2022-03-14, 22:03
Medlem
Lysturkens avatar
Efter den senaste cirkeldiskussionen är det nu dags att knyta ihop dagens säck, plocka fram oboy-pulvret och svälja sin insomningstablett. Vad passar då bättre än att känna den där trygga värmen man bara kan uppnå genom att njuta av någon annans totala undergång, och så att säga vaggas till sömns av att åter få se någons liv bli förstört. Vi har kommit fram till...

DAGENS ÅTERBLICK!

https://dumpen.se/2021/12/04/3125/

Ikväll kollar vi närmare på kökstomten från Göteborg som enligt utsago tränar på #satskompassen där han tycker om att gå på gruppträningspass och som så artigt tackade Sara för att han nu äntligen skulle få bli uthängd:

"Så nu kommer du hänga ut mig då..."
"Det kommer vi göra..."
Svar: "Tack!"

Det var ju lite besynnerligt att han tillslut tackade för uthängningen när han inledde så fint med att blanda ihop nutid och framtid:

"Du har bestämt träff med en 14-åring..."
Svar: "Nej, inte idag."

Vi kan alltså dra slutsatsen att köksmästaren, som lär få svårt att hitta jobb som kock igen, har för vana att vänta minst 24 timmar på den han ska träffa.

Sen är det ju inte så farligt att han ska träffa en 14-åring. Bara man säger att man är äldre än man egentligen är så räknas 14 som 16. Det står väl i lagen?

"Hon sa att hon var äldre än vad hon va".

Ja, och jag är alltså 30. Men om jag säger att jag är äldre än 30 så räknas det alltså som att jag är 32. Standardhöjningen är alltså beslutad till två år.

Nämnvärt är också att kastrullpeddot tänkte betala våldtäkten med en vinterjacka. För det ville han ha en "undergiven" flicka och hoppades att få "valuta för pengarna". Enda valuta han kan räkna med i fortsättningen är nog hårdvaluta i form av en stekpanna i huvet. Jag gissar att hans framtida kollegor, om han nu någon gång får ett jobb inom branschen igen, inte lär vara så glada i att behöva stå och flippa pannbiff bredvid en barnknullare.

Vad ska nu du och jag göra med denna information? Jo, det är jävligt enkelt. Vi ska fortsätta mysa av tanken på att hans liv nu kommer att förbli ett lidande. Med lite tur kanske han ändå kan få en vinterjacka av socialtjänsten nästa år när sparkapitalet börjar sina.

Citera
2022-03-14, 22:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Den stora frågan är väl egentligen om den här typen av "aktioner" hjälper eller stjälper i det långa loppet. Så vitt jag vet finns det ingen entydig forskning på området som visar om uthängning eller stigmatisering faktiskt minskar risken för brottslighet.

Å ena sidan leder uthängningar av det här slaget kanske till att färre snuskgubbar vågar sig på att kontakta barn på nätet, men å andra sidan leder det kanske istället till att presumtiva förövare bara blir mer säkerhetsmedvetna och mindre benägna att söka professionell hjälp.

Lyssnade nyligen på ett podavsnitt med Christoffer Rahm överläkare på KI om frågor av det här slaget och tyckte att han hade en hel del matnyttigt att förmedla.

Bäst av allt vore väl om man istället för någon slags "medial stupstock" tvingade dessa personer till psykiatrin, men hur man skulle lyckas med det är en annan femma.
Citera
2022-03-14, 22:25
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Den stora frågan är väl egentligen om den här typen av "aktioner" hjälper eller stjälper i det långa loppet. Så vitt jag vet finns det ingen entydig forskning på området som visar om uthängning eller stigmatisering faktiskt minskar risken för brottslighet.

Å ena sidan leder uthängningar av det här slaget kanske till att färre snuskgubbar vågar sig på att kontakta barn på nätet, men å andra sidan leder det kanske istället till att presumtiva förövare bara blir mer säkerhetsmedvetna och mindre benägna att söka professionell hjälp.

Lyssnade nyligen på ett podavsnitt med Christoffer Rahm överläkare på KI om frågor av det här slaget och tyckte att han hade en hel del matnyttigt att förmedla.

Bäst av allt vore väl om man istället för någon slags "medial stupstock" tvingade dessa personer till psykiatrin, men hur man skulle lyckas med det är en annan femma.
Helt klart en väg att gå ”tvingade dessa personer till psykiatrin”. Men nu har Dumpen satt bollen i rullning så nu återstår att se var det slutar. Förhoppningsvis får vi förbättringar på alla områden. För våra barns skull.
Citera
2022-03-14, 22:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Helt klart en väg att gå ”tvingade dessa personer till psykiatrin”. Men nu har Dumpen satt bollen i rullning så nu återstår att se var det slutar. Förhoppningsvis får vi förbättringar på alla områden. För våra barns skull.

