2022-03-14, 22:07
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Suck.... jag ska förklara så enkelt som möjligt.

Du hävdar att Ryssland har rätt att invadera Ukraina om dom känner att det hotar deras säkerhet.

Det är ditt argument.

Då frågade jag dig; om Ryssland känner att dom behöver Anfalla Gotland och annektera Gotland till det Ryska Riket är det då okej? Om Ryssland känner att det hotar deras säkerhet på samma vis som Ukraina verkar göra.

Lilla gubben, förklarar gång på gång. Vad du eller någon annan smårunkare tycker spelar ingen roll. den dagen ryssarna står vid gotlands gränser kommer jag stå där. kommer inte se dig på långa vägar, helt säkert
Citera
2022-03-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Jag har nästan haft psykos över den här frågan den senaste tiden.
Inte just kanske varför man inte håller på Ryssland, men varför alla "lotsas" som att det så unikt det Putin håller på med. När dom tillexempel pratar om att ryssarna inte får demonstrera och hur det bevisar att det inte är en demokrati, trots att nästan alla andra demokratiska länder behandlar demonstranter på EXAKT sätt.
Också att alla verkar ha glömt bort att USA aldrig har slutat kriga och mörda civila i land efter land år efter år med olika idiotiska anledningar som i många fall har tillochmed visat sig vara rena lögner. Men det är helt ok när USA gör det.
Det roligaste var när de skulle stänga av ryska sidor för oss, så hade de en "expert" på nyhetsmorgon för att prata om det, så frågar programledaren: "varför är det ok att vi censurerar?, men anklagar Ryssland för att vara dåliga när de gör det?" då var svaret kortfattat mer eller mindre: "det är ok när vi gör det för att det är VI som gör det, och vi är de som tycker det rätta".
Sen är det jävligt uppenbart att nato tillsammans med USA har "trängd" sig närmare och närmare hela tiden. Jag hade inte heller känt mig trygg med USA(psykopaterna) hack i hälen, Nu säger ju de på nyheter rakt ut att den senaste bombningen var på en militärbas där för några veckor sen fanns både amerikanska och svenska soldater på plats och lärde upp ukrainska militären. Men i början sa de att Putin är galen och paranoid.
Jag skulle kunna skriva många fler exempel om "hykleriet", men nöjer mig så..
Om jag måste välja en sida så väljer jag såklart vår! Vi verkar ha det bättre på alla sätt och viss.
MEN det som gör mig jävligt förvirrad är: Ser verkligen folk inte hykleriet och propagandan från vår sida, eller är alla med på "noterna" och bara spelar nån sorts konstig skådespeleri för att det är det som passar oss bäst?
Senast redigerad av sheriffenavutah 2022-03-14 kl. 22:25.
Citera
2022-03-14, 22:15
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Lilla gubben, förklarar gång på gång. Vad du eller någon annan smårunkare tycker spelar ingen roll. den dagen ryssarna står vid gotlands gränser kommer jag stå där. kommer inte se dig på långa vägar, helt säkert

Lilla hjärtat. Du svarar återigen inte på nått jag frågade dig om så vidare diskussion är meningslöst.
Citera
2022-03-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla

Ryssland är världens rövhål. Tror sig vara nån stormakt, men deras BNP är i klass med Italiens.

Och deras reguljära militär är i klass med Iraks, har hela världen fått se nu.
Citera
2022-03-14, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Oavsett allt vad du skriver så kan man helt enkelt inte heja på ett land som brutalt invaderar ett annat. Du kan tycka illa om väst och NATO. Du kan tycka Putin verkar trevlig. Men så kan man helt enkelt inte göra. Den stora majoriteten av folket i Ukraina vill inte tillhöra Ryssland och då kan man inte bara tvinga dem. Ryssland är världens största land till ytan och har mest naturresurser. De måste nöja sig med det precis som alla andra länder får nöja sig med vad de har. Att ryssarna inte har några vänner i världen kanske inte bara kan skyllas på andra och de får ju inte fler vänner när de går in och slaktar sina grannar.
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag hatar inte ryssar. Men jag är självklart på Ukrainas sida.

Varför? För att Putin valde starta ett krig mot ett oskyldigt och fredligt folk.
Jag håller med. Jag tycker att det är äckligt med krig överhuvudtaget, Det borde ALDRIG vara en lösning på nån fråga överhuvudtaget. Folk blir bombade i sina hem eller måste fly sitt hem och land och lämna sina jobb sina saker och sina vänner.
Men jag är bara lite nyfiken, tycker ni likadant när USA gör det mot Korea, Vietnam och nästa alla arabländer? Eller känns det mer ok när de gör det för att de gör det lite längre bort och mot folk som inte ser ut som oss?
Senast redigerad av sheriffenavutah 2022-03-14 kl. 23:53.
Citera
2022-03-15, 00:03
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara777
Jag svarar varför jag inte låtit mig hjärntvättas. Bland annat därför:

14 march Donetsk Missile 28 civilians killed including children.

