2022-03-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Fotografiet påstås vara taget på en plats vars existens inte kan bevisas. Det är således inget bevis för hur jorden ser ut.
Källa på det hitta inte på
Så ett foto är inte ett bevis och andra videor och andra saker sen 2000 år tillbaka.
Sitt inte framför datorn gör nåt vettigt
Senast redigerad av Eagle5555 2022-03-14 kl. 19:49.
Citera
2022-03-14, 19:55
Medlem
Citat:
Detta bevisar med andra ord att det är kameran som står för båda effekter. Du väljer självklart den runda därför den passar ditt känslotillstånd. Pinsamt!

Det fetade: auktoritetsargument. Kom med nåt nytt!
Jag frågar för jag har aldrig mött så mycket okunskap när det kommer till fotografi som bland dom platta. Det blev inte bättre efter din senaste kommentar. Kameran står inte för effekten. Ett teleobjektiv visar verkligheten, men bara ett litet utsnitt som har förstorats. Om du hade en kikare skulle du se exakt samma sak. Vidvinkel får med mycket mer, men det som är långt borta blir suddigt om man förstorar det.

Citat:
Jag tror jorden är platt därför att den ser platt ut. Jag är inte ute efter att bevisa att jorden är platt.

Du har bara effekter som du påstår beror på en kurva, det är allt.
Jag tycker också att jorden ser platt ut, men jag lyckas lyfta upp blicken från marken, och jag har också förmågan att ta till mig kunskap och tänka själv. Det är inte alla som har det.
Citera
2022-03-14, 20:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det skulle ju såklart krävas mer än bara din övertygelse om jordens beskaffenhet, men jo problemen du listar försvinner. Det är vägen. Konspirationen om den runda jorden är skapad för att hindra just detta, eller att möjliggöra individen att hitta vägen. Jag vet inte vilket.
Ser inget samband över huvud taget mellan Putins dåraktiga krig och jordens form. Putin skulle kriga även om jorden var platt. Förklara gärna hur dessa saker skulle kunna ha ett samband? Varför skulle Putin sluta kriga om jorden var platt? Tycker att det känns som det sämsta argumentet i den här trådens historia.
Citera
2022-03-14, 20:15
Medlem
Citat:
Det skulle ju såklart krävas mer än bara din övertygelse om jordens beskaffenhet, men jo problemen du listar försvinner. Det är vägen. Konspirationen om den runda jorden är skapad för att hindra just detta, eller att möjliggöra individen att hitta vägen. Jag vet inte vilket.

Så om bara folk inser att jorden är platt kommer det inte finnas krig, svält och sjukdommar? Och all mat kommer att vara gratis och ingen behöver jobba utan alla kan helt plötsligt bara vara "fria"?

Och det som hindrar oss från att uppnå detta himmelrike är typ att vi inte känner till den verkliga längden på ekvatorn?
Citera
2022-03-14, 20:36
Medlem
Boldogg över 4000 inlägg och har inte kunnat bemöta ett enda fysiskt inlägg bara svamel om att han inte känner eller ser.
Citera
2022-03-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Källa på det hitta inte på
Så ett foto är inte ett bevis och andra videor och andra saker sen 2000 år tillbaka.
Sitt inte framför datorn gör nåt vettigt
Fotot påstås vara taget på plats vars existens inte kan bevisas, det ger fotot ett föga bevisvärde. 'Andra saker' håller inget bevisvärde, pladdervärde måhända.
Citera
2022-03-14, 20:41
Medlem
Var har du källa till det jag efterfrågade det fotot togs på inflygning från jorden till månen vill ha motbevis och källa kan du ge det.
Citera
2022-03-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag frågar för jag har aldrig mött så mycket okunskap när det kommer till fotografi som bland dom platta. Det blev inte bättre efter din senaste kommentar. Kameran står inte för effekten. Ett teleobjektiv visar verkligheten, men bara ett litet utsnitt som har förstorats. Om du hade en kikare skulle du se exakt samma sak. Vidvinkel får med mycket mer, men det som är långt borta blir suddigt om man förstorar det.
Du beskrev just hur kameran förändrar bilden, du har nu beskrivit det två gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Jag tycker också att jorden ser platt ut, men jag lyckas lyfta upp blicken från marken, och jag har också förmågan att ta till mig kunskap och tänka själv. Det är inte alla som har det.
Ja, du hänvisar alltid till himlen för att bevisa jordytans beskaffenhet. Du har inte tagit till dig kunskap, det har du demonstrerat två gånger i dina senaste inlägg. Du har blivit hjärntvättad och du papegojar talking points, som att se upp mot himlen för att bestämma jordens form.
Citera
2022-03-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ser inget samband över huvud taget mellan Putins dåraktiga krig och jordens form. Putin skulle kriga även om jorden var platt. Förklara gärna hur dessa saker skulle kunna ha ett samband? Varför skulle Putin sluta kriga om jorden var platt? Tycker att det känns som det sämsta argumentet i den här trådens historia.
Varför skulle andra människor upphöra med sin verksamhet, jag talar om individens verklighet. Den runda jorden är uppdiktad för att förhindra, eller möjliggöra för individens att kräva sin födslorätt att bestämma över sin egen verklighet. Vägen dit behöver inte gå via platt jord men idén om en gud och en skapelse är nödvändig, och det kommer lätt med den kunskapen.
Citera
2022-03-14, 21:00
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Varför skulle andra människor upphöra med sin verksamhet, jag talar om individens verklighet. Den runda jorden är uppdiktad för att förhindra, eller möjliggöra för individens att kräva sin födslorätt att bestämma över sin egen verklighet. Vägen dit behöver inte gå via platt jord men idén om en gud och en skapelse är nödvändig, och det kommer lätt med den kunskapen.
Det du nämner om födslorätten och din rätt att bestämma över ditt liv påverkas inte alls av jordens form.
Citera
2022-03-14, 21:01
Medlem
Citat:
Du beskrev just hur kameran förändrar bilden, du har nu beskrivit det två gånger.
Så du tror att en kikare förändrar verkligheten! Jag trodde att jag hade sett vad som kunde ses av plattisarnas okunnighet, men jag hade fel.

Citat:
Ja, du hänvisar alltid till himlen för att bevisa jordytans beskaffenhet. Du har inte tagit till dig kunskap, det har du demonstrerat två gånger i dina senaste inlägg. Du har blivit hjärntvättad och du papegojar talking points, som att se upp mot himlen för att bestämma jordens form.
Så du tror att verkligheten slutar några meter framför dina skosnören, och att solen, månen och stjärnorna inte kan användas för att förklara jordens form. Det är inte bara när det kommer till fotografi som du är okunnig.
Citera
2022-03-14, 21:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Kameran i fallet med bron förstärker kurvaturen men detta kan inte skapa en kurvatur där ingen finns från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in