2022-03-14, 13:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har ni fått nya order nu?

Är det slut på triumfmarscherna?

Har Mariupols fall skjutits upp, eller är det i verkligheten redan intaget?

Vad du och dåren buggerbo länkar till säger faktiskt att ryssarna inte ens kan försvara områden de redan kontrollerade när kriget började.

Hur som helst är det förstås trams, som allt annat från ryssälskare. Ukraina har ingenting att tjäna på att slänga iväg bomber på måfå.
De har aldrig helt kunnat försvara Donetsk mot ukrainska terrorbombningar. Det här har förekommit under åtta år. Det som pågår just nu är i vilket fall en offensiv, ett försök att röka ut de här terroristerna ur sina väl fortifierade fästen utanför staden. Det som pågår är befrielsen av både Donetsk och Lugansk. När republikerna är fria kommer folket i Donetsk att kunna andas ut lite.
Citera
2022-03-14, 13:39
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Filmerna visar ukrainska bomber över Donetsk, minst 26 döda vad jag kan få fram via internet.

Finns värre filmer som jag inte tänker länka pga det är för mycket för mig själv t.o.m. Men vi snackar en buss som blivit sprängd och det ligger döda,civila i hela bussen.

Hade det varit ryssen hade det varit lika illa. Men nu var det Ukraina som bokstavligen släppte en bomb/missil mitt i Donetsk centrum, på civila

Fast nu har ryssland bombat civila (mestadels kvinnor och barn) utan hänsyn till liv sedan dag ett. Att Ukraina nu eventuellt råkat göra någonting fel gör inte dom lika dåliga som ryssland.
Citera
2022-03-14, 13:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Filmerna visar ukrainska bomber över Donetsk, minst 26 döda vad jag kan få fram via internet.

Finns värre filmer som jag inte tänker länka pga det är för mycket för mig själv t.o.m. Men vi snackar en buss som blivit sprängd och det ligger döda,civila i hela bussen.

Hade det varit ryssen hade det varit lika illa. Men nu var det Ukraina som bokstavligen släppte en bomb/missil mitt i Donetsk centrum, på civila

Hur vet du det?

Ringde de som sköt till dig och berättade att de var från ukrainska armén?
Citera
2022-03-14, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fast nu har ryssland bombat civila (mestadels kvinnor och barn) utan hänsyn till liv sedan dag ett. Att Ukraina nu eventuellt råkat göra någonting fel gör inte dom lika dåliga som ryssland.
Det säger jag inte heller. Men att ryssland släpper en medveten missil i ett centrum för att döda så många civila som möjligt det har jag inte hört talas om hittills
Citera
2022-03-14, 13:41
Medlem
Intressant video som jag sprang över. Man får följa UA mortar team.

Ett citat från en UA soldat.
"We are lucky they are so fucking stupid"

https://www.youtube.com/watch?v=QwIknv0eMQA&ab_channel=WarLeaks-MilitaryBlog
Citera
2022-03-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Verkligheten säger en annan sak.

https://cornucopia.se/2022/03/breaking-en-amerikansk-arleigh-burke-klassens-robotjagare-pa-vag-in-till-stockholm/

Lars Wilderäng har väldigt lite med verkligheten att göra dock.
Citera
2022-03-14, 13:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Den här videon från Moskva visar två saker:

1. Vad som händer dig som Ryss om du är emot kriget och visar det.

2. Vad som händer om du som Ryss är FÖR kriget och visar det.

Se och lär: https://www.reddit.com/r/Unexpected/comments/tddlnc/two_words_moscov_2022/

Det är dumt att chansa: bäst att bura in alla på en gång.
Citera
2022-03-14, 13:43
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Det säger jag inte heller. Men att ryssland släpper en medveten missil i ett centrum för att döda så många civila som möjligt det har jag inte hört talas om hittills

Men rysslands bombningar av civila bostadshus, sjukhus mm är alltså inte medvetet, men när något liknande händer när man kan skylla det på Ukraina så är det en medveten handling från Ukraina?
Citera
2022-03-14, 13:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Dom blir ju utplånade varje dag. sjukt med klipp som kommer ut helatiden

Nazistbataljonen Särimner. Håhåjaja.

Förövrigt är det fejk eftersom Mariupols fall var nära förestående redan före helgen.
Citera
2022-03-14, 13:44
Medlem
shoottheelkss avatar
Om det är en sak som väst måste kräva i ett fredsavtal.
Så är det att Ryssland ger tillbaka kaliningrad.

Ryssland kan ej hävda historisk moralisk rätt till sina gamla kärnområden,
om de inte accepterar andra länders historiska rätt till sina områden.

Så, om ryssland vill ha fred. Så skall de ge tillbaka Kaliningrad.
Noll eftergifter skall ges på den punkten!!
Citera
2022-03-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur vet du det?

Ringde de som sköt till dig och berättade att de var från ukrainska armén?
Spela inte dum, man kan ta reda på det hur lätt som helst på internet
Citera
2022-03-14, 13:45
Medlem
Citat:

Aleppo hälsar och säger Hej!..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in