2022-03-14, 20:48
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du borde komma med argument för varför vi borde se Putin som Ukrainas befriare och frälsare, istället kommer du med irrelevanta påhopp.

Om du läser vad jag skrivit så kommer även du förstå och det gäller inte bara covidbluffen. Orkar du inte läsa så är det upp till dig.
Citera
2022-03-14, 20:52
Medlem
jararvs avatar
Kommunisterna hejar på den ryska militären?
Citera
2022-03-14, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Om du läser vad jag skrivit så kommer även du förstå och det gäller inte bara covidbluffen. Orkar du inte läsa så är det upp till dig.

Skummar man igenom dina andra inlägg så framträder bilden av en konspirationsdåre. Fram med riktiga argument istället för varför Rysslands agerande är fint och bra, för jag och många med mig kan helt enkelt inte förstå hur man kan tycka det.
Citera
2022-03-14, 20:54
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Suck.... jag ska förklara så enkelt som möjligt.

Du hävdar att Ryssland har rätt att invadera Ukraina om dom känner att det hotar deras säkerhet.

Det är ditt argument.

Då frågade jag dig; om Ryssland känner att dom behöver Anfalla Gotland och annektera Gotland till det Ryska Riket är det då okej? Om Ryssland känner att det hotar deras säkerhet på samma vis som Ukraina verkar göra.
Man ser direkt att du inte har någon aning om Ukrainas historia och om Europas nyaste historia heller.
Jag ska försöka förklara så att till och med du förstår. NATO var bildad 1949 eftersom några europeiska länder och Storebrorsan skitit på sig - de kände sig hotade av Sovjetunionen. Östeuropa svarade med Warszawapakten. Efter Sovjetunionens sönderfall försvann även Warszawapakten, NATO behövdes inte längre, enligt "skita-på-sig-logiken". Hotdogsledarna har försäkrat Ryssland om att NATO inte skulle utvidgas. Men efter bara några år blev Ryssland bokstavligen omringat av NATO-länder. T o m Georgien och Ukraina blev intresserade av att ansluta sig.
Nu kan du dra paralleller med Gotland.
Och en sak till: Hur tror du usa skulle reagera om Ryssland hade placerat sina militära baser på Kuba och i Mexiko?
Citera
2022-03-14, 20:58
Medlem
Ingen hatar ryssar? Alla hatar folk som tar sig vatten över huvudet när det kostar människoliv?
Putin ser kina som nyrikt och eftersom han tror att han är tight med dem så har han inbillat sig att han är nyrik också och att han vill verka tuff inför sina polare men han förstod inte att han får motstånd i Ukraina för han har tror att folket i Ukraina älskar han o vill ha hans hjälp men så var inte fallet och nu sitter han i en dålig sits och usa och väst måste verkligen fatta att om man sätter en råtta som skiter i allt förutom sitt rykte i smutsiga kalsongerna inför världen så riskerar man utplåning! Han har 10-15 år kvar vid liv och det kan man lätt offra om man vill skriva historia! Men man får fråga sig det ”vem ska han skriva historia för när han är död?” Inte aktuellt med kärnvapen för Putin! Han brinner allt för mycket för historia!

Förlåt för min dåliga indelning och brist på komma och punkt!

Hoppas nån orkar läsa min stjärtsvenska!
Citera
2022-03-14, 20:58
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jararv
Kommunisterna hejar på den ryska militären?

Det handlar inte om att heja på någon. Jag gillar inte kommunister men stöder man en alizeimer då är man inte på banan?
Citera
2022-03-14, 21:02
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ryssland är och har alltid varit jobbiga, under kommunisttiden och nu när de leker kapitalism.
Allt de rör vid förstörs, statsfinansierad doping.
De är som det jobbiga fyllot på bussen med för mycket muskler men med en liten hjärna.
Finns inget med Ryssland som är gott.

Då har du inte smakat rysk vagina, för det är fan smaskens!

Jag personligen håller inte på någon då folk som mördar varandra är inga människor värda att hålla på. Ukrainare är inte helt oskyldiga i den här konflikten, den som tror det behöver besöka nånting annat förutom Aftonbladet.
Citera
2022-03-14, 21:11
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Det handlar inte om att heja på någon. Jag gillar inte kommunister men stöder man en alizeimer då är man inte på banan?

Alla hejar på någon i krig?

Jag är medlem men jag behåller kontot hemligt?
Citera
2022-03-14, 21:27
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Då har du inte smakat rysk vagina, för det är fan smaskens!

Jag personligen håller inte på någon då folk som mördar varandra är inga människor värda att hålla på. Ukrainare är inte helt oskyldiga i den här konflikten, den som tror det behöver besöka nånting annat förutom Aftonbladet.

Det är just okunskapen som gör mig lite ledsen. Man dömer utan att själv ha en aning om det
Citera
2022-03-14, 21:28
Medlem
Softers avatar
För att Aftonbladet har sagt det till mig, och det finns ingen anledning att ifrågasätta deras konstateranden. Du är en idiot.
Citera
2022-03-14, 21:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara777
Man ser direkt att du inte har någon aning om Ukrainas historia och om Europas nyaste historia heller.
Jag ska försöka förklara så att till och med du förstår. NATO var bildad 1949 eftersom några europeiska länder och Storebrorsan skitit på sig - de kände sig hotade av Sovjetunionen. Östeuropa svarade med Warszawapakten. Efter Sovjetunionens sönderfall försvann även Warszawapakten, NATO behövdes inte längre, enligt "skita-på-sig-logiken". Hotdogsledarna har försäkrat Ryssland om att NATO inte skulle utvidgas. Men efter bara några år blev Ryssland bokstavligen omringat av NATO-länder. T o m Georgien och Ukraina blev intresserade av att ansluta sig.
Nu kan du dra paralleller med Gotland.
Och en sak till: Hur tror du usa skulle reagera om Ryssland hade placerat sina militära baser på Kuba och i Mexiko?

Hur var det 1994? Ukraina lämnade ifrån sig alla sina kärnvapen till Ryssland och Ryssland Lovade att aldrig anfalla Ukraina och respektera deras gräns.

Ryssland har gränsat till Natoländet sedan 2004 då baltländerna gick med.

Nato har förövrigt aldrig lämnat några såna garantier. Nato är dessutom inte ett land som expanderar utan länder får ansöka. Tur för baltländerna att dom gick med 2004 annars hade dom stått på tur.

Förövrigt är det otrolig dubbelmoral från Ryssar som gnäller om Natos kärnvapen, fast inga kärnvapen från Nato finns vid nån rysk gräns, däremot har Ryssland kärnvapen vid finska gränsen.

Dom flesta länder i Europa har sedan sovjet upplöstes satsat mindre och mindre på försvar, men Ryssland har visat med sina aggressiva handlingar i Tjetjenien, Georgien och nu Ukraina att vi absolut inte kan lita på Ryssar.

Ryssland är världens rövhål. Tror sig vara nån stormakt, men deras BNP är i klass med Italiens.
Citera
2022-03-14, 22:00
Medlem
Äsch. Vi delar väl på det ?
Kina tar ryska Asien och Europa tar den europeiska delen av Ryssland.
Putin ? Ja honom vill ju ändå ingen ha, så vad göra ?

En önskning kan hända. Men sådant borde det väl också finnas plats för.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-03-14 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in