Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.
Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Jag har nästan haft psykos över den här frågan den senaste tiden.
Inte just kanske varför man inte håller på Ryssland, men varför alla "lotsas" som att det så unikt det Putin håller på med. När dom tillexempel pratar om att ryssarna inte får demonstrera och hur det bevisar att det inte är en demokrati, trots att nästan alla andra demokratiska länder behandlar demonstranter på EXAKT sätt.
Också att alla verkar ha glömt bort att USA aldrig har slutat kriga och mörda civila i land efter land år efter år med olika idiotiska anledningar som i många fall har tillochmed visat sig vara rena lögner. Men det är helt ok när USA gör det.
Det roligaste var när de skulle stänga av ryska sidor för oss, så hade de en "expert" på nyhetsmorgon för att prata om det, så frågar programledaren:
"varför är det ok att vi censurerar?, men anklagar Ryssland för att vara dåliga när de gör det?" då var svaret kortfattat mer eller mindre:
"det är ok när vi gör det för att det är VI som gör det, och vi är de som tycker det rätta".
Sen är det jävligt uppenbart att nato tillsammans med USA har "trängd" sig närmare och närmare hela tiden. Jag hade inte heller känt mig trygg med USA(psykopaterna) hack i hälen, Nu säger ju de på nyheter rakt ut att den senaste bombningen var på en militärbas där för några veckor sen fanns både amerikanska och svenska soldater på plats och lärde upp ukrainska militären. Men i början sa de att Putin är galen och paranoid.
Jag skulle kunna skriva många fler exempel om "hykleriet", men nöjer mig så..
Om jag måste välja en sida så väljer jag såklart vår! Vi verkar ha det bättre på alla sätt och viss.
MEN det som gör mig jävligt förvirrad är: Ser verkligen folk inte hykleriet och propagandan från vår sida, eller är alla med på "noterna" och bara spelar nån sorts konstig skådespeleri för att det är det som passar oss bäst?