Problemet är dock att vi inte vet vart den bollen rullar. Risken är som sagt att mer stigmatisering leder till att färre med sexuella störningar söker hjälp och då är den här typen av aktioner kontraproduktiva.

Och ja, jag skriver "risken" för vi tycks inte veta vilka de faktiska följderna av detta blir.

Tyvärr får jag även en känsla av att vissa motiveras mer av att hänga ut personer de innerligt ogillar och mindre av skadeprevention i form av färre faktiska övergrepp.
Citera
2022-03-14, 22:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det finns personer därute som jagar barn i sexuellt syfte och dom personerna har Dumpen dragit fram i ljuset. Dumpen har inte anklagat någon för att vara pedofil. Dom bara visar vad vederbörande har skrivit så får var och en själv dra slutsatser. Det går ju aldrig att förneka hur du än tänker.

De uthängda hänger alltså under flera år på fjortisforum, tar kontakt med användarkonton som signalerar att kontoägaren är ett barn. Sedan skriver männen en massa snusk till vad de HOPPAS är ett riktigt barn - flera av dem ställer kontrollfrågor för att garantera sig om att kontona tillhör riktiga barn. Skickar sedan kukbilder och runkfilmer till vad de tror är barn. Denna lilla hobby exponeras sedan för omvärlden där så gott som samtliga män klargör att 1. de inte vet varför de kontaktar barn i uppenbart sexuellt syfte och 2. det är alltid första gången (vilket förvisso är helt oväsentligt).

Att ta kontakt med barn i sexuellt syfte kallas grooming och är sedan år 2009 olagligt, faktumet har upprepats flera gånger i tråden. De som inte fattar bättre hänger upp sig på att det inte är äkta barn som utsätts, men det hade det kunnat vara, groomingbrotten har exploderat av exakt sådant som de dumpenuthängda pysslar med. De behöver inte dyka upp på någon dejt, vad de gör på nätet mot vad de tror är barn räcker.
Citera
2022-03-14, 22:36
Medlem
Velarville verkar komma / bo i Ödsmål och är aktiv i styrelse och förening . Någon som vet mer ?
Citera
2022-03-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pysslingen22
Velarville verkar komma / bo i Ödsmål och är aktiv i styrelse och förening . Någon som vet mer ?

48 år, bor i Stenungsund, Ödsmål. Riktigt trevlig och väldigt omtyckt och aldrig gjort en fluga förnär. Aktiv i styrelse för badplatsen tror jag, bland annat. Säkert i någon båtförening med.

Tills nu, bör tilläggas. Egenskaperna ovan har ersatts av en chockartat ilska i området och bland alla de som känt honom, som den goe, glada och oerhört snälla.

Hans alternativ kommer bara vara ett framöver. Tragiskt, men oundvikligt.
Citera
2022-03-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
48 år, bor i Stenungsund, Ödsmål. Riktigt trevlig och väldigt omtyckt och aldrig gjort en fluga förnär. Aktiv i styrelse för badplatsen tror jag, bland annat. Säkert i någon båtförening med.

Tills nu, bör tilläggas. Egenskaperna ovan har ersatts av en chockartat ilska i området och bland alla de som känt honom, som den goe, glada och oerhört snälla.

Hans alternativ kommer bara vara ett framöver. Tragiskt, men oundvikligt.

Insinuerar du att han borde ta sitt eget liv?
Citera
2022-03-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pysslingen22

Han har en tatuering där det står ”Inte ensam aldrig glömd” vilket är ett intiativ som stöttar människor som har blivit utsatta för sexuella övergrepp
Citera
2022-03-15, 00:44
Medlem
Jofandus avatar
Har identiteten kommit ut på Hemliga Arne (Tommy med Basker) ännu?
Citera
2022-03-15, 01:28
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Har identiteten kommit ut på Hemliga Arne (Tommy med Basker) ännu?
Inte vad jag fått nys om så det vore mycket angeläget med mer info där om någon har koll.
Citera
2022-03-15, 02:23
Medlem
Lysturkens avatar
Lyssnade på senaste podcasten precis. Förbaskat kul i slutet när Sara tar upp "morgonmannen". Hon har tydligen fortfarande kontakt med honom. Hon utger sig för att vara 13 och han skriver sms till hennes mobil, samma number som används som swishnummer på hemsidan. 🤣🤣

"Då är man inte den skarpaste kniven i lådan."

https://dumpen.se/2022/01/28/farsk-m...ang-napp-igen/

Talför kille. Undrar hur det gick för honom på Flervariabelanalysen. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in