Citat:
Ursprungligen postat av
Trolltestet
Jag smällde nästan av när jag såg detta i texten i detta inlägg:
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1765825520278038&id=10000 5518208646
Vem fan tror han att han är?
Jag tycker nästan hans utbrott över parkeringsboten är värre. Det har redan citerats, men förtjänar att tittas på lite närmare:
Ursäkta... men ibland undrar jag om jag är den enda i världen som har en hjärna 🤣🤣 parkerade vid kyrkan för att se om jag kunde få hjälp.... Betalar p-avgift för min egen bil och säger till Ukrainarna som har en egen bil att ingen lapplisa kan vara så dum att bötfälla en Ukrainsk bil...Fel av mig...🤣🤣🤣
Du får ha en rätt jävla skev självbild om du verkligen tror att du kan parkera var som helst utan konsekvenser. Parkeringsvakter har regler att följa, och det vore knappast görligt att gå ut med någon tillfällig policy om att ukrainska bilar får parkera hur fan de vill så länge kriget fortgår. Fattar inte Peter det är han mer än lovligt korkad. Snarare får man intrycket av att han närmast sökt boten för att kunna få stoltsera som offer ännu en gång.
Ringer en BIMBO på parkeringskontoret i Jönköpings kommun som informerar mig att hon kan inget göra och lagen är lika för alla... (det kunde hon berätta för Putin istället) TROR HON ATT SVENSKA FOLKET INTE VET DET...?????
Hur F-N kan man ha så lågt IQ att inte förstå det är omöjligt att driva in den avgiften i ett land Putin bombar och dödar människor... 70 mil från Svenska gränsen.
Tydlig misogyni här. Är kanske comme-il-faut när man skriver anonymt på Flashback, men att beskylla folk för att vara BIMBOS och ha "lågt IQ" under sitt riktiga namn på Facebook är white trashigt som fan. Sen igen borde han fatta att man inte bara kan upphäva alla regler för att nån har en ukrainsk bil. Fan, ska man bara kunna tåga in på ICA och hävda att man har en ukrainsk flykting hemma hos sig och sen kräva att få gratis mat?
Kan väl citera slutet också, med fler fula angrepp:
Undrar hur mycket skattepengar vi skall slösa på att utreda att dom ALDRIG får en spänn av den avgiften...🤣🤣🤣
Jag har lite större juridisk kunskap än så... 🤣🤣🤣
Men jag fick ett bevis: Att lapplisor och kommunanställda inom parkerings avdelningen inte behövde någon hjärna för att få arbete och betalt sin lön av skattemedel...🤣🤣🤣
Är sen långt ifrån säker på att den där boten aldrig kommer kunna drivas in. Brukar inte försvinna i första laget, vad jag vet, och om den som bilen är registrerad på vill leva och verka här kan det nog vara en bra idé att betala.