2022-03-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Du tycker alltså att standarden på flyktingmottagandet ska vara som vid andra världskriget? Ok, idiot.

Paniklösningar var det 2015 när migrationsverket satte upp tält åt flyktingarna mitt i vintern. Nu är det ju faktiskt riktiga inomhussalar det handlar om.
Citera
2022-03-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Paniklösningar var det 2015 när migrationsverket satte upp tält åt flyktingarna mitt i vintern. Nu är det ju faktiskt riktiga inomhussalar det handlar om.

Alternativet var att bo hos en omtänksam svensk man i ett hus för 5 miljoner. Men visst flyktingarna ska väl skolas in i mångkultur och svensk värdegrund så fort som möjligt.
Citera
2022-03-15, 00:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag smällde nästan av när jag såg detta i texten i detta inlägg:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1765825520278038&id=10000 5518208646

Vem fan tror han att han är?

Jag tycker nästan hans utbrott över parkeringsboten är värre. Det har redan citerats, men förtjänar att tittas på lite närmare:

Ursäkta... men ibland undrar jag om jag är den enda i världen som har en hjärna 🤣🤣 parkerade vid kyrkan för att se om jag kunde få hjälp.... Betalar p-avgift för min egen bil och säger till Ukrainarna som har en egen bil att ingen lapplisa kan vara så dum att bötfälla en Ukrainsk bil...Fel av mig...🤣🤣🤣

Du får ha en rätt jävla skev självbild om du verkligen tror att du kan parkera var som helst utan konsekvenser. Parkeringsvakter har regler att följa, och det vore knappast görligt att gå ut med någon tillfällig policy om att ukrainska bilar får parkera hur fan de vill så länge kriget fortgår. Fattar inte Peter det är han mer än lovligt korkad. Snarare får man intrycket av att han närmast sökt boten för att kunna få stoltsera som offer ännu en gång.
Ringer en BIMBO på parkeringskontoret i Jönköpings kommun som informerar mig att hon kan inget göra och lagen är lika för alla... (det kunde hon berätta för Putin istället) TROR HON ATT SVENSKA FOLKET INTE VET DET...?????
Hur F-N kan man ha så lågt IQ att inte förstå det är omöjligt att driva in den avgiften i ett land Putin bombar och dödar människor... 70 mil från Svenska gränsen.
Tydlig misogyni här. Är kanske comme-il-faut när man skriver anonymt på Flashback, men att beskylla folk för att vara BIMBOS och ha "lågt IQ" under sitt riktiga namn på Facebook är white trashigt som fan. Sen igen borde han fatta att man inte bara kan upphäva alla regler för att nån har en ukrainsk bil. Fan, ska man bara kunna tåga in på ICA och hävda att man har en ukrainsk flykting hemma hos sig och sen kräva att få gratis mat?

Kan väl citera slutet också, med fler fula angrepp:
Undrar hur mycket skattepengar vi skall slösa på att utreda att dom ALDRIG får en spänn av den avgiften...🤣🤣🤣
Jag har lite större juridisk kunskap än så... 🤣🤣🤣
Men jag fick ett bevis: Att lapplisor och kommunanställda inom parkerings avdelningen inte behövde någon hjärna för att få arbete och betalt sin lön av skattemedel...🤣🤣🤣
Är sen långt ifrån säker på att den där boten aldrig kommer kunna drivas in. Brukar inte försvinna i första laget, vad jag vet, och om den som bilen är registrerad på vill leva och verka här kan det nog vara en bra idé att betala.
Citera
2022-03-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Svenska Staten får bygga interneringsläger som i Kina.

Det lär inte behövas, tycker det har fungerat bra hittills utan även om det var väldigt hög belastning 2015 och åren efter har även varit/blivit en del problem men i det stora hela har det ju gått bra med tanke på mängden nya medborgare.
Citera
2022-03-15, 05:18
Medlem
JBernards avatar
Frånsett alla andra konstigheter med ”Peter” så är det kanske inte heller är hållbart att försörja ytterligare 5 personer om man är fattig som en kyrkråtta. Hans ekonomiska planering verkar hela tiden ligga en timme framåt i tiden. Jävla tjat om swish och gåvor hela tiden.
Citera
2022-03-15, 07:45
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Enligt peters senaste facebook inlägg (verkar som han editerat det i efterhand?) Så sover nu mammorna i en gymnastiksal tillsammans med mön från andra länder (läs MENA). Nu vet jag inte ifall det är 100 procent sant men kufiga Peter är väl trots allt att föredra framför Ahcmed och Mohammad?

Hahaha, man kan ju bara undra vad Peter kommer hitta på idag nu när hans krigstroféer var tvungna att sova på madrasser i en gymnastiksal med en massa araber och negrer.

Kommer han åka dit och försöka hämta hem dem igen? Efter att ha bett folk swisha över pengar till bensin, parkeringsavgifter, och till dagens måltider givetvis.

Ska bli kul att följa fortsättningen av denna cirkus!
Citera
2022-03-15, 07:57
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Hahaha, man kan ju bara undra vad Peter kommer hitta på idag nu när hans krigstroféer var tvungna att sova på madrasser i en gymnastiksal med en massa araber och negrer.

Kommer han åka dit och försöka hämta hem dem igen? Efter att ha bett folk swisha över pengar till bensin, parkeringsavgifter, och till dagens måltider givetvis.

Ska bli kul att följa fortsättningen av denna cirkus!
Ja, hoppas han super till och ställer till en scen vid förvaret - och att det filmas...
Citera
2022-03-15, 08:39
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
I fallet med Petta så har jag väldigt svårt förstå om det rör sig om genuin välvilja att hjälpa. Eller om något annat ligger bakom.