Reportage av Patrick Lancaster

Марина Овсянникова / Marina Ovsyannikova / Ovsiannikova / Ovsjannikova på Pervyj Kanal har också blivit hjärntvättad. Tänk nu, demonstrera med ett plakat mitt i nyhetssändningen! Tänker hon inte alls på barnen i Dumbass?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU
https://www.youtube.com/watch?v=Baj1OXZTuE8&t=6s

Ukraine war: Protester interrupts Russian TV news show

https://www.bbc.com/news/world-europe-60744605
A woman holding an anti-war sign ran onto the set of a Russian evening news programme on the state-controlled Channel 1 on Monday evening.

The sign, clearly visible behind the presenter, read "no war, stop the war, don't believe the propaganda, they are lying to you here".

The woman has been named as Marina Ovsyannikova, an editor at the channel.

Russian TV news is tightly controlled by the Kremlin and only reflects the Russian version of events in Ukraine.

Ms Ovsyannikova is believed to be in police custody.

Såna ryssar älskar jag! Och vi är många som gör det!

Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah
Jag håller med. Jag tycker att det är äckligt med krig överhuvudtaget, Det borde ALDRIG vara en lösning på nån fråga överhuvudtaget. Folk blir bombade i sina hem eller måste fly sitt hem och land och lämna sina jobb sina saker och sina vänner.
Men jag är bara lite nyfiken, tycker ni likadant när USA gör det mot Korea, Vietnam och nästa alla arabländer? Eller känns det mer ok när de gör det för att de gör det lite längre bort och mot folk som inte ser ut som oss?

I Korea var det Nordkorea som angrep, och USA och FN gjorde självklart rätt att stoppa Kim Pillepungs krigståg. När man ser skillnaden mellan Nord- och Sydkorea i dag, är det inget tvivel om den saken.

I Vietnamkriget hade USA inget mandat att agera, och inte i MÖ heller.
Senast redigerad av Ördög 2022-03-15 kl. 00:36.
Citera
2022-03-15, 00:10
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheriffenavutah

Nej, det är lika jävligt. Men detta krig är i vår absoluta närhet. Våra band till Ukraina är fler än till avlägsna länder. Fler omkring oss är drabbade. Klart att det påverkar samhället emotionellt.

Jag kräks på det som försöker få det till en rasistgrej.
Citera
2022-03-15, 00:19
Medlem
.
Citera
2022-03-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Nej, det är lika jävligt. Men detta krig är i vår absoluta närhet. Våra band till Ukraina är fler än till avlägsna länder. Fler omkring oss är drabbade. Klart att det påverkar samhället emotionellt.

Jag kräks på det som försöker få det till en rasistgrej.
Du börjar med att skriva "Nej, det är lika jävligt" men sen beskriver du vanför det är värre nu..

"Jag kräks på det som försöker få det till en rasistgrej" Visst det kanske inte är rasism, men vad ska vi kalla den grejen för nått? (jag bryr mig mer när folk i samma ras som mig blir drabbade än andra raser) Är det rasism light?
Jag försöker inte sätta nån stämpel på dig, försöker bara förstå dig. Jag antar att du tycker att vi ska stänga gränsen för en syriansk familj som flyr kriget men inte en ungersk.(med tanke på dina SD "uppmaningar") Vad vill folk som du, som spyr på ordet rasism att man ska kalla den grejen? Ska man inte ha ett namn på det så att man inte kan prata om det?
Citera
2022-03-15, 04:03
Medlem
Kan svara åt alla i tråden som inte är neutrala:

HJÄRNTVÄTTADE. TVÅ ÅRS HJÄRNTVÄTT AV ”COVID” HAR BARA GÅTT ÖVER TILL DETTA ERA KORKADE HORBARN.

God natt.
Citera
2022-03-15, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Kan svara åt alla i tråden som inte är neutrala:

HJÄRNTVÄTTADE. TVÅ ÅRS HJÄRNTVÄTT AV ”COVID” HAR BARA GÅTT ÖVER TILL DETTA ERA KORKADE HORBARN.

God natt.
Exakt!!
Rekommenderar filmen på youtube som alla borde se:
” Makthavarna vi aldrig valde”
Citera
2022-03-15, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Exakt!!
Rekommenderar filmen på youtube som alla borde se:
” Makthavarna vi aldrig valde”

Precis antivaxxare blir nu hjärntvättade av ryska propaganda och rysstroll. Allt som skrivs som inte överensstämmer med eller rapporteras om i MSM är per automatik sant. T.ex. att ukrainska soldater dödar civila ukrainare för att kunna skylla på att det är ryska soldater som gjort det. Eller att Zelenskyj hotat Ryssland med kärnvapen i ett tal 19.2 2022.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2022-03-15 kl. 07:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in