsexa om ryssland tills slut. Kineser tar/köper allt öster om Ural. Det gränsar ju till Kina.

Och judar köper upp allt väster om Ural så blir det tillsammans med Ukraina ett judiskt område.
Citera
2022-03-15, 10:10
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Då har du trots allt troligen satsat på fel häst. För att juden har redan spelat ut sina kort.
Det verkar som jag satsat rätt. Dessa länder som globalistjudarna styr enligt dig, inklusive Sverige, är så jävla mycket skönare att bo i. Fri skolgång och utbildning. Värme i huset, jobb jag älskar, urval av media -kan t.o.m, läsa nordfront.se, om jag vill. Välmående företag, bra sjukvård. Bra betalt, resor över hela världen, förtroende till institutioner, minimal korruption. Det kanske låter tråkigt men skall jag byta detta till ett mongolstyrt land som är judefritt?
Citera
2022-03-15, 10:11
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Juden måste lämna Ukraina och Ukraina måste avväpnas då är freden vunnen i Ukraina.

Nazisterna då
Citera
2022-03-15, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så jävla dum fråga:

Varför behövs flygunderstöd i ett krig?

Och vadå jude, vad har det med något alls att göra?

Det har allt med allt att göra. USA och Västvärlden styrs av judar. Dessa judar har länge betraktat Ryssland som den främsta globala fienden och hindret mot global judisk dominans och makt. Judar tog makten i Ukraina 2014 efter kuppen som iscensattes av judarna och USA.

Historiska kopplingar är att västukrainska nationalister, som är drivande i Slava Ukraurini-tramset, massmördade judar och polacker under andra världskriget. Innan det så låg judiska bolsjeviker bakom svältkatastrofen "holodomor" i Ukrainska SSR, en katastrof som dock inte alls drabbade galningarna runt Lvov i västra Ukraina (som är de som tjatar om den och har populariserat den i propagandasyfte) utan den etniskt ryska befolkningen i centrala och östra Ukraina. Judiska bolsjeviker låg också bakom de många utrensningar, mord och massavrättningar som utfördes mot folket i området under Sovjetunionens första decennier.

En ytterligare koppling är att det är judar som ligger bakom alla former av kulturmarxism och som har lanserat normaliseringen av homosexualitet, homofamiljer, teansvestiter, könsbytare, mångkultur och rasblandning. Ryssland har i flera avseenden stått emot dessa tendenser medan judarna i Väst försöker sprida det över hela världen. Den större kampen mellan värderingar och världsåskådning står alltså också mellan judarna/Väst på ena sidan och Ryssland och diverse andra länder på andra sidan.

Ännu en koppling är att Ukraina är ett gammalt judenäste. I det ryska imperiet så var judar förbjudna i det egentliga Ryssland och merparten av världens judar var koncentrerade i Ukraina, Vitryssland och Polen. Det gamla turkfolksriket Khazarien, som enligt en del har kopplingar till ashkenazijudarna, låg också i Ukraina. De miljontals judarna i denna region spreds till det nya Sovjet, till Palestina/Israel och mest av allt till USA. De allra flesta judar i USA, judarna som styr media och det mesta i USA och Västvärlden, kommer från Ukraina, Vitryssland och Polen. För bara ett par - tre generationer sedan så bodde alla media-, finans-, internet- och Hollywoodjudarnas förfäder i dessa länder.

Judar har alltså allt med denna konflikt att göra.
Citera
2022-03-15, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Det verkar som jag satsat rätt. Dessa länder som globalistjudarna styr enligt dig, inklusive Sverige, är så jävla mycket skönare att bo i. Fri skolgång och utbildning. Värme i huset, jobb jag älskar, urval av media -kan t.o.m, läsa nordfront.se, om jag vill. Välmående företag, bra sjukvård. Bra betalt, resor över hela världen, förtroende till institutioner, minimal korruption. Det kanske låter tråkigt men skall jag byta detta till ett mongolstyrt land som är judefritt?

Är det något land där judar historiskt bott och haft ledande roller så är det Ryssland.
Så även idag.
Citera
2022-03-15, 10:13
Medlem
Citat:
Juden måste lämna Ukraina och Ukraina måste avväpnas då är freden vunnen i Ukraina.
Vad ska du göra med dom judiska oligarkerna som är Putlers polare?
Citera
2022-03-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Extrema siffror, men trovärdiga om man ser till hur kriget har förts. Tumregeln är att en invasionsstyrka förlorar ca 4 ggr så mycket soldater som de som försvarar, så det kan också stämma med att Ukraina förlorat drygt 3000 soldater.

Ryssland förlorar alltså ca 700 soldater per dygn.

Som jämförelse kan man nämna att Sovjet förlorade ca 14500 soldater under det 10-åriga kriget i Afghanistan, och detta bidrog till att knäcka Sovjet.

Ja alltså det har ju gått 20 dagar av kriget. 700 soldater per dygn är väl inte så orimligt?

Dom krigar i Europas största land där det är närmare en miljon män som tagit till vapen. Krigas lite överallt.

Så det är nog inte helt långt ifrån sanningen, skulle dock själv tippa på ca 8000-9000 döda ryska soldater vilket är en hög siffra det också.

Tänk om kriget skulle pågå ett helt år? 100.000 döda ryska soldater + en mängd förstört materiel, hade förstört rysslands militär och ekonomi fullständigt. Även om dom har en stor armé är 100.000 döda katastrofalt.
Citera
2022-03-15, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Extrema siffror, men trovärdiga om man ser till hur kriget har förts. Tumregeln är att en invasionsstyrka förlorar ca 4 ggr så mycket soldater som de som försvarar, så det kan också stämma med att Ukraina förlorat drygt 3000 soldater.

Ryssland förlorar alltså ca 700 soldater per dygn.

Som jämförelse kan man nämna att Sovjet förlorade ca 14500 soldater under det 10-åriga kriget i Afghanistan, och detta bidrog till att knäcka Sovjet.

Fast dessa siffror stämmer naturligtvis inte alls. Det är först när detta är över som vi kanske jsn mörma oss sanningen.
Citera
2022-03-15, 10:15
Medlem
BREAKING

35-hour curfew announced in Kyiv

A curfew will be imposed from this evening until Thursday morning, Kyiv's mayor Vitali Klitschko has said.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-news-russia-china-putin-peace-talks-live-updates-12541713

Börjar nu slaget om Kiev?
Citera
Medlem
rex144s avatar
Ukraina visar bara presidenten Zelensky, inga ukrainska generaler som står bakom denna enorma framgång visar sina ansikten. Ukraina vill visa att man är ett civiliserat demokratiskt land där politiker styr militären och får alla uppmärksamhet.

Dessa generaler och översten kommer säkert få höga utmärkelser när kriget är slut och ryssarna åkt hem.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag tror du ha fel där. Har du någon källa på det? Jag tror inte att det finns något försvarsavtal eller garantier mellan USA och Taiwan. USA och de flesta NATO-länder erkänner dessutom formellt Taiwan som en del av Kina.

Jag får backa på att avtalet innehåller militär insats.

Men varje gång Kina skramlat med vapen ang Kina har USA skickat hangarfartyg. Och Biden sade i en intervju i oktober 21 att USA skulle försvara Taiwan i händelse av kinesisk attack.
Senare gick Vita huset ut och klargjorde att amerikansk policy ligger fast.

Det är komplicerat - och off topic här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in