Han ville nog hjälpa till, kände sig manad att göra det. Han har ju tydligen vänner som bor i ukraina osv. Däremot verkar han inte vara känslomässigt stabil själv med tanke på hur han agerar och vad han säger. Sen hela den här grejen med hur han söker maximal uppmärksamhet kring det hela genom att vara med i både radio och tv samt posta en massa på facebook gör att hela situationen spårar ur.
Citera
2022-03-15, 08:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag tycker nästan hans utbrott över parkeringsboten är värre. Det har redan citerats, men förtjänar att tittas på lite närmare:

Ursäkta... men ibland undrar jag om jag är den enda i världen som har en hjärna 🤣🤣 parkerade vid kyrkan för att se om jag kunde få hjälp.... Betalar p-avgift för min egen bil och säger till Ukrainarna som har en egen bil att ingen lapplisa kan vara så dum att bötfälla en Ukrainsk bil...Fel av mig...🤣🤣🤣

Du får ha en rätt jävla skev självbild om du verkligen tror att du kan parkera var som helst utan konsekvenser. Parkeringsvakter har regler att följa, och det vore knappast görligt att gå ut med någon tillfällig policy om att ukrainska bilar får parkera hur fan de vill så länge kriget fortgår. Fattar inte Peter det är han mer än lovligt korkad. Snarare får man intrycket av att han närmast sökt boten för att kunna få stoltsera som offer ännu en gång.
Ringer en BIMBO på parkeringskontoret i Jönköpings kommun som informerar mig att hon kan inget göra och lagen är lika för alla... (det kunde hon berätta för Putin istället) TROR HON ATT SVENSKA FOLKET INTE VET DET...?????
Hur F-N kan man ha så lågt IQ att inte förstå det är omöjligt att driva in den avgiften i ett land Putin bombar och dödar människor... 70 mil från Svenska gränsen.
Tydlig misogyni här. Är kanske comme-il-faut när man skriver anonymt på Flashback, men att beskylla folk för att vara BIMBOS och ha "lågt IQ" under sitt riktiga namn på Facebook är white trashigt som fan. Sen igen borde han fatta att man inte bara kan upphäva alla regler för att nån har en ukrainsk bil. Fan, ska man bara kunna tåga in på ICA och hävda att man har en ukrainsk flykting hemma hos sig och sen kräva att få gratis mat?

Kan väl citera slutet också, med fler fula angrepp:
Undrar hur mycket skattepengar vi skall slösa på att utreda att dom ALDRIG får en spänn av den avgiften...🤣🤣🤣
Jag har lite större juridisk kunskap än så... 🤣🤣🤣
Men jag fick ett bevis: Att lapplisor och kommunanställda inom parkerings avdelningen inte behövde någon hjärna för att få arbete och betalt sin lön av skattemedel...🤣🤣🤣
Är sen långt ifrån säker på att den där boten aldrig kommer kunna drivas in. Brukar inte försvinna i första laget, vad jag vet, och om den som bilen är registrerad på vill leva och verka här kan det nog vara en bra idé att betala.
Helt otroligt.

Jag tycker även detta inlägg står ut ordentligt:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1758319234362000&id=10000 5518208646
Citat:
Jag kör till gränsen och hämtar barn till mitt hem...
Stinker människohandel lång väg.
Citera
2022-03-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Han ville nog hjälpa till, kände sig manad att göra det. Han har ju tydligen vänner som bor i ukraina osv. Däremot verkar han inte vara känslomässigt stabil själv med tanke på hur han agerar och vad han säger. Sen hela den här grejen med hur han söker maximal uppmärksamhet kring det hela genom att vara med i både radio och tv samt posta en massa på facebook gör att hela situationen spårar ur.

Enligt instagram har kvinnorna blivit utnyttjade och slagit larm, och att han varit tydligen aggressiv och tvingat kvar dom.

https://www.instagram.com/tv/CbGHsE6II5-/?utm_medium=copy_link

Nu blir man ju chockad. Vad är det som har hänt???? Tydligen enligt detta inlägg är kvinnorna inte i någon gympasal och peter tydligen drar en och annan lögn. Peter kanske aldrig skulle blivit påkommen om han medverkade i tv? Vad ska man tro? Jag tror han ville ha fitta!! Vem åker inte ner till gränsen för att hämta gratis fitta!
Senast redigerad av reinadelsur 2022-03-15 kl. 08:59.
Citera
2022-03-15, 08:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Samt sektionen där kvinnan börjar gråta när han smeker hennes hår.
https://anonfiles.com/N9k1LaMfxf/Untitled2_mp4

Hade jag kunnat läsa tankar så hade jag hört "Åh Gud, jag vill inte behöva hora ut mig!" från kvinnan i den sekunden.
Citera
2022-03-15, 09:01
Medlem
JBernards avatar
Citat:

Ja, den största andelen inlägg handlar om honom själv, vilka ofantliga uppoffringar han gör, hur godhjärtad han är mm. Att han är känslomässigt instabil behöver man inte vara psykolog för att upptäcka. Hela Peter är en enda stor känslomässig skämskudde.

Dom stackars flyktingarna drog nog en lättnades suck att dom slapp ur denna självutnämnda hjältes klor. Dom kanske inte var så sugna att delta i hans (som någon skrev) privata lilla realitysåpa, ständigt bli fotograferade och framställda som hans egna keldjur tillika bränsle i swish-tiggandet. Han verkar bl a ha gått in och krävt kaffe, mackor mm till sina skyddslingar utan vidare skrupler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in