2022-03-14, 18:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Ok låter väldigt märkligt. jag får bara ett felmeddelande som säger "this channel is not avalible i your country" Bor du inte i Sverige eller i EU?

YT är så nu för mig (!), men var inte det när jag svarade senast. Deras egen hemsida kan jag nå fortfarande. Om du tror landet spelar roll så använd VPN.
Citera
2022-03-14, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
YT är så nu för mig (!), men var inte det när jag svarade senast. Deras egen hemsida kan jag nå fortfarande. Om du tror landet spelar roll så använd VPN.

Har testat VPN men utan resultat. Tror denna censur/blockering är mycket sofistikerad.
Citera
2022-03-14, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag fattade det inte så, han skulle sätta Svenskarna i säkerhet på väg hem jag tror han stannar han har sett värre saker

Han har ju garanterat aldrig blivit utsatt för kryssningsrobotar utav Daesh.

Han måste vara nån riktig Rambokarraktär med tanke på alla specialuppdrag han får från alla håll och kanter.

Killen är mytoman och har försökt göra karriär på sina ”upplevelser” i form av föreläsningar, intervjuer med media och skriva böcker.

Han har redan dragit hem. Kolla hans fb.
Citera
2022-03-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken

Han måste vara nån riktig Rambokarraktär med tanke på alla specialuppdrag han får från alla håll och kanter.

Killen är mytoman och har försökt göra karriär på sina ”upplevelser” i form av föreläsningar, intervjuer med media och skriva böcker.

Detta var nog ballistiska robotar. Tror ni inte?
Citera
2022-03-14, 18:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Han har ju garanterat aldrig blivit utsatt för kryssningsrobotar utav Daesh. Han måste vara nån riktig Rambokarraktär med tanke på alla specialuppdrag han får från alla håll och kanter. Killen är mytoman och har försökt göra karriär på sina ”upplevelser” i form av föreläsningar, intervjuer med media och skriva böcker. Han har redan dragit hem. Kolla hans fb.

Vad min kille trodde, det var därför jag var skeptisk till honom förut, seriösa killar är mer hemliga. Helt sjukt många fangirls-tjejer som försvarar honom! Någon nazist som stridit där sedan 2014 sa att han var en bluff såg jag, men jag kunde inte se att han dragit hem.
Citera
2022-03-14, 18:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Detta var nog ballistiska robotar. Tror ni inte?

De sköts från bombflygplan som flög över svarta havet, men jag vet inte vilken typ det var. Man hade sett dessa flygplan på satellit på en flygbas innan men ändå blev alla överraskade av attacken.
Citera
2022-03-14, 18:56
Medlem
HRTs avatar
Hela bostads/villa områden sönderbombade civila överallt
https://www.youtube.com/watch?v=uH3b2nNIGno
Citera
2022-03-14, 19:13
Medlem
HRTs avatar
Citat:

Nej klart men IED´s och raketbeskjutningar är inte roligt heller kan jag lova har upplevt det själv.
Ja att dessa åkte hem var en besvikelse och hyllas som hjältar utan att ens mött fienden, kanske lika bra. Jag har själv funderat länge på att skriva bok om mina upplevelser ser inget fel i det. Flera av mina vänner har gjort det en är i Kiev nu men inte som soldat.
Citera
2022-03-14, 19:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Hela bostads/villa områden sönderbombade civila överallt
https://www.youtube.com/watch?v=uH3b2nNIGno

Hemskt, hur skall Putin kunna göra fred och gå vidare efter detta? Han kommer eftersökas som krigsförbrytare. Jag tror inte Ryssland kan börja återställa något med resten av världen förrän Putin är borta. Det går liksom inte bara förlåta honom för att han lämnar tillbaka Krim.
Citera
2022-03-14, 19:39
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hemskt, hur skall Putin kunna göra fred och gå vidare efter detta? Han kommer eftersökas som krigsförbrytare. Jag tror inte Ryssland kan börja återställa något med resten av världen förrän Putin är borta. Det går liksom inte bara förlåta honom för att han lämnar tillbaka Krim.

Ryssland blir ett nytt (Nordkorea) totalt isolerat från övriga världen om inte...någon annan tar över blir en kupp eller liknande och Ryssland gör en reboot..
Annars kommer de aldrig komma tillbaka som innan. USA och EU har redan sagt att de aldrig mer låter sig bli beroende av Ryssarna och eller köper /investerar i Ryska intressen.
Så även om Putin sitter kvar i 10 år är det slutet för Ryssland åtminstone som de var innan.
En annan version av Ryssland

Sen låter vi de bli helt avskärmade finns en risk till krig, när ett land har inre problem ostabilitet riktar man gärna aggressioner utåt för att öka på nationalism/patriotism
Citera
2022-03-14, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
De tillämpar ju bara asymmetrisk krigföring. Du gillar ju sånt.
Nej, jag gillar inte krig. Du verkar gilla det. Vänta bara tills du känner av vågorna så ångrar du att du föddes. Spela Hercules så får du se konsekvenserna.
Nej, jag tror inte Ukraina har den typen av förmågor att lyckas.
Citera
2022-03-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski
Förlåt men jag förstår faktiskt inte vad du påstår? ”Om du tillför skador med liknande material så kommer fienden svara på ett sätt som du saknar understöd för”??? Vad betyder det ens?

Om ukrainare som är utbildade på att köra stridsvagn av typen t-80 klättrar ner i en erövrad rysk t-80 och skjuter ryssar. Vilket mirakulöst sätt kommer ryssen då svara på menar du??
Det betyder att varje aktion = reaktion.
Om du lyfter upp en jätte sten för att slå i huvudet på nån kan du skada din rygg. Om du lyckas kommer du inte ha understöd för fiendens aggressiva svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in