2022-03-14, 13:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
The Kremlin spokesman also said Russia's IT sector is being supported after reports an estimated 200,000 Russians have left the country to seek refuge abroad - robbing the country of brains and talent.

Hahaha 200k har redan flytt Titanic

Lär ju inte vara de vassaste skedarna som stannar kvar heller.
Citera
2022-03-14, 13:25
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Bernard-Henry Levy, en av de här gråa eminenserna som alltid ses tillsammans med olika terrorgrupper, syntes nyligen i Odessa:

https://twitter.com/markmackinnon/status/1503334904645492740

Är Levy där så är det ett ganska säkert tecken på att en false flag är inkommande.
Citera
2022-03-14, 13:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Är Levy där så är det ett ganska säkert tecken på att en false flag är inkommande.
Haha, jag tänkte precis likadant. Vi får se. Det brukar ofta kokas ihop nåt sataniskt när han är med.
Citera
2022-03-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Målet var träffa Donetsk centrum. Ukrainsk armé använde förbjudna kasset-bomber. DNR luftvärn hann inte skjuta ned Tochka-U utanför staden. Kasset-bomberna briserade ovanför växlingskontor där befann sig många civila och barn.
https://twitter.com/evakbartlett/status/1503329019772743682?s=21

Ni har slut på ammunitionen och kastar kassettband på folk?
Citera
2022-03-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Men jag har insett att det finns personer verksamma på forumet som läser listan upp och ner.
Dvs ju högre siffra ju mindre korruption, vilket till viss del kan förklara deras analyser.

Det jag kan utläsa är att det inte är någon större skillnad mellan "diktaturen" Ryssland och "demokratin" Ukraina.

Sanningen är väl snarare att det inte är svart eller vitt utan nyanser av grått.
Citera
2022-03-14, 13:31
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Haha, jag tänkte precis likadant. Vi får se. Det brukar ofta kokas ihop nåt sataniskt när han är med.

I Odessa kan det bli svårt att göra en false flag regisserad av Levy i och med att det är förmodligen den enda staden som Ryssland vill bevara intakt. Men är han där så kommer han att försöka. Garanterat.
Citera
2022-03-14, 13:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainska bomb/bomber.

Totalt mayhem. Döda civila överallt mitt på ljusa dagen

https://t.me/intelslava/22307?single

Har ni fått nya order nu?

Är det slut på triumfmarscherna?

Har Mariupols fall skjutits upp, eller är det i verkligheten redan intaget?

Vad du och dåren buggerbo länkar till säger faktiskt att ryssarna inte ens kan försvara områden de redan kontrollerade när kriget började.

Hur som helst är det förstås trams, som allt annat från ryssälskare. Ukraina har ingenting att tjäna på att slänga iväg bomber på måfå.
Citera
2022-03-14, 13:33
Medlem
baggebo1s avatar
Volnovakha är verkligen fullt av ukrainska lik. Jag länkar inte gärna men den här var så bisarr. Hur fan hamnade han där uppe?

https://t.me/intelslava/22327
Citera
2022-03-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Det jag kan utläsa är att det inte är någon större skillnad mellan "diktaturen" Ryssland och "demokratin" Ukraina.

Sanningen är väl snarare att det inte är svart eller vitt utan nyanser av grått.

Givetvis är det så det förekommer korruption i alla länder och kulturer.
Men ser man på utvecklingen har faktiskt Ukrina rört sig i rätt rikning sen 2014 vilket inte Ryssland eller för den delen sverige har gjort. Men nu är avståndet rätt stort mellan Ryssland och Sverige.
Men tolkar jag vissas analyser ser du Ryssland som värdens minst korrupta land och Sverige som det mest korrupta.
Varav jag tolkar vissas analysförmåga, kul att just du tog åt dig föresten.
Citera
2022-03-14, 13:36
Medlem
En intressant synvinkel på kriget och vem som har rätt m.m.

Det är intressant att inget land (vad jag vet) har aktivt klappat ryssland på axeln och sagt "bra jobbat vi stödjer kriget mot Ukraina" officiellt dvs.

När inte ens dina nära allierade stödjer dig och nästan alla länder även tidigare nära allierade höjer sina röster för eldupphör.
Då är du inte populär.

Hur länge ska den bisarra ryska propagandan kunna fortsätta.

Påståenden från Ryssland som vi alla litar på.

1.Man är inte i krig med Ukraina

2.Alla i Ryssland stödjer kriget utan tvekan

3. Alla länder som säger ifrån är nazist stater och ovänligt inställda mot Ryssland.

4. Ryssland gör inte fel någonsin.
Isåfall är det någon annans fel att det blir "fel"

5.Skyll på din motståndare allt är hens fel.

Neka allt! Även det som går att bevisa till 100%
Citera
2022-03-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Har ni fått nya order nu?

Är det slut på triumfmarscherna?

Har Mariupols fall skjutits upp, eller är det i verkligheten redan intaget?

Vad du och dåren buggerbo länkar till säger faktiskt att ryssarna inte ens kan försvara områden de redan kontrollerade när kriget började.

Hur som helst är det förstås trams, som allt annat från ryssälskare. Ukraina har ingenting att tjäna på att slänga iväg bomber på måfå.
Filmerna visar ukrainska bomber över Donetsk, minst 26 döda vad jag kan få fram via internet.

Finns värre filmer som jag inte tänker länka pga det är för mycket för mig själv t.o.m. Men vi snackar en buss som blivit sprängd och det ligger döda,civila i hela bussen.

Hade det varit ryssen hade det varit lika illa. Men nu var det Ukraina som bokstavligen släppte en bomb/missil mitt i Donetsk centrum, på civila
Citera
2022-03-14, 13:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Har sett mängder med klipp på ryska stridsvagnar som äter NLAW, min fråga är!
Har man någon chans att överleva i stridsvagnen
Nej.
Citat:
eller är smällen så brutal så allt där inne blir mos?